Gå til innhold

Ny snelle


Gjest Kalle

Anbefalte innlegg

Her er en liten sneakpeak på den ene snella eg holder på med. Mangler bare sveiva og flitt polering så er den ferdig.

Har posta litt bilder om produksjon på mobilbloggen min, men er er noen bilder tatt med skikkeli kamera.

Den ble desverre litt større og litt tyngre enn jeg hadde planlagt (ca 200gr), men sånn går det når man jobber ut ifra hode og ikke gidder å sette seg ned og tegne litt.

Spolen og bremse hjulet er i alu, mens resten er titan og syrefast.

 

www?ShowFileℑ=m1232650784.jpg

 

www?ShowFileℑ=m1232650785.jpg

 

www?ShowFileℑ=m1232650786.jpg

 

www?ShowFileℑ=m1232650783.jpg

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Veldig pent, Kalle!

Må likevel si jeg er litt skeptisk til den store åpningen mellom snellefot og spole. Vil ikke snøret "hoppe av" spolen her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalle

Veldig pent, Kalle!

Må likevel si jeg er litt skeptisk til den store åpningen mellom snellefot og spole. Vil ikke snøret "hoppe av" spolen her?

 

Kansje, det kan kansje sje men tror ikke det er noe stort problem. Backwinderen har jo det samme, er vel ikke noe problem på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig pent, Kalle!

Må likevel si jeg er litt skeptisk til den store åpningen mellom snellefot og spole. Vil ikke snøret "hoppe av" spolen her?

 

Kansje, det kan kansje sje men tror ikke det er noe stort problem. Backwinderen har jo det samme, er vel ikke noe problem på den.

 

Vel... For å være ærlig mista jeg min største fisk på Kola pga Backlashern, så den er satt på hylla, hvor den forøvrig tar seg meget godt ut. Det var jo litt min egen skyld også, men det hadde aldri skjedd om jeg hadde hatt f.eks. Lamson-snella på den stanga.

 

Men uansett et lekkert stykke snellearbeid! One of a kind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...