Gå til innhold

Bildetråden 2009


Igor Soldo

Anbefalte innlegg

  • Svar 1,7k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Nå, her og nå i kveld: Har gått igjennom noen fluer jeg fikk av spagetti-mafiaen jeg guidet i Renaelva i høst  ;D Og det er utrolig moro. Forsøker å memorere alt de forklarte rundt fluene sine, av situasjoner, strømforhold og om de var beregnet for harr eller ørret.  ;D

Disse italienerne er jo noen utrolig dyktige fluebindere på mange måter, det kan ingen ta fra dem - og gjør gjerne ting litt anerledes enn oss, bare sånn helt, helt i det subtile anerledes, men det er der.  :) Moro.

 

Møtte dem på hytta etter endt økt, og jeg måtte pent la hver av dem åpne en og en av sine fluebokser mens de forklarte på gebrokkent engelsk om utvalgte fluer mens de sippet til (selvsagt egenimportert) italiensk rødvin. Og ikke tro at jeg fikk gå derifra uten å ta med minst flere fluer fra hver av boksene deres. Neida, jeg prøvde høflig å si at jeg ikke kunne ta så mange fluer fra dem, men de insisterte hardt på italiensk vis at jeg måtte ta med den og den og den flua - og i hvert fall den og den, mens de forklarte høylytt om hvorfor og hvordan. Så utrolig bra karer - fluebindere og fluefiskere.

 

Lar et snapshot av et lite utvalg tale for seg.

 

 

[attachimg=1]

post-3159-13949868101882_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GjeddeBent røpa lokkeropet til kona si for den karen og den ble stående lenge nok til å få tatt et par bilder av den.

Den stod selv om jeg skreik "Kom litt nærmere jeg har bare 200 mm", en ordentlig fotomodell ;D.

 

[attachimg=1]

 

 

[attachimg=2]

 

Flotte bilder, Robban! Spesielt det nederste!

Fint fokus :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei robban.!

 

Den der er ingen konge.! knappt nok sleppt ned steina. he he

 

For og sitere en fra sunderland (Altså Søndre land) Dinna kar`n ha it bretta huden enda.!

 

Men artig og se muskel spillet i frammbeina, de blir litt hormonelle og oppblåste Litt bola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet ikke helt hva jeg skal tro...

Terje-tørrfluepurist viste meg denne flua han fisket med under aurivillii- klekkingen i sommer.  ;D

Han brukte den og kastet rett på vak og alt  ;D

 

Joda, den er jo litt aurivillii i fargene - og i og med at den ikke har vinger, så kan den vel gå for å være en klekker. Men  ;D

Hva sier du, Terje?  :)

 

[attachimg=1]

 

post-3159-139498681281_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ja, jeg vet ikke helt hva jeg skal tro...

Terje-tørrfluepurist viste meg denne flua han fisket med under aurivillii- klekkingen i sommer.  ;D

Han brukte den og kastet rett på vak og alt  ;D

 

Joda, den er jo litt aurivillii i fargene - og i og med at den ikke har vinger, så kan den vel gå for å være en klekker. Men  ;D

Hva sier du, Terje?  :)

 

[attachimg=1]

 

 

 

Joda, med litt dry dip, cdc olje, en liten dash dry magic og så en liten tur i risteboksen så fløt denne "Aurivilli" varianten jævlig godt og ga mange gode

opplevelser ;D ;D ;D

Husk at det er viktig med alle de fire nevnte flytemiddlene i den rekkefølgen. Da har man en killer "Aurivilli" klekker :D :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...