Gå til innhold

2009-sesongen er planlagt


Lars Erik Marcussen

Anbefalte innlegg

2008-sesongen er ennå ikke helt over og jeg har allerede planlagt 2009.

"Sesong" og "over" er vel feil ord i og med at jeg fisker hele året, men SØ-fisket i Oslofjorden er liksom bare tidsfordriv.

 

Nei, her snakker jeg lengre turer.

Mulig noe må nedprioriteres eller sløyfes, men dette er planen.

 

April: 1 uke på Bornholm

Mai: Langhelg i Telemark med den faste guttegjengen

Juni: 1 uke i Lierne sammen med "kremen av Fluefiskesiden.no"  ;)

Juni: 1 uke ved Smegma og Snerkedalsrenni

Juni: 1 uke på Bahamas

Juli: Et par dager på Long Island

August: En ny uke ved Smegma og Snerkedalsrenni

 

Innimellom her - noen langhelger i Nordmarka eller ved Rena eller langs Skithusbekken.

 

Det ser jaggu ut til at jeg får brukt opp ferien til neste år også....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2008-sesongen er ennå ikke helt over og jeg har allerede planlagt 2009.

"Sesong" og "over" er vel feil ord i og med at jeg fisker hele året, men SØ-fisket i Oslofjorden er liksom bare tidsfordriv.

 

Nei, her snakker jeg lengre turer.

Mulig noe må nedprioriteres eller sløyfes, men dette er planen.

 

April: 1 uke på Bornholm

Mai: Langhelg i Telemark med den faste guttegjengen

Juni: 1 uke i Lierne sammen med "kremen av Fluefiskesiden.no"  ;)

Juni: 1 uke ved Smegma og Snerkedalsrenni

Juni: 1 uke på Bahamas

Juli: Et par dager på Long Island

August: En ny uke ved Smegma og Snerkedalsrenni

 

Innimellom her - noen langhelger i Nordmarka eller ved Rena eller langs Skithusbekken.

 

Det ser jaggu ut til at jeg får brukt opp ferien til neste år også....

 

 

Ehhhh.., er det ikke plass til markfiske med følge i 2009???

 

Bare litt "nyfiken" ;D ;D ;D

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ehhhh.., er det ikke plass til markfiske med følge i 2009???

 

Bare litt "nyfiken" ;D ;D ;D

 

bjorni

 

Det er IKKE plass til markfiske  ;D

 

markfiske sklia har "flyttet" inn på permanent basis hos overnevnte, og det blir vel stort sett bare fisket barbless og med rett krok..

 

denne merittlisten som det er lagt opp til neste år er nok bare for å ta fokuset bort fra rosa tøfler, husordensregler opphengt på kjøleskapet, deling av arb. oppgaver etc.

 

moohaaa mooohaaaa!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en plan det der Lars Erik.

Mulig vi treffes i Trøndelagen, da jeg skal rote rundt opp i der på den tiden jeg også.  :)

For øvrig prøver jeg å få til en langtur på fjellet i midten av august, samt en høsttur til Rena.

Et par markaturer med eldstegutten tidlig og sent på sesongen.

 

Fluevalget er enkelt. Stiller bare med Dreamteam - ting som funker gang etter gang:  Montana, GREH, wolly bugger, palmermygg, maur, CDC biot comparadun i oliven og rødbrun str. 13-17, spente Krogovldspinnere og streaking caddis. Utstyr: Sage xp #5 med SA GPX og Sage Launch #3 med GL The Dry. Rio ferdigtaperte fortommer og Stroft-spisser.

 

Trenger egentlig ikke planlegge noe mer, og bare fylle på boksen med ca 20-30 fluer i løpet av vinteren. Kan vel si at jeg nærmest har full kontroll på neste sesong allerede. Så da er det bare å vente på telefonen fra polet, og gjøre klart for noen kasser Beaujolais Nouveau fra diverse produsenter, samt huske å  sjekke beholdningen av Cyrtec.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en plan det der Lars Erik.

Mulig vi treffes i Trøndelagen, da jeg skal rote rundt opp i der på den tiden jeg også.  :)

For øvrig prøver jeg å få til en langtur på fjellet i midten av august, samt en høsttur til Rena.

Et par markaturer med eldstegutten tidlig og sent på sesongen.

 

Fluevalget er enkelt. Stiller bare med Dreamteam - ting som funker gang etter gang:  Montana, GREH, wolly bugger, palmermygg, maur, CDC biot comparadun i oliven og rødbrun str. 13-17, spente Krogovldspinnere og streaking caddis. Utstyr: Sage xp #5 med SA GPX og Sage Launch #3 med GL The Dry. Rio ferdigtaperte fortommer og Stroft-spisser.

 

Trenger egentlig ikke planlegge noe mer, og bare fylle på boksen med ca 20-30 fluer i løpet av vinteren. Kan vel si at jeg nærmest har full kontroll på neste sesong allerede. Så da er det bare å vente på telefonen fra polet, og gjøre klart for noen kasser Beaujolais Nouveau fra diverse produsenter, samt huske å  sjekke beholdningen av Cyrtec.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lurer på om jeg skal ta turen i de trakter jeg også i den perioden.......Kanskje vi treffes en eller annen plass langs en eller annen elv :) Er ikke godt å si gitt. Når det kommer til fluevalget, så er jeg ikke så sikker enda. Blir vel en hel del binding gjennom vinteren, så tipper jeg skal bli rustet. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for øvrig undersøkt vedrørende markfiske opp i trøndelagstraktene til sommeren.

Dette ble invilget, så da er vel alle vél for likt.

 

Angående fluevalg så er vel det såre enkelt tror jeg..  vi knyter på tilsvarende med det som plakser i elven g håper på det beste!

 

 

 

 

 

Skal du fiske med mark, André? Jaja, kanskje du får fisk du også, da.

 

Forøvrig prøver jeg nå å finne en arbeidsgiver som tilbyr 8 uker ferie kombinert med en lønn som forsvarer ukentlige handleturer på Nordisk Fiskeutstyr, men har ennå ikke lykkes.

 

Steike, nå skal jeg jaggu bruke to feriedager på fiske neste uke også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for øvrig undersøkt vedrørende markfiske opp i trøndelagstraktene til sommeren.

Dette ble invilget, så da er vel alle vél for likt.

 

Angående fluevalg så er vel det såre enkelt tror jeg..  vi knyter på tilsvarende med det som plakser i elven og håper på det beste!

 

Meget simpel og uinteressant tilnærming det der André.  ;D Når det vaker jevnt, men ikke  som besatt, så fisker montana-nymfe med twistinntrekk som bare juling. Bruker kun tørrfluer når fisken vaker 100% steady og hyppig på akkurat samme sted. Noe annet er ineffektivt jåleri.  ;)  Imitasjonsfiske med farger er også noe fjas. Fisken ser lyse farger og mørke farger - og man trenger egentlig bare to kontrastfarger på fluene. Gult og svart i ulik miks for eksempel. Skal innrømme at jeg ikke følger min egne råd på dette punkt, men jeg kommer nok aldri mer til å kjøpe fly rite i 20 forskjellige farger og biot i fem. Flash er nyttig og effektiv pynt både i wollybugger-halen og som ribbing. Jeg er da for faen ikke reaksjonær heller.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...