Gå til innhold

Virtuell fluebindekveld PILOT fredag 10. oktober (ny runde 24. oktober)


.JB

Anbefalte innlegg

en flue jeg aldri har fått fisk på ;D

 

Den flua, eller spennt generelt? Aldri på tur i ferskvann uten noen spennte nei...

aldri på spent.

 

Snodig det der, vi har vel alle noen slike som vi ikke lykkes med, selv om andre opplever det motsatte. Når en ikke helt har trua, så blir det ikke til at en fisker så mye med dem heller da, og så fortsetter en i samme spor... ;D ;D

Min "slik" er Dynamitt streameren til Pål Krogvold. Den har jeg aldri fått fisk på  :rolleyes: ::)

 

 

 

 

 

;D dynamitt er jo en killer, har flere sluggere på den,  blant annet den i avataren min. binner min med rød hale og magic head.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 172
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

en flue jeg aldri har fått fisk på ;D

 

Den flua, eller spennt generelt? Aldri på tur i ferskvann uten noen spennte nei...

aldri på spent.

 

Snodig det der, vi har vel alle noen slike som vi ikke lykkes med, selv om andre opplever det motsatte. Når en ikke helt har trua, så blir det ikke til at en fisker så mye med dem heller da, og så fortsetter en i samme spor... ;D ;D

Min "slik" er Dynamitt streameren til Pål Krogvold. Den har jeg aldri fått fisk på  :rolleyes: ::)

 

 

 

 

Rakkelhanen er en slik flue for meg har utrolig mange av de, vet de fisker bra men har ikke troa på flua og fisker derfor lite med den og får lite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv fisker jeg lite med parachute fluer. For det første så opplever jeg at de ofte tipper, selv med langt hackle og få surringer. Dernest så foretrekker jeg no hackle når fluene sitter godt i filmen, og tradisjonelt palmerhackle når de står høyere. Har fått mye fisk på parachutes så det er ikke det, men jeg driver vekk fra dem og binder dem nesten ikke.

 

 

Skal ut å prøve myggene i morgen, så nå logger jeg av. Takk for en trivelig aften gode fluefiskere! Kjemisk renset for grums og sjikane.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv fisker jeg lite med parachute fluer. For det første så opplever jeg at de ofte tipper, selv med langt hackle og få surringer. Dernest så foretrekker jeg no hackle når fluene sitter godt i filmen, og tradisjonelt palmerhackle når de står høyere. Har fått mye fisk på parachutes så det er ikke det, men jeg driver vekk fra dem og binder dem nesten ikke.

 

 

Binder du dem riktig så kan du sleppe dem ned på bordet og de skal ikke velte.  Tester dem alltid. Står de der, så står de på vannet også  :) :). Men, når det er sagt, så blir de lengre mellom hver gang jeg bruker dem for meg også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en flue jeg aldri har fått fisk på ;D

 

Den flua, eller spennt generelt? Aldri på tur i ferskvann uten noen spennte nei...

aldri på spent.

 

Snodig det der, vi har vel alle noen slike som vi ikke lykkes med, selv om andre opplever det motsatte. Når en ikke helt har trua, så blir det ikke til at en fisker så mye med dem heller da, og så fortsetter en i samme spor... ;D ;D

Min "slik" er Dynamitt streameren til Pål Krogvold. Den har jeg aldri fått fisk på  :rolleyes: ::)

 

 

 

 

 

;D dynamitt er jo en killer, har flere sluggere på den,  blant annet den i avataren min. binner min med rød hale og magic head.

 

Hmmm, kanskje jeg skal gi den en sjanse til, men da med din modifisering  Kalle  :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg kan også... men jeg skjønner ikke dette helt??

 

binder man en flue også legger ut bilde av den?

 

Ja, og så forteller vi gjerne noen historier om flua og gode fiskeopplevelser man har hatt med den. Tanken bak tråden, er at vi kan være litt løsere i formen ift en vanlig tråd som vi bør prøve å holde fri for chatting og off topic kommentarer. I denne tråden har vi større takhøyde, og bidrar således også til at behovet for sosial omgang (net chat) ikke går utover kvaliteten på øvrige tråder og temaer. Godt humør, noen fluer du har lyst til å vise frem, kanskje en liten historie og noen sprelske innfall er alt som skal til for å kunne ha glede av dette.   :)

 

 

 

 

ok.. skal se om jeg ikke kan bidra med no ;) ;)

 

skal dette legges inn i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var hyggelig sist! Er egentlig invitert ut i morgen kveld, men lurer på å avlyse.

Det spørs vel om jeg bør nevne virtuell fluebinderkveld på ffs som fraværsårsak? :-[

 

Mvh Sjur 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Lag en ny tråd for i kveld, håpløst å få oversikt hvis dere fortsetter i denne tråden.

 

Terje!

 

Oki, jeg starter en.

Du blir vel med du også?

 

Ikke i kveld Henning, men jeg følger med :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...