Gå til innhold

Frykter sesongen blir halvert i år


gram

Anbefalte innlegg

I lengre