Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
kenneth Nes skrev (På 14.4.2020 den 21.25):

Havabbor boxen er  fylt opp

Flotte baitfish! Kan jeg spørre om hva slags materiale du foretrekker i slike sildeimitasjoner?

Skrevet
Jarle TL skrev (1 minutt siden):

I dagens syntetverden så glemmer man de gamle gode traverne. Bruker kun bucktail i Jiggy og Clouser, men jeg ser jo at det må det bli en slutt på! 

He he ....bucktail er ett knall fint matriale .

Anbefaller deg å kjøpe boka til bob popvics ... der er  det veldig mye bra 

• Lik 2
  • 4 uker senere...
Skrevet

Synes vi trenger noe påfyll av litt fluer med et par knepp grovere kaliber...

Nå er brasme i gang med gyting hvert øyeblikk, og da er gjerne de større gjeddene ikke langt unna, og de vil gjerne ha en skikkelig munnfull å sette tennene i.

Her er gull, kobber og flæsj i massevis. 25 -30 cm skyts. Å kaste disse er på ingen måte estetisk pent. 

20200508_200700.jpg

• Lik 2
  • 4 måneder senere...
Skrevet

Disse er et must å ha i sjøørretboksen.

(I år også)

Har blitt lei av hvit bucktail som bare brekker, så denne er med hvit geit under og orange bucktail og et par strå med flæsj.

20200924_143750.jpg

• Lik 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Greit å ha litt godt fylte bokser nå om tid, ork og mulighet til en tur på kysten skulle by seg.

Har vært bra med sjøørret hittil etter sommeren. Får bare håpe det fortsetter!

20201004_203857.jpg

• Lik 5
  • 3 uker senere...
Skrevet
Truls skrev (På 31.10.2020 den 20.57):

pungrottereker

Flotte de der! Minner ganske mye om Hoover Shrimp (Berulfsen). Bruker Oppossum og selhår i den. Friserer halve krokskaftet nærmest krokøyet for å få en avsmalende effekt. Har meget god erfaring med denne.

• Takk 1
Skrevet

Godt å høre. Gleder meg til prøvekjøring! Når vanntempreaturen faller så er knæsje reker favoritten! Og ikke minst en knall orange når børstemarken svermer på våren (nereis)

• 5 uker senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har en stor bindejobb foran meg i vinter. Må snart se og få begynt. I påvente av nye briller så får jeg begynne med de jeg klarer å se. 

Flash gjeddefluer på 20-25 cm og krok 2/0 går i hvert fall greit. 

IMG_20210107_180048.jpg

• Lik 3
  • 1 måned senere...
Skrevet

Nå ser det ut som kulda er i ferd med å slippe taket, og da kan man kanskje håpe på at det kommer en anledning til å krype vekk fra sofa og peis en liten stund. 

Tynn clouser i lys rosa med litt flash. 

IMG_20210218_123902.jpg

• Lik 2
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Skrevet

De første turene etter gjedda er unnagjort, så da ble det et par store fluer på tampen, før det braker løs. Snaut 30cm utgjør et godt slep.

IMG_20210402_163003_edit_3080487398487.jpg

• Lik 3
Skrevet
22 minutes ago, Truls said:

De første turene etter gjedda er unnagjort, så da ble det et par store fluer på tampen, før det braker løs. Snaut 30cm utgjør et godt slep.

Hvor svære fluer ville du lagt deg på om du skal fiske et gjedde i et vann hvor en ikke kan forvente å få større en 2 - 3 kilo? Også gitt at man skulle ut nå på våren?

Skrevet

Tja, gjedda er ikke akkurat sjenert hva gjelder størrelse. Rundt 15 cm (opp til 20 cm) flashflue burde være et passende mellommåltid for den størrelsen gjedde. Den klarer du å veldig greit å kaste med en syver. Du bare må prøve samme plassen på forsommeren med popper, det er grisegøy! I det heletatt, gjedda er en råkul sportsfisk, huggene er noe for seg, rått og brutalt rett og slett. 

• Lik 1
  • Opprett ny...