Gå til innhold

inspirasjonstråd: Vårfluer, vårfluepupper, klekkere og nymfer


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

to til tre uker i ett i lavo og telt så forholder man seg til ulike luftfktigheter.....eller ? du vet jo du sum er Gudbransdøl og vant til i ligge ute bortimot hele ferien og burde ha minst 60 utei i telt pr.år.....eller tar jeg feil her?? ;D ;D ;D ;D

 

ja ikke sant.... ;D

 

klarte ikke dy meg...hehe...

 

ligger alt for lite i telt, det må jeg innrømme :-[

 

blir bare sånne korte turer på meg hele tia....for dårlig på sånne teltturer :)

 

men neste år...da , ja da blir det alvor, da blir nok bindestikka mi litt fuktig og rusten også , satse mere på langturer og trappe ned på de korte turene ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn er det, rusten stikke er status blandt oss gamlegutta ser du!

 

kommer med åra...men jeg må få kjøpt meg ei stikke som man ikke trenger og feste i bordet...billig stikke jeg har...ikke til noen ting!

 

men jeg hadde den med oppi rena, festa stikka i bilrattet og bandt ignitaer på harde livet...hehe...det gikk det og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

to til tre uker i ett i lavo og telt så forholder man seg til ulike luftfktigheter.....eller ? du vet jo du sum er Gudbransdøl og vant til i ligge ute bortimot hele ferien og burde ha minst 60 utei i telt pr.år.....eller tar jeg feil her?? ;D ;D ;D ;D

 

ja ikke sant.... ;D

 

klarte ikke dy meg...hehe...

 

ligger alt for lite i telt, det må jeg innrømme :-[

 

blir bare sånne korte turer på meg hele tia....for dårlig på sånne teltturer :)

 

men neste år...da , ja da blir det alvor, da blir nok bindestikka mi litt fuktig og rusten også , satse mere på langturer og trappe ned på de korte turene ;)

 

 

Til neste år skal vi ha en skikkelig tur!! Akkurat som vi har pratet om :) Vi rigger en kul gjeng fra ffs og fisker og koser oss.

Jeg kan kokke :D (På eget ansvar)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

to til tre uker i ett i lavo og telt så forholder man seg til ulike luftfktigheter.....eller ? du vet jo du sum er Gudbransdøl og vant til i ligge ute bortimot hele ferien og burde ha minst 60 utei i telt pr.år.....eller tar jeg feil her?? ;D ;D ;D ;D

 

ja ikke sant.... ;D

 

klarte ikke dy meg...hehe...

 

ligger alt for lite i telt, det må jeg innrømme :-[

 

blir bare sånne korte turer på meg hele tia....for dårlig på sånne teltturer :)

 

men neste år...da , ja da blir det alvor, da blir nok bindestikka mi litt fuktig og rusten også , satse mere på langturer og trappe ned på de korte turene ;)

 

 

Til neste år skal vi ha en skikkelig tur!! Akkurat som vi har pratet om :) Vi rigger en kul gjeng fra ffs og fisker og koser oss.

Jeg kan kokke :D (På eget ansvar)

 

 

Ja det må vi jaggu prøve og få til altså :D :D

 

det blir gutta på tur det 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe negativt ment, flua var drit fin den , og fisk får man garantert på denne:)

 

Ser terje gjør sine fetere...var bare det, de er jo det vårfluene :)

Jeg mener personlig, "hør etter" min mening!! Forumets mer dominante personligheter trenger ikke høvle meg, det kommer ikke til å hjelpe. :)

At mange av fluene som blir postet i trådene er "overdresset". Men fine er de :) Jeg føler ofte når jeg er ute at tynt dressede fluer fisker bedre.

Jeg påroper meg ikke retten til å "ha rett". Jeg bare tror det er slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe negativt ment, flua var drit fin den , og fisk får man garantert på denne:)

 

Ser terje gjør sine fetere...var bare det, de er jo det vårfluene :)

Jeg mener personlig, "hør etter" min mening!! Forumets mer dominante personligheter trenger ikke høvle meg, det kommer ikke til å hjelpe. :)

At mange av fluene som blir postet i trådene er "overdresset". Men fine er de :) Jeg føler ofte når jeg er ute at tynt dressede fluer fisker bedre.

Jeg påroper meg ikke retten til å "ha rett". Jeg bare tror det er slik :)

 

Synes den siste var mere en vårflueklekker :)

 

men som du sier...overdressing er ikke bra, de fisker sjelden bra, det vet jeg av erfaring :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

kjempefin flue Lasse, men ser at du har brukt noe cdc som hackel under kroken, hvilket vil gjøre faren for feil "sittestilling" i vannflata.

anbefalt å bruke noe som synker lettere.....rapphøne f.eks. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...