Gå til innhold

Inspirasjonstråd: Fjærmygg, fjærmyggklekkere


Tom Tomassen

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Takker så mye, Vidar og Jens. Veldig hyggelig å høre :D :D

Jens:

Jeg har brukt Knapek P #16 på disse. Hadde tenkt å bruke mindre krok men hadde ingen tilgjengelig :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Den er så sykt fin Terje at jeg nesten må bestille meg et par stykker. Det vil ta lang tid i min bindekarriere før jeg skaper noe slikt. Flate den er så fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Den er så sykt fin Terje at jeg nesten må bestille meg et par stykker. Det vil ta lang tid i min bindekarriere før jeg skaper noe slikt. Flate den er så fin.

Setter veldig stor pris på det, Fredrik :D :D

Skal være meg en sann glede å binde opp et par til deg <<l

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til sinte Viktor.

Sikkert bare dritt, men erfaringmessig for meg så har den fanget fisk, dog uten bug bond når sant skal sies.

At det er bug på den oppfatter jeg ikke som negativt i det hele tatt,.mere som jeg ønsker  :D

Beklager pilkestuntet nok engang, ja det var over streken. legger meg langflat.

Håper et mønster godtgjør min ville opptreden  <<l

Krok:Tmc 212 Tr str 15-17

Kropp: Som vanlig . Hvit bindetråd. Jeg gjør som jeg vil. Denne gangen rød tusj

Ribb: Naturell stripped påfuglquill. billig å farge sjøl, men lettvint å kjøpe.

Thorax: Påfuglherl sort.

Hackle: Ja , desverre superdårlig Metz hackle;)

Cdc : Guideline jumbo cdc

[attachimg=1]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva ska'n si... Veit ikke om det hjalp noe jeg. Dette er jo ganske så identisk mønster som jeg bidrar med i tørrflueringen. Legger en tynn sølvtinsel som ribb mellom herl'en og hvit cdc. Løfter opp cdc'en litt på ryggen så den fanger litt luft. Hva skal jeg liksom gjøre nå da?! Må jo binde 11 fluer til nå da... Går jo ikke an å levere det skrotet mitt når du viser frem disse her... Takk for at du valgte å dele! veldig strøkne fluer!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva ska'n si... Veit ikke om det hjalp noe jeg. Dette er jo ganske så identisk mønster som jeg bidrar med i tørrflueringen. Legger en tynn sølvtinsel som ribb mellom herl'en og hvit cdc. Løfter opp cdc'en litt på ryggen så den fanger litt luft. Hva skal jeg liksom gjøre nå da?! Må jo binde 11 fluer til nå da... Går jo ikke an å levere det skrotet mitt når du viser frem disse her... Takk for at du valgte å dele! veldig strøkne fluer!

Hve er det du er ute etter da:) Imponere ? er det det som fanger fisk ?

Er det detaljer som dette om blodpumpene gjeller hos kklekkende fjærmygg.

Jeg trur ikke på dette rent praktisk, men når jeg ser flua i boksen, så er det noe annet.

[attachimg=1]

Hvis du spør meg så vet jeg faktisk ikke. Jeg har fått drøss av fisk på disse klekker'ne, men i alle farger.

Ja i løpet av 3 uker godt vårfiske så vet jeg faktisk ikke hvem som fanger best.

Alle fanger godt til ulike tider og forhold rett og slett.

Tok en på 1,2 i fjor med rød bakropp.

Tok ingen i år med fargen, men en 9 hg på buzzzer naturell.

:-\ :-\ :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jaggu jeg var litt premenstruel igår jeg gitt. Litt bitch og snerpete  ;D Merkelig greier, ikke likt meg, jeg har jo ikke hatt mensen på mange år :)

Spiste kanskje for lite sjokoladekake etter middagen.

Får dele en sak til som er uprøvd , men denne har jeg trua på. Sikkert lagt ut på face, så de som har sett før får bla videre i sinne <<l Den er nok en smule unødvendig og tullete, men jeg lagde opp en haug og da synes jeg fluebinding er topp noen uker til  :D

Geromyggen heter den da den ble unfanget i smug , på jobb, mens sjefen var på ferie. Hysj hysj  <<l.

Inspirasjon var Runes myggklekker med den Sæksy kroppen .

tmc 2488 str 18

[attachimg=1]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Til sinte Viktor.

Sikkert bare dritt, men erfaringmessig for meg så har den fanget fisk, dog uten bug bond når sant skal sies.

At det er bug på den oppfatter jeg ikke som negativt i det hele tatt,.mere som jeg ønsker  :D

Beklager pilkestuntet nok engang, ja det var over streken. legger meg langflat.

Håper et mønster godtgjør min ville opptreden  <<l

Krok:Tmc 212 Tr str 15-17

Kropp: Som vanlig . Hvit bindetråd. Jeg gjør som jeg vil. Denne gangen rød tusj

Ribb: Naturell stripped påfuglquill. billig å farge sjøl, men lettvint å kjøpe.

Thorax: Påfuglherl sort.

Hackle: Ja , desverre superdårlig Metz hackle;)

Cdc : Guideline jumbo cdc

[attachimg=1]

For et håndtverk Robban. Big ups!

(Ahme, jeg får jo ikke med bildet. Admin?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<<l

Sitter egentlig å kjeder dritten av meg, og vet at det ender opp med cdcmyggen, eller den forhatte palmer myggen ved vannet.

Mens dragen står med arma i kors og lurer på om vi skal spise wok eller torsk surrer vi i kjedsomhet noe som kanskje får seg en luftetur.

Det blir to av denne tmc 112-y str 17- 19  :D

Medalionsheeting i ving og sort goose biot i kropp.

[attachimg=1]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Folkens,

Jeg har et kort spørsmål når jeg ser så virkelig fine myggpupper som dere presenterer:

Hvorfor lager dere ikke myggpuppene med noen halestrå? Er det pga. da vil de ser mer ut som døgnfluenymfer? Eller det det pga. flua på bildet blir penere?

Morten M 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Folkens,

Jeg har et kort spørsmål når jeg ser så virkelig fine myggpupper som dere presenterer:

Hvorfor lager dere ikke myggpuppene med noen halestrå? Er det pga. da vil de ser mer ut som døgnfluenymfer? Eller det det pga. flua på bildet blir penere?

Morten M 

Hei Morten!

Svaret er at det er helt unødvendig...

Myggpupper har ingen "halestrå"

...hvis du tenker på hale/gjeller, som Rune har bundet inn her:

jc_buzz.jpg

I praktisk fiske har det ingen betydning, det er heller farge og størrelse som avgjør (min erfaring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Morten.

Personlig ville jeg ha driti i all verden teorier og selv ha konsenteret meg om hva som skaper liv og

selv testet det ut.Bind opp begge deler og prøv. <<l

Selv ville jeg ha hatt haletråder da jeg tror at det i seg selv er en trigger.

Å kalle det det ene fremfor det andre er det bare vi som gjør.Ikke fisken.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...