Gå til innhold

Brunt Polygarn - gått ut av produksjon


rbk01

Anbefalte innlegg

  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Da er jeg på Polygarnkjøret igjen. Har på en eller annen forunderlig måt klart å bruke opp det jeg hadde av brunt polygarn og jeg finner ikke noe på nettet. Noen som har tips denne gangen?

Jens

Du kan få kjøpe en halvmeter staffangarn av meg.. 300,- ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

polygarn flyter vell bedre enn antron garn?

det er så marginalt av det vil ikke merkes. ipregner vingskiten og det vil flyte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leste i denne tråden.....polygarn VAR mye brukt på 60 - 70 tallet.....forståelse at dette var dårlig vare i hus og på kropp kom etter en rekke skader...på nettop kropp og hus ved varme

Jeg prøver å sette dette sammen til en settning med mening :D Men jeg klarer det ikke :rolleyes: Kan du hjelpe meg ;D

Kanskje vi skal koble inn en språkforsker som kan forklare hva denne mannen egentlig snakker om??? Han utdyper ikke heller, når du spørr Ruffen, da blir det vanskelig.  ;D

Dersom det er så brannfarlig bør det i alle advares om at man ikke må røyke samtidig som man jobber med dette materialet.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som klager på at Staffan kanskje skriver litt unøyaktig, tenk over hva som har skjedd med ham. Det er ikke altid en får fram akkurat det en vil når viljen er bedre enn evnen etter noe slikt.

Jeg hadde bare et mini-minidrypp, noe som bare resulterte i vissenhet i de tre midterste fingre på høyre hånd, men jeg merker at jeg må konsentrere meg mye mer nå enn før dryppet for at alt skal fungere.

Så forsatt god bedring Staffan.

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er ikke så farlig Magne!! På 70 tallet var det vanlig i vegg til vegg tepper, men også i strikkegarn og tekstiler uten at de har brannhemmere i seg. Polypropylen var vanligere den gangen i konsistens vi kan bruke den i, fiber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som klager på at Staffan kanskje skriver litt unøyaktig, tenk over hva som har skjedd med ham. Det er ikke altid en får fram akkurat det en vil når viljen er bedre enn evnen etter noe slikt.

Jeg hadde bare et mini-minidrypp, noe som bare resulterte i vissenhet i de tre midterste fingre på høyre hånd, men jeg merker at jeg må konsentrere meg mye mer nå enn før dryppet for at alt skal fungere.

Så forsatt god bedring Staffan.

Magne Fjellstad.

Det ser ut til at jeg har gått glipp av noe. Visste ikke at Staffan har vært syk. Skjønner at det har vært alvorlig. Ønsker deg riktig god bedring Staffan. Håper at det går bra og at du vil bli "den gamle gode".

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stolene på bildet er paget av polypropylen også!

Lite egnet som vingemateriale ja ;D ;D Med mindre man skal fiske noe riktig stort. Har prøvd TMC Aero Dry Wing, ser greit ut, men har ikke prøvd i praksis. Det skal jo flyte godt, men det blir aldri som godt gammelt PolyYarn :D :D

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag har en 4-5st förpackningar med brunt polygarn. alltså den 100% originala polygarnet i "rackelhane-brunt" och inte något som bara heter det samma. Har sett på guidelines brown polygarn och liknande, men det är inte det samma.

Kan evt. tänka mig att sälja av ett par förpackningar (jag måste spara en del till mig själv).

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=15912.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da er Polygarn å få hos Noroco i Drammen. Prima vare til NOK 15,- per pakke. Fikk tilbud fra en "velvillig" svenske som ville selge for 100,- per pakke, noe jeg synes var i dyreste laget. Nå blir det noen flere Renafluer på megigjen.

Kjøpte et par av Terje Refsal i vinter, de er noe lettere dresset enn Staffans originale og funker som bare fy. Ser ut som fisken også tar de for døgnfluer. Funket som bare det i helga, fikk to på over kiloet. Tilsammen syv fine brune med gjennonsnittsvekt på over 600gram. Ei helt perfekt helg med andre ord.

jen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Dryflyslut

Jag har en 4-5st förpackningar med brunt polygarn. alltså den 100% originala polygarnet i "rackelhane-brunt" och inte något som bara heter det samma. Har sett på guidelines brown polygarn och liknande, men det är inte det samma.

Kan evt. tänka mig att sälja av ett par förpackningar (jag måste spara en del till mig själv).

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=15912.0

Jeg byr 1000 per pakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Dryflyslut

Hei, du kan få to for 500 fra meg ;D ;D ;D mot forskudd ;D ;D

Jens

650 da. Ok? Det er brunt polygarn vi snakker om her altså.

Og ja, vi snakker om 650 svenske kroner, selvfølgelig. Brunt polygarn kan kun handles i SEK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...