Stian38 Posted March 8, 2011 Report Share Posted March 8, 2011 Suverent JB Når kommer tråden "Caddis med åleskinnsvinger" Merker jeg savner godt gammeldags skinn av ål i bindesammenheng Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hermann Posted March 8, 2011 Report Share Posted March 8, 2011 Nydelig Jørn, men du, Catskillmønster er vel fiskefluer ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
.JB Posted March 9, 2011 Report Share Posted March 9, 2011 Takk gutter! Joda Hermann, og det der jo Catskill dette også. Men jeg har lagt mer vekt på soliditet enn estetikk (bl.a. sikringstørn rundt hackle og rikelig med lakk). Dessuten har jeg jukset inn litt svart dubbing i thorax og benyttet moderne krok (størrelse 15 forresten). Bandt også noen bustefluer etter Gisles mønster i går kveld, og kjenner at fiskesuget blir større og større for hver dag. Men i dag våknet jeg opp til nytt snøvær. Link to comment Share on other sites More sharing options...
.JB Posted March 9, 2011 Report Share Posted March 9, 2011 Inspirert av Gisle og Hermann har jeg bundet noen bustefluer. Disse + canestang er fiskesituasjoner jeg virkelig ser frem til. Legg for øvrig merke til at jeg nå stiller opp fluene mine slik som proffkameragutta gjør, men det er fortsatt bare kompaktkamerabilder - så det får jeg skynde meg å beklage. Satser på et makroobjektiv når kona får feriepenger. [attachimg=1] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gisle Helgesen Posted March 9, 2011 Report Share Posted March 9, 2011 mmmmm.....Bustiseser...... i like it Gisle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rodswinger Posted March 9, 2011 Report Share Posted March 9, 2011 ....når kona får feriepenger........ PS. Glemte å skryte av fluene,som var råflotte ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigve Posted October 24, 2011 Report Share Posted October 24, 2011 Sitter å binder spiders?? Utrolig enkle fluer. Hare dubbing og rapphøne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gisle Helgesen Posted October 24, 2011 Report Share Posted October 24, 2011 Nice. fluer som dette funker irriterende bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigve Posted October 24, 2011 Report Share Posted October 24, 2011 Takk Gisle. Liten stund siden jeg brukte spiders men fy for noen fiskefangere Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddbjørn Posted October 24, 2011 Report Share Posted October 24, 2011 Sitter å binder spiders?? Utrolig enkle fluer. Hare dubbing og rapphøne Flott spider Sigve. Så fint med disse at man kan fiske de både vått og tørt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigve Posted October 25, 2011 Report Share Posted October 25, 2011 Takk Oddbjørn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard Stubø Posted October 25, 2011 Report Share Posted October 25, 2011 Jepp, dette er effektive fluer! Har spesielt hatt hell med spiders fisket i filmen på vanskelig fisk under døgnflueklekkinger, men de funker jo til det meste. Liker også at de er så enkle og minimalistiske. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kalle Posted March 8, 2012 Report Share Posted March 8, 2012 Ble inspiret av Sigve i en annen tråd, så her er et knippe March Brown softhackle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigve Posted March 8, 2012 Report Share Posted March 8, 2012 Heheh Det er ikke Erik som har bestilt 20 stk da Link to comment Share on other sites More sharing options...
.JB Posted March 8, 2012 Report Share Posted March 8, 2012 Bustefluer og spiders ja, sikkert flere som har dratt de igjennom vannet, stoppet og latt de poppe opp. Det morsomste ved dette fisket, basert på min lille erfaring og da som oftest i frisk bris (typisk når man gir opp dun-fisket), er "taket". Ørreten jager etter og tar de mildt sagt kraftig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigve Posted March 8, 2012 Report Share Posted March 8, 2012 Jeg kan virkelig anbefale denne http://fluefiskesiden.no/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=151&flyid=204 Hadde sykt godt fiske på den i høst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger Enger Lie Posted March 8, 2012 Report Share Posted March 8, 2012 Er nok ikke noe tvil om at Kalle har begynt forberedelsene til mesterskapet :-) Men ja.. bruker selv en del soft-hackle fluer og de fisker vanvittig bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kalle Posted March 8, 2012 Report Share Posted March 8, 2012 Heheh Det er ikke Erik som har bestilt 20 stk da nei, disse skal jeg ha selv..... De holder nok ikke mål mot dine fluer, så da får jeg ha de for meg selv Jeg kan virkelig anbefale denne http://fluefiskesiden.no/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=151&flyid=204 Hadde sykt godt fiske på den i høst Var fin den Sigve, tar 20 jeg Er nok ikke noe tvil om at Kalle har begynt forberedelsene til mesterskapet :-) Men ja.. bruker selv en del soft-hackle fluer og de fisker vanvittig bra. Blir litt binding ja, mangler mange standarmønster :-\ Link to comment Share on other sites More sharing options...
bjorni Posted March 8, 2012 Report Share Posted March 8, 2012 Jeg kan virkelig anbefale denne http://fluefiskesiden.no/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=151&flyid=204 Hadde sykt godt fiske på den i høst Hehehe, tipper den er god, ....men frosk??? bjorni Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigve Posted March 8, 2012 Report Share Posted March 8, 2012 Det er ikke rype som valgmulighet Link to comment Share on other sites More sharing options...
hjaadd Posted March 10, 2012 Report Share Posted March 10, 2012 Et par klassikere, inspirert av dyktige forummedlemmer Litt vel hard komprimering med gratis online-resize. Merkelig, gitt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
.JB Posted March 10, 2012 Report Share Posted March 10, 2012 Strålende! Første er helt perfekt catskill-style. Tar jeg ikke feil har du brukt Uni Light Cahill-tråd også! Link to comment Share on other sites More sharing options...
André_Brµn Posted March 10, 2012 Report Share Posted March 10, 2012 Fin fin avslutning foran også etter klassisk mal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Christian Eggen Posted March 10, 2012 Report Share Posted March 10, 2012 Klassiskie fluer > Peneste fluer. Skikkelig go'tråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
hjaadd Posted March 10, 2012 Report Share Posted March 10, 2012 Takk for det Fascinerende å lese om de gamle fluene, skal leke meg litt med disse i sommer. Vingene synes jeg er vanskelig å få til, men Mike Vallas detaljerte beskrivelser hjelper. JB: Tråden er Bennechi tobacco. Lik nok, tydeligvis Tror kanskje den er litt brunere enn den du nevnte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts