Gå til innhold

Sliter med fluebinding noen tips.


Robban

Anbefalte innlegg

He-he, veit hvordan du har det Robban ;D

For meg har det gjerne blitt slik at jeg binder fluer til det fisket som er aktuelt i nuet ;D Og akkurat nå er det heller lite ørretfiske :-\

Klarer liksom ikke å binde opp så jeg er klar til neste års sesong, da jeg vet at det vil dukke opp 100vis av nye kreasjoner innen den tid :D Noen faste kreasjoner har man jo i boksen ;D

Men så begynner ørretsesongen og da penser plutselig bindinga over på ørsmå fluer(i forhold til sjøfluer), og video med Oliver Edwards surrer rundt på spilleren ;D ;D ;D Funker for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også bli bra HER på sikt :)

 

http://ndryfly.proboards.com/

 

 

Jeg binder ikke samme fluen flere ganger. Iallefall ikke ofte. Jeg binder EN spent spinner......en døgnis....Setter inn en vinge,,,spiser litt.....ser på tv....fester hackle.....tar en kopp kaffe osv. Nå for tiden sliter jeg med å finne inspirasjon i det hele tatt :D kommer seg på vårparten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også bli bra HER på sikt :)

 

http://ndryfly.proboards.com/

 

 

Jeg binder ikke samme fluen flere ganger. Iallefall ikke ofte. Jeg binder EN spent spinner......en døgnis....Setter inn en vinge,,,spiser litt.....ser på tv....fester hackle.....tar en kopp kaffe osv. Nå for tiden sliter jeg med å finne inspirasjon i det hele tatt :D kommer seg på vårparten ;)

 

Se her ja, den var ny for meg og takk for andre tips.

Jeg må binde misnt 2 av hver eller 4 elle 6. Ser helt klart at jeg må bryte en del tilagte gammle vaner(tvangstanker),  dette kommer til å virke. :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste egentlig ikke at det fantes noe annet enn ørret-fluer, jeg (brun-ørret, that is)  :o

Man har jo fiske-imitasjoner og kroker hvor det er surret på noe fargesprakende greier til å provosere laks, men det er da ikke fluer ?  ;D

Nei, skaff dere bindestikker med kjeft som ikke gaper over noe større enn krok 12, så er dere kvitt problemet  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste egentlig ikke at det fantes noe annet enn ørret-fluer, jeg (brun-ørret, that is)  :o

Man har jo fiske-imitasjoner og kroker hvor det er surret på noe fargesprakende greier til å provosere laks, men det er da ikke fluer ?  ;D

Nei, skaff dere bindestikker med kjeft som ikke gaper over noe større enn krok 12, så er dere kvitt problemet  ;)

 

;D ;D ;D ;D

 

Nå har jeg rydda bort fjaset og fylt opp med ørretstuff. :) Vi får håpe dette hjelper, ser det trengs noe påfyll av div ting, men det får vi ta senere. :)

Alt streamer stuff ligger godt pakka ned i plastdunk. ;D

 

post-982-13949859669451_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Visste egentlig ikke at det fantes noe annet enn ørret-fluer, jeg (brun-ørret, that is)  :o

Man har jo fiske-imitasjoner og kroker hvor det er surret på noe fargesprakende greier til å provosere laks, men det er da ikke fluer ?  ;D

Nei, skaff dere bindestikker med kjeft som ikke gaper over noe større enn krok 12, så er dere kvitt problemet  ;)

 

;D ;D ;D ;D

 

Nå har jeg rydda bort fjaset og fylt opp med ørretstuff. :) Vi får håpe dette hjelper, ser det trengs noe påfyll av div ting, men det får vi ta senere. :)

Alt streamer stuff ligger godt pakka ned i plastdunk. ;D

 

 

 

Nå har du tatt steget i riktig retning, robban :D

Dette er særdeles lovende :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste egentlig ikke at det fantes noe annet enn ørret-fluer, jeg (brun-ørret, that is)  :o

Man har jo fiske-imitasjoner og kroker hvor det er surret på noe fargesprakende greier til å provosere laks, men det er da ikke fluer ?  ;D

Nei, skaff dere bindestikker med kjeft som ikke gaper over noe større enn krok 12, så er dere kvitt problemet  ;)

 

;D ;D ;D ;D

 

Nå har jeg rydda bort fjaset og fylt opp med ørretstuff. :) Vi får håpe dette hjelper, ser det trengs noe påfyll av div ting, men det får vi ta senere. :)

Alt streamer stuff ligger godt pakka ned i plastdunk. ;D

 

 

 

 

 

Det så bra ut robban 8) sånn skal det være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette et utslag av høstdepresjon da? Sitter og ser på en utskrift jeg tok ut 19. november i fjor av to nydelige fluer presentert av Rune Stokkebekk, Caddis Emerger og Vulgata Gossling som kom en del senere. Disse ble redningen for meg siste vinter, at Vulgataen også var den som stod for årets største, gjør det hele enda bedre. I tillegg er jo de videoene med Staffan inspirasjon de luxe. Er du ute etter noe litt mer "eksotisk" kan du jo titte på denne linken http://www.flyanglersonline.com/ Ellers så sitter jeg også å venter på den store inspirasjonen, men skal nok finne noen huller å tette. Lukke til og "god bedring".

 

Hilsen Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du skal overdrive problemet Robban. Det er lenge til ørretfluene skal brukes, så det er ikke noe stress. Selv har festet en TMC 2487 str. 12 i stikka, og skal binde en klekker om ikke lenge. Problemet er vel at jeg festet kroken for godt over en uke siden, og jeg gidder rett og slett ikke binde. Ikke uvanlig på denne tiden av året, men i romjula så kommer som regel lysten tilbake!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg er så heldig at jeg synes det er morsomst å binde små fluer jeg da. Koser meg med å fantasere om hvilken flue jeg manglet en gang jeg opplevde en klekking jeg ikke fikk dreis på, eller hva akkurat dette mønsteret skal føre med seg til sommeren. Litt lei og et nytt snasent mønster f.eks herfra kan gjøre underverker. Jeg prøver å ha som regel at jeg skal lage minst 2, helst 3 av hvert mønster, men er ikke noe flink til dette. Begynner å skli ut rett som det er og er nok ikke genialt for inspirasjonen. Litt praktisk kan det være da.

Hvis du vil være kjip mot deg selv kan du jo tenke på hvor mye bedre det er å ha unnagjort størstedelen av sommerens fluer nå så du slipper å kaste bort verdifull tid i sesongen på å binde fluer.

 

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...