Jump to content
Tom Tomassen

inspirasjonstråd: Sjøørretfluer, gjeddefluer, bonefishfluer etc

Recommended Posts

Alt handler vel om om trua på flua. Man fisker en flue mer fokusert og effektivt hvis man har skikkelig trua på den. Min (og flere andres påstand).

Men helt enig altså. Jeg har fiska masse med Jiggy. Aldri fått SØ på den. Bare makrell og horngjell på den.

Man skal definitivt ikke undervurdere å ha tro på det man driver med. Det er det absolutt viktigste man har med seg på fisketur. Merkelig egentlig, om fisken er der, ser flua, er sulten og ikke tar, så setter man på flua man har skikkelig tro på, og bang!! Så sitter den. Hvordan i huleste merker ørreten det..? Et av mysteriene vi forhåpentligvis aldri klarer å finne svaret på. Kan ha noe med å gjøre at man trekker mer statisk og monotont når man ikke har troen på det kanskje. Ikke vet jeg. Men det er absolutt noe i det, det er også min erfaring.

2 timer siden, Jarle TL skrev:

Snasent! Hva kaller du denne?

Hehe , stygge aaapplaus neida, jeg har ikke navngitt dem

Jeg har brukt slike fluer lenge, men de senere årene har jeg sett noen kalle noen lignende for tore-loppa, da er de bundet med marabou, jeg har pleid å bruke hacklefibre i mine. 

Fine å trekke med raske korte trekk. 4-5-6-7 korte trekk a 10cm med litt lengre pause i mellom. Et og annet kast laaange rolige og jevne trekk, og noen få kast så er det full guffe med begge hender.

• Create New...