Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Sitter å reparerer hull i aurivillii imitasjonene mine. Har ikke fått slitt dem ut men lagt dem igjen i diverse buskvekster langt oppe elvene et sted. Ble mye brukt disse variantene med Staffan sin fantastiske kapokdubbing.

Utrolig fin aurivilli, Sigve . . . Denne hadde gjort det bra der jeg fisker, også  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å reparerer hull i aurivillii imitasjonene mine. Har ikke fått slitt dem ut men lagt dem igjen i diverse buskvekster langt oppe elvene et sted. Ble mye brukt disse variantene med Staffan sin fantastiske kapokdubbing.

Utrolig fin aurivilli, Sigve . . . Denne hadde gjort det bra der jeg fisker, også  :)

Det kan nok godt tenkes. Pleier å styre unna di hemmelig elv da det er så jævli mye folk på den tiden aurivilliene klekker :)

Surra noen universal sliphroer som kanskje kan lokke noen småtasser til å stige

post-969-13949892915599_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Sparker liv i denne tråden med en tradisjonell flue bundet på Hends BL404 str.12

Golden Drake, splittet V vinge av wood duck, biot som kropp og med haletråder av bever.

[attachimg=1]

post-0-1394989316516_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det elver med så stor ørret som er åpne for fiske nå altså? Bare å flytte skjønner jeg.  ;D

Lov og fiske harr da serru, noen gytevandrere som snapper flua iblandt harrene :)

så det blir ikke samme gleden og få en gytevandrer på 1,1 som og få en beitevandrer  på samme strl. :)

Fått 3 harr også nå på samme flua :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...