Jump to content

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer

Recommended Posts

• Replies 9.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Siden sesongen nærmer seg med stormskritt så er det bare å begynne å fylle boksene. Det er ikke en eneste revolusjonerende flue her, men mønstre som er brukt lenge av andre og som jeg legger min lit til i år Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om medlemskap. /emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />   Vespertina Fallskjerm #17 Hei gjest! For å se skjult innhold må du være medlem av foreningen. Klikk her for å lese om

Ønsker å rette en takk til FFS dyktige fluebindere gjennom de siste 8-9 årene, uten dere hadde jeg nok aldri fattet den samme interessen for fluebinding. Mange av dere har jeg kun hatt kontakt med via forumet, mens andre har jeg truffet langs elva. Noen har forlengst forlatt FFS mens andre har holdt fast i gode og vonde tider. Felles for dere alle er at dere er rett ut trivelige karer. Jeg skulle gjerne ramset opp navn, for det er mange av dere, men i fare for at noen skulle bli glemt så tar vi

Posted Images

Test av et kamera. Den hjorte/rådyrhår spinneren var rå Geir.

[attachimg=1]

Hvilket kamera tester du?

/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Flott flue

Test av et kamera. Den hjorte/rådyrhår spinneren var rå Geir.

[attachimg=1]

Hvilket kamera tester du?

Flott flue

Kjøpte et Olympus Pen EPL fordi jeg ønsket et litt mindre kamera å ha med på fisketur enn det Canon speilrefleks kameraet jeg vanligvis bruker. Det har en makrofunksjon som jeg ønsket å teste.

Så veldig fint ut

Kan du ta raw filer med det? Er dette en redigert raw fil?

Jepp, mulighet for RAW men bildet er tatt med et annet format. Har ikke redigert bildet foruten crop samt redusert filstørrelsen i photoshop.

Glimrende kamera som ikke sjenerer så mye om det henger rundt halsen når du kaster. Bruker "Micro four" og ikke speil og har et rimelig greit utvalg av linser (men ikke dedikert makrolinse).

Ble så mye smått her......., Vulgata

[attachimg=1]

Slik ørreten ser det

[attachimg=1]

Og slik jeg ser det

/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20" />

[attachimg=2]

Takk for det Alexander.  

Som haltråder har jeg her brukt Moose (litt sånn old school), kroppen på spinneren er av noe som heter Quill (strippa fjær som er farget fra D's flies). Grunnen til at jeg har brukt to farger er at den jeg originalen jeg tok bilde av i sommer hadde mørk bakpart slik jeg prøver å få frem her.  

• Create New...