Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Fikk masse "insp" av ein kar som valgte å forbli anonym sist gang vi var i hemsila. "Skybert" som jeg har valgt å kalle ham eller Worldmaster som nick hadde noen flotte fluer som jeg mente ville propolere. Vel det gjenstår å se :) Surret noen til neste års aurivillii klekking

post-969-1394989327871_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk masse "insp" av ein kar som valgte å forbli anonym sist gang vi var i hemsila. "Skybert" som jeg har valgt å kalle ham eller Worldmaster som nick hadde noen flotte fluer som jeg mente ville propolere. Vel det gjenstår å se :) Surret noen til neste års aurivillii klekking

Du får ikke problemer med disse, de er nemlig for fine til å fiskes med  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan denne passere for en døgnflueklekker, type aurivilli?

Bundet på en TMC 2487BL med Hi-Viz ANT (fikk ikke tak i hvit) som markør over hane hakkelet, kroppen er bundet av Dubbing Brush hvor jeg har klippet ned den hårete kroppen. Ellers litt trico dubbing som thorax.

Prøver egentlig bare ut litt nytt materiale her.

[attachimg=1]

post-0-13949893287795_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<<l

Noen som har handlet fluebindeutstyr i sverige?!

De så i alle fall fine ut. Prøvd å kaste med aurivillien?

Denne bandt jeg opp igår.

Men har fisket med en baetisvariant med slike vinger.

om den proppolerer aner jeg ikke, jeg kjøpte en slik :

http://www.jsonsweden.com/en/jsons-fly-fishing-fly-tying-products/anti-twist-swivels/

har fisket med store daddyer i høst også som proppolerte fortommen min, denne er jo genial.Kan fluene være så proppolerende alt de vil for meg nå,med denne på så er problemet løst.  <<l

Om det fanger fisk med slike vinger, oh yes,både ørret og harr  ;)

Har bare ett problem, jeg har vanskelighet for og skille min imitasjon fra de ekte pga vingene utpå vannet.#Det har heldigvis også fisken  :P

gleder meg til og prøve denne nobodyen, og ikke minst spinnere med slike vinger.skal binde dem på en mindre krok.Måtte bare prøve igår åssen de ble med slike vinger ,tom for mindre kroker :D

vet det er mange her som fnyser av dette materialet, men det får så være.Det fanger fisk og det er det viktigste  <<l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker jo vanlig dubbing, som jeg kan rufse litt til for og gi flua liv, eller jeg kan gi flua liv ved og gi den beveglse.

Fisket med ei av dem ,den med kulehode deaddrift , fikk da fisk.

Er ikke noe forskjell på ei slik enn ei tjekkernymfe,steinfluenymfe hvor statisk den er i vannet,har mere troa på rett fart, banen til fisken og dybden man fisker dem på .

her er en maur og en spent spinner jeg surra sammen med slikt vingemateriale. man får slike vinger til ,vårfluer, steinfluer, maur ,mygg og daddy longlegs også.

dårlig bilde men dere ser hva det er iallfall  <<l

post-1778-13949893345075_thumb.jpg

post-1778-13949893345441_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...