Gå til innhold

Den store fluefisketreffen....Rena 2009


Gjest staffan@epost.no

Renatreffen 2009  

175 stemmer

  1. 1. Renatreffen 2009

    • helt klart, jeg kommer!!!
      81
    • nei, dette gidder jeg ikke!!!
      14
    • for langt å reise.....
      23
    • for dårlig fiiskeelv
      11
    • liker ikke så mye folk
      64


Anbefalte innlegg

  • Svar 770
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Terje Refsahl

Blir så mye folk i elva den uken, så det spørs vel om jeg ikke sniker meg opp i ei rolig lita elv noen dager til det stillner litt i Rena igjen ;)

 

Nei for pokker Sven Erik, du må da komme. Hadde vært veldig hyggelig om du dukka opp. Du tilhører jo de med den beste lokal kunnskapen, og har jo alltid

et strålende humør som smitter :D

Stikker du opp til den elva du snakker om, kommer vi bare å henter deg allikavæl :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

kom med flere forslag

 

Nydelig poster, Staffan. :D

Jeg synes det holder med program, som vi snakka om på tlf så er det viktigste med hele treffen det spontane og det sosiale.

Folk skal fiske når de har lyst, spise når de er sultne, sove når de er trøtte, binde fluer når de føler for det, bedrive kastetrening når de kjenner kløa i armen osv.

Den sosiale biten er det som skaper selve treffen og som gjorde treffen til en suksess i fjor.

 

Så mitt håp er:

Så få fastsatte klokkesletter for aktiviteter som mulig, slik at man føler man er på ferie og kan gjøre det man har lyst til der og da samen med gode fluefiskevenner.

Den som vil fiske gjør det, den som vil padle seg en tur gjør det, den som vil bedrive kastetrening gjør det, den som vil sitte å snakke fluefiske gjør det osv. Det får vi til hvis vi klarer å samle alle på et og samme sted, noe jeg tror vi skal få til :D

 

Terje!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

en ting er helt sikkert.......vi må være på ett sted......vi SKAL ikke ha timeplan i sommer, om noen finner på det skal jeg bare kose meg ved elva...... ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Blir så mye folk i elva den uken, så det spørs vel om jeg ikke sniker meg opp i ei rolig lita elv noen dager til det stillner litt i Rena igjen ;)

 

Høres ut spm en lur plan ;)

 

Sikkert en god plan for de som ikke har lyst til å hygge seg sammen med likesinnede under treffen :rolleyes:

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Terje, dersom man klarer å samle alle på en plass så er jeg helt enig med deg. Men dersom det blir slik som i fjor at noen er på Kvarven og noen på Osøra eller annen plass så synes jeg det er greit å ha litt fast oppsatte tidspunkt for aktiviteter.

 

Helt enig Oddbjørn, men vi jobber med å klare å samle alle på et sted, og jeg tror vi skal få til det.

Kommer tilbake med mer info om dette rett over nyttår.

 

Derfor er jeg enig med Staffan, vi skal ha minst mulig program og klarer vi å samles på et sted så kan vi både ha kastekurs, fluebinding etc når vi føler for det. Kjenner jeg gutta rett så blir det kasting og fluebinding fra morra til kveld :D

 

Det viktigste er det sosiale samværet og at ting kommer naturlig, det var den biten som funka klart best i fjor :D........... og en ting er sikkert: Der det er fluestenger, der er det liv ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

tror nok at renatreffen handler mer om sosialt samvær enn fiske, fiske kan man tross alt gjøre de andre ukene av sesongen....

 

Renatreffen er en sosial happening, men på dagtid var folket ute på ørretjakt.

Ettermiddagene og til langt på natt var viet sosialt samvær gjennom prøving av et uttall stenger, gode samtaler, noen kalde halve osv.....

Har vel adri hatt hyggeligere kvelder og netter i Rena noen sinne ;D ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Kanskje jeg skulle ta meg en titt selv. Bare for å se hva i h*****e dere holder på med.  ;D

 

Kan jo alltids styrte avgårde til Glomma om nymfeboksene skulle bli for urolige av seg, hehe. Lover å ikke nevne ordet om jeg skulle ta turen. Men jeg blir kanskje borte vekk i et svakt øyeblikk. Ikke slik ment at det har noe å si for dere, men ettersom dere er sosiale og skikkelige fluefiskere så vil jeg bare si fra så dere ikke begynner å sokne i elva.

