Gå til innhold

Snøretips #4


Øystein J.

Anbefalte innlegg

Har hentet en flott Yellowline #3-4 i dag :D, og ønsker tips til et brukbart snøre til en ikke altfor høy pris. Blir ikke aktuelt med noe Carron til tusenlappen for å si det sånn. Får vel nevne at jeg fisker 90-95% tørt. At det funker bra til vannkast er ingen bakdel. jeg takker på forhånd jeg.

Mvh Øystein J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv gjerne et Wulff TT eller Vision presentation i #4 til denne, dette er fine snører til vannkast.

Airflo's Sixth Sense er rimelig, og ifølge mange brukere et veldig godt snøre  ;)

 

har et presentation II i #5 og den er TT lignende tapering, jeg liker den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storevann

Vision Presentation II har jeg testet en del. Synest denne "vingler" littegranne mer en Sixth sense lina. Begge meget gode liner, men måtte jeg velge, hadde jeg gått for S Sense. Er ganske sikker på at den passer godt på Yellowline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hentet en flott Yellowline #3-4 i dag :D, og ønsker tips til et brukbart snøre til en ikke altfor høy pris. Blir ikke aktuelt med noe Carron til tusenlappen for å si det sånn. Får vel nevne at jeg fisker 90-95% tørt. At det funker bra til vannkast er ingen bakdel. jeg takker på forhånd jeg.

Mvh Øystein J.

 

Vil tro et DT #3 fungerer utmerket på Yellowline stanga. Tror det hadde blitt mitt førstevalg til en slik stang.

Den skal vel neppe ha en allround rolle tipper jeg, intimfiske  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hentet en flott Yellowline #3-4 i dag :D, og ønsker tips til et brukbart snøre til en ikke altfor høy pris. Blir ikke aktuelt med noe Carron til tusenlappen for å si det sånn. Får vel nevne at jeg fisker 90-95% tørt. At det funker bra til vannkast er ingen bakdel. jeg takker på forhånd jeg.

Mvh Øystein J.

 

Vil tro et DT #3 fungerer utmerket på Yellowline stanga. Tror det hadde blitt mitt førstevalg til en slik stang.

Den skal vel neppe ha en allround rolle tipper jeg, intimfiske  ;)

 

Blir nok ikke streamerdenging på langt hold i kuling akkurat nei ;D. Blir nok korte til middels distanser med tørre fluer på denne stanga. Har også tenkt på muligheten med DT snøre. Bare det at ikke mange bruker disse lenger, er grunn god nok for meg ;DHe He!!

ØJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår et slag for Lee Wulff TT. Knallsnøre. Har vært blandt mine "topp 3"-snører i 18-19 år...

I motsetning til mine øvrige toppkandidater fås TT i naturlig dus farge. Men så er jeg også så teit at jeg tror skrikende farger skremmer fisk...

Stig Vivelid og et par andre her på foraet har visst prøvd TT Long Belly. De hadde i allefall en flott opplevelse...

 

Tror nok flere av de som har kommet med anbefalinger her har/ har hatt samme stanga som deg Det har ikke jeg, så det kan være verdt å merke seg.

Ellers er smaken så forskjellig at alt bør tas med en liten klype....  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte snøret på nordic taiga ja,og ser de har satt opp prisen siden sist.

Kan nevne at jeg tidligere brukte et foxtail på 4ern,men strømslendan passer meg mye bedre.Presenterer silkemykt på både korte og lange kast, og det kaster laaangt,krever forholdsvis lite smøring og har fint lite minne.

Brukt i 3 sesonger nå og coatingen er fortsatt plettfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømslendan? Hva er det for noe? Har du testet disse selv Kalle?

 

Nei har ikke testet de snørene der.

Men høres jo ut som det er verdt pengene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guideline presentation har en veldig kort klump (6,5m på 5#`ern tror jeg)

Blir litt stressende på overhåndskast, men er fint i trange situasjoner, lett å underhåndskaste for utrenede (som meg selv).

 

Det står vel i katalogen at Guideline presentation har en klump på 6.5m men sanheten er vel at den er nærmere 8,5m.

Bruker presetation i #3 på firerstanga mi, føler den passer bedre enn en firer, som jeg føler blir for tung.

Bruker å ha en del mere snøre ut en bare klumpen på over håndskasting. Men den kan bli litt vinglete om du har ut for mye.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klumplengden er 8,5 m. Snøret er designet/utviklet for fiske under "trange forhold". Det er mao. et spesialsnøre for fiske når du ikke har mulighet til å mye snøre i luften bak. Eller for fiske i små vann og elver. I tillegg er det laget slik at det er lett å underhåndskaste med. Det at det er litt vinglete med overheng er en naturlig konsekvens av kort klump, man får ikke i pose og sekk til det bruket snøret er beregnet på. Men for de som vil bruke det til litt mer allroundfiske kan jeg anbefale å sette på en polyleader på 8-10 fot og ditto lang spiss/tapering. Det roer ned overrullingen og gjør at snøret blir mer behagelig ved lengre kast. Snøret er nok ikke spesielt tungt i forhold til klassen, det føles nok mer slik siden vekten er konsentrert på en forholdsvis kort klump. Følte bare for å komme med litt småfacts....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...