Gå til innhold

Inspirasjonstråd: Klassiske ørretfluer


Gjest Lars M

Anbefalte innlegg

Takk gutter!

Joda  Hermann, og det der jo Catskill dette også. Men jeg har lagt mer vekt på soliditet enn estetikk (bl.a. sikringstørn rundt hackle og rikelig med lakk). Dessuten har jeg jukset inn litt svart dubbing i thorax og benyttet moderne krok (størrelse 15 forresten).  ;) Bandt også noen bustefluer etter Gisles mønster i går kveld, og kjenner at fiskesuget blir større og større for hver dag. Men i dag våknet jeg opp til nytt snøvær.

   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av Gisle og Hermann har jeg bundet noen bustefluer. Disse + canestang  er fiskesituasjoner jeg virkelig ser frem til.  

Legg for øvrig merke til at jeg nå stiller opp fluene mine slik som proffkameragutta gjør, men det er fortsatt bare kompaktkamerabilder - så det får jeg skynde meg å beklage. Satser på et makroobjektiv når kona får feriepenger.  

[attachimg=1]

post-2261-13949886509483_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Bustefluer og spiders ja, sikkert flere som har dratt de igjennom vannet, stoppet og latt de poppe opp. Det morsomste ved dette fisket, basert på min lille erfaring og da som oftest i frisk bris (typisk når man gir opp dun-fisket), er "taket". Ørreten jager etter og tar de mildt sagt kraftig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalle

Heheh Det er ikke Erik som har bestilt 20 stk da ;D

;D nei, disse skal jeg ha selv..... De holder nok ikke mål mot dine fluer, så da får jeg ha de for meg selv ;)

Jeg kan virkelig anbefale denne http://fluefiskesiden.no/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=151&flyid=204 Hadde sykt godt fiske på den i høst

Var fin den Sigve, tar 20 jeg ;D

Er nok ikke noe tvil om at Kalle har begynt forberedelsene til mesterskapet :-) Men ja.. bruker selv en del soft-hackle fluer og de fisker vanvittig bra.

Blir litt binding ja, mangler mange standarmønster :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Fascinerende å lese om de gamle fluene, skal leke meg litt med disse i sommer. Vingene synes jeg er vanskelig å få til, men Mike Vallas detaljerte beskrivelser hjelper.

JB:

Tråden er Bennechi tobacco. Lik nok, tydeligvis ;) Tror kanskje den er litt brunere enn den du nevnte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...