 

Eller kanskje jeg skulle la være å plage dere med min brautende fremtoning...  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Kanskje jeg skulle ta meg en titt selv. Bare for å se hva i h*****e dere holder på med.  ;D

 

Kan jo alltids styrte avgårde til Glomma om nymfeboksene skulle bli for urolige av seg, hehe. Lover å ikke nevne ordet om jeg skulle ta turen. Men jeg blir kanskje borte vekk i et svakt øyeblikk. Ikke slik ment at det har noe å si for dere, men ettersom dere er sosiale og skikkelige fluefiskere så vil jeg bare si fra så dere ikke begynner å sokne i elva.

 

Eller kanskje jeg skulle la være å plage dere med min brautende fremtoning...  ;D

 

Det hadde vært utrolig hyggelig om du tok deg en tur under Renatreffen Erik :D..... og her kan du ta med deg hva du måtte ønske av "fluer" :D

 

Vi tar mer en gjerne imot din "brautende framtoning" Erik, og så vidt jeg kan huske så er ikke den fremtoningen veldig brautende heller ;D ;D

 

Vælkømmin til Rena, Erik :D......... vi trenger noen FFEO´ere under treffen!!!!!!

 

Terje!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Det var da veldig hyggelig tilbakemelding Terje! :-D

Lover å la "ikkeflue-boksene" ligge i bilen. Hvis jeg bare (t)sjekker hvordan det står til med dem en gang i blandt så går det som oftest bra. De er som regel ganske tålmodige av seg bare de får en luftetur innimellom.

 

FFEO er forresten i ferd med å forandres til WW (Why wait?), men det er en annen historie.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skulle ta meg en titt selv. Bare for å se hva i h*****e dere holder på med.  ;D

 

Kan jo alltids styrte avgårde til Glomma om nymfeboksene skulle bli for urolige av seg, hehe. Lover å ikke nevne ordet om jeg skulle ta turen. Men jeg blir kanskje borte vekk i et svakt øyeblikk. Ikke slik ment at det har noe å si for dere, men ettersom dere er sosiale og skikkelige fluefiskere så vil jeg bare si fra så dere ikke begynner å sokne i elva.

 

Eller kanskje jeg skulle la være å plage dere med min brautende fremtoning...  ;D

 

Ja, du må ta deg en tur Erik! Hadde vært trivelig å treffes igjen  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så mye folk i elva den uken, så det spørs vel om jeg ikke sniker meg opp i ei rolig lita elv noen dager til det stillner litt i Rena igjen ;)

 

Høres ut spm en lur plan ;)

 

Sikkert en god plan for de som ikke har lyst til å hygge seg sammen med likesinnede under treffen :rolleyes:

 

Terje!

Er folkredd, vi Østerdøler er ikke vant til store folkemengder vet du :)

Kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg nok til å lure i buskene langs elva en gang iblant iløpet av den uka ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. ,kanskje man skulle sjekke kjørelengde og vurdere å oppleve denne "bekken" som så mange er tilhengere av ;D

Må vel være mulighet for en sivilisert nordlending å fungere i dette miljøet noen dager, blyge telemarkinger er jeg blitt vant til de siste årene.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

nope........dog vil vi ha en liten opsjon på at vi kan ta 150.- for hele arrangementet i tilfelle vi må legge ut noe av egen lomme......det hadde vi også sist sommer, men det ble ikke noe betaling......så jeg tror ikke det blir tilfelle iår heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skulle ta meg en titt selv. Bare for å se hva i h*****e dere holder på med.  ;D

 

Kan jo alltids styrte avgårde til Glomma om nymfeboksene skulle bli for urolige av seg, hehe. Lover å ikke nevne ordet om jeg skulle ta turen. Men jeg blir kanskje borte vekk i et svakt øyeblikk. Ikke slik ment at det har noe å si for dere, men ettersom dere er sosiale og skikkelige fluefiskere så vil jeg bare si fra så dere ikke begynner å sokne i elva.

 

Eller kanskje jeg skulle la være å plage dere med min brautende fremtoning...  ;D

Hadde vært kanon om du hadde tatt turen Erik !!. Du kan fiske så mye du vil også, men du må regne med at du har 1 stk Henning Sæbø 2 meter bak deg hele dagen :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...