Gå til innhold

Brunt Polygarn - gått ut av produksjon


rbk01

Anbefalte innlegg

Ser til min store sorg at brunt polygarn ikke er å få tak i lenger, hva er dette for sv@@#, sat@€¤, forb@*¤, helv¤#@ tull. Hva skal jeg da bruke til mine Rackelhaner, Renafluer og så videre? Staffan, Rune og andre der ute, nå trenger jeg hjelp, sikkert noen andre også etter hvert som de går tomme. Dette må da være en glipp fra de som produserer?

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Takk bjorni, prøvde hos Nordisk i høst, måtte kjøpeTMC AeroDryWing istedet, synes ikke det er like bra. Har vært inne på nettet hos Bobmarriotts, som heller ikke har. Skal sjekke med Grande, kjøper opp det de har igjen  ;D ;D

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ser til min store sorg at brunt polygarn ikke er å få tak i lenger, hva er dette for sv@@#, sat@€¤, forb@*¤, helv¤#@ tull. Hva skal jeg da bruke til mine Rackelhaner, Renafluer og så videre? Staffan, Rune og andre der ute, nå trenger jeg hjelp, sikkert noen andre også etter hvert som de går tomme. Dette må da være en glipp fra de som produserer?

 

Jens

 

Det stemmer i følge det jeg har hørt. Jeg snakka med Bjørnar på Lillestrøm (Jarle og Bjørnar) og ha fortalte nøyaktig det samme som Jens sier her. Brunt polygarn er snart en saga blott, produsentene har det ikke lenger i sitt sortiment. Bjørnar fikk ikke tak i det lenger.

Helt uforståelig rett og slett.

 

Terje.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Men spørsmålet blir da hvor lenge Staffan har tilgang til brunt polygarn :rolleyes:....... jeg krysser fingra og håper det er snakk om en laaaaang tid :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonserte ikke Staffan siste rest for en tid tilbake? Fikk ihvertfall kjøpt et sett selv med mørkbrun, rødbrun og grønn poly. Synes Staffan sin er den fineste til vårfluer, men litt for rufsete til døgnfluevinger.

 

Ellers, er det ikke bare å kjøpe hvit og farge selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper dette bare er noe vas og det dukker opp noe etter en kort stund. Men tok ingen sjangse og kjøpte de 6 siste pakkene hos "pusheren" min :D

 

Hvor mange rakkelhaner og renafluer binder du i året?

 

Kjøpte et par pakker med Staffan sitt garn på begynnelsen av 90 tallet og har enda endel igjen av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

brunt garn har ikke jeg mere igjen av.....det garnet er heller ikke i produksjon.....rest fra TK industrien......brunt polygarn er ikke problematisk å få tak i, men innkjøpsvilkårene direkte fra tk industrien er volumbassert........og krever plass og tid......polygarn er ikke et produkt som er laget til fluebinding........polygarn må produseres som brunt.....så og si umulig å farge fra hvitt til mørke nyanser......snart er dog en posjon Wagving snart klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper dette bare er noe vas og det dukker opp noe etter en kort stund. Men tok ingen sjangse og kjøpte de 6 siste pakkene hos "pusheren" min :D

 

Hvor mange rakkelhaner og renafluer binder du i året?

 

Kjøpte et par pakker med Staffan sitt garn på begynnelsen av 90 tallet og har enda endel igjen av det.

Har en stund nå får å si det sånn ;) Det gjør uannsett ikke noe å ha dette liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, nå har jeg fått Polygarn fra Grandes :) :) :) takket være tipset ditt bjorni, takker og bukker. Det er imidlertid et stor MEN, det var den siste pakka han hadde :'( :'(. Når jeg ser hva de store firmaene har på lager av Polygarn ,ser det ut som om det er i ferd med å gå tom for alle farger. For meg ser det ut som om at Polygarn til fluebinding er i ferd med å gå helt ut. Er dette også et biprodukt som noen smartinger har funnet å være et ypperlig fluebindermateriale?

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hurra, nå har jeg fått Polygarn fra Grandes :) :) :) takket være tipset ditt bjorni, takker og bukker. Det er imidlertid et stor MEN, det var den siste pakka han hadde :'( :'(. Når jeg ser hva de store firmaene har på lager av Polygarn ,ser det ut som om det er i ferd med å gå tom for alle farger. For meg ser det ut som om at Polygarn til fluebinding er i ferd med å gå helt ut. Er dette også et biprodukt som noen smartinger har funnet å være et ypperlig fluebindermateriale?

 

Jens

 

Dette er så merkelig som det går an. Hvorfor skal de ta bort noe av det mest brukte materialet innen fluebinding. Får virkelig håpe at noen tar til vettet å innser at

dette må bli på markedet.

Takk gudene for at jeg kjøpte tre pakker brunt polygarn fra Nordisk her om dagen (muligens de tre siste pakkene) for ikke å snakke om de tre buntene jeg fikk fra Staffan for et par dager siden. :D

Dette skal brukes med omhu, så da har jeg kanskje et par sesonger til :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...