Gå til innhold

Inspirasjonstråd: Klassiske ørretfluer


Gjest Lars M

Anbefalte innlegg

Gjest Tommy...

Tror du kommer til å fiske med 18fotern lenge før han du nevnte er gift i det store og hele...

Fine fluer, mistenker at du er på vei langt ut på skråplanet...

Her må man skille snørr og bart. Du vil aldrig, og jeg gjentar, aldrig se me med hverken 12-13-14-15-16-17 eller 18 foter i ei lakse elv. Har ikke annet en forakt for laksefiskere  ;D ;D ;D Jeg gjør et skarpt skille mellom det og det å binde laksefluer.

Kan forøvrig tilføye konkurransefiskere og konkurransekastere også  ;D ;D ;D

Hyggelig lesing... Jeg kom godt ut på "forakt" lista, 2 av 3 er ikke dårlig... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy...

Kan forøvrig tilføye konkurransefiskere og konkurransekastere også  ;D ;D ;D

Hyggelig lesing... Jeg kom godt ut på "forakt" lista, 2 av 3 er ikke dårlig... :rolleyes:

lol ;D ;D

p-off
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy...

Kan forøvrig tilføye konkurransefiskere og konkurransekastere også  ;D ;D ;D

Hyggelig lesing... Jeg kom godt ut på "forakt" lista, 2 av 3 er ikke dårlig... :rolleyes:

lol ;D ;D

p-off

handjob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy...

Kan forøvrig tilføye konkurransefiskere og konkurransekastere også  ;D ;D ;D

Hyggelig lesing... Jeg kom godt ut på "forakt" lista, 2 av 3 er ikke dårlig... :rolleyes:

lol ;D ;D

p-off

handjob

Mitt poeng var først og fremst å artikulere at jeg aldrig blir noen laksefisker. Burde kansje føyet på selvhøytidlige og humørløse også  ;D ;D ;D ;D

;D

;D ;D ;D ;D party

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det gutta.

Claret er fargen på hacklet og dubbingen som er brukt på flue Marius. Orginalmønstret har sort og claret hane. Petter, jeg fant en claret hønenakke fra hoffmann som jeg har brukt. tror jeg kjøpte den hos Bjørnar i sin tid. trenger ikke være noe kvalitetsnakke, så finner man en kinesisk så funker de som f.... Tror nøtteskrike heter blujay eller no sånt

Her er materiallista

Krok:  str. 12.

Hale: Tippet fra gullfasan

Kropp: clarett SLF er vel selull i orginalen

Rib: Oval gulltinsel

Kroppshackle: Sort og clarett hane

Fronthackle: Partridge og nøtteskrike

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...