Gå til innhold

Vakreste fiskeplassen på jord...


Stian38

Anbefalte innlegg

  • Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest staffan@epost.no

det synes jeg at du burde gjøre.......sett deg på toget......fra gøteborg.....gjennom hele sverige og til Narvik.....

 

en ting vi burde få til via denne sida er å arrangere et fluefisketreff i nord-norge....på lik linje som renatreffen.....

Barduelva f.eks.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder. har aldri vært i nordnorge men kunne tenkt meg dra opp å fiske en gang :D

I hvertfall så slipper man å irriterere seg over dårlig baksleng, i motsetning til telemarks dype skoger hvor det stort sett alltid står et grantre og venter på å bli pyntet.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et av de stedene som har gjort størst inntrykk på meg:

 

 

Tror jeg kunne brukt noen timer på å rusle litt langs den elva der.

Rett og slett nydelig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Pål Krogvold foredrag sist høst. Et av temaene var hvilke muliheter vi har i Norge - både av fiskemuligheter og vakker natur! Som han sa, ja det er spennende med fluefiske rundt om i verden, men du verden hvor mange muligheter vi har Norge!

 

En av mine vakreste fiskesteder er en bukt ut mot havet - og, den ligger kun 66km fra mitt hjemsted i Skien...  slutten av mars tar jeg nok en tur dit ja, selv om det ikke er så mange sjøørreter der!

 

Terje C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først er inne på vakre steder kan jeg ikke unngå å nevne Sondalsfjell Naturreservat ( nord i Skien Kommune på grensa mot Kongsberg).

 

Her er det uberørt barskog i ca 700moh med noen vakre tjønner. Ja, ønsker du fred på jord, og muligehet til å lure en ørret på flue i villmarka, er dette stedet!

 

Terje C

post-2389-13949861237201_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først er inne på vakre steder kan jeg ikke unngå å nevne Sondalsfjell Naturreservat ( nord i Skien Kommune på grensa mot Kongsberg).

 

Her er det uberørt barskog i ca 700moh med noen vakre tjønner. Ja, ønsker du fred på jord, og muligehet til å lure en ørret på flue i villmarka, er dette stedet!

 

Terje C

 

Enig i at der er fint der oppe, rimelig urørt natur, og har man ikke sett elg før så er det bare å ta en tur.  Første gang jeg gikk dit gikk jeg uten kart, kun på info fra en kjenning.  "Går ikke an å bomme på vannet" sa han...  Der tok han rimelig feil gitt....

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først er inne på vakre steder kan jeg ikke unngå å nevne Sondalsfjell Naturreservat ( nord i Skien Kommune på grensa mot Kongsberg).

 

Her er det uberørt barskog i ca 700moh med noen vakre tjønner. Ja, ønsker du fred på jord, og muligehet til å lure en ørret på flue i villmarka, er dette stedet!

 

Terje C

 

Enig i at der er fint der oppe, rimelig urørt natur, og har man ikke sett elg før så er det bare å ta en tur.  Første gang jeg gikk dit gikk jeg uten kart, kun på info fra en kjenning.  "Går ikke an å bomme på vannet" sa han...  Der tok han rimelig feil gitt....

Morten

Ja, der er det lett å gå feil - uveisomt terreng med lite stier og tråkk -og fullt av små daler og fjellknatter som gjør at en mister oversikten lett. Trodde jeg hadde forklart veien bra til sjefen min og en kamerat  ( for noen år siden) opp til et av de vanna som ligger lettest tilgjengelig. De skulle være hjemme seint på kveld men kom vel ikke fram til vei igjen før ved 5 tida om morgenen...;-)  Da han møtte på jobb kl.08:00 så han rimelig sliten ut ja!

 

Når vi først er inne på å gå seg vill skal jeg fortelle enn sann historie som foregikk på sytti-tallet. Far og to sønner gikk seg vill litt syd for Sondalsfjell, nærmere bestemt i området rund Fjellstul, og det ble satt i gang storstilt leteaksjon. Men, faren viste råd han - han satte like godt fyr på ei lita hytte for å bli oppdaget. Men, det mest tragikomiske var at han het Svihus til etternavn!!!

 

Terje C

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...