Gå til innhold

inspirasjonstråd: Døgnfluer, døgnflueklekkere og døgnfluenymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest staffan@epost.no

Det skl om noen dager bli en liten tur til et sted hvor Siphlonurusen er i full aktivitet........og sjøørreten vaker på den......

 

forbereder meg med denne.......ja, i den enkle stilen!

[attachimg=1]

post-0-13949866612196_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Baetisen har jeg utrolig bra erfaring med. Har brukt den typen fluer i 2 år. Den er ikke så slitesterk tåler 3-4 fisk men så er den veldig enkel å binde.

 

Sigve

 

stemmer...da skal jeg binde opp noen sånne og prøve :)

 

det går i små baetiser om dagen så da skal jeg nok få testet dem rimelig kjapt også :)

 

bruker du bare den fargen der eller?  ser for meg att oliven cdc også kan funke bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baetisen har jeg utrolig bra erfaring med. Har brukt den typen fluer i 2 år. Den er ikke så slitesterk tåler 3-4 fisk men så er den veldig enkel å binde.

 

Sigve

 

stemmer...da skal jeg binde opp noen sånne og prøve :)

 

det går i små baetiser om dagen så da skal jeg nok få testet dem rimelig kjapt også :)

 

bruker du bare den fargen der eller?  ser for meg att oliven cdc også kan funke bra :)

 

Tror ikke fargen betyr så mye men jeg liker å binde dem i "riktige" farger til den jeg prøver å imitere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baetisen har jeg utrolig bra erfaring med. Har brukt den typen fluer i 2 år. Den er ikke så slitesterk tåler 3-4 fisk men så er den veldig enkel å binde.

 

Sigve

 

stemmer...da skal jeg binde opp noen sånne og prøve :)

 

det går i små baetiser om dagen så da skal jeg nok få testet dem rimelig kjapt også :)

 

bruker du bare den fargen der eller?  ser for meg att oliven cdc også kan funke bra :)

 

Tror ikke fargen betyr så mye men jeg liker å binde dem i "riktige" farger til den jeg prøver å imitere

 

liker liksom det jeg og serru...da går jeg for oliven jeg altså og prøver det, oliven i kroppen og grå cdc vinger og kanskje for og ta den helt ut:) hehe

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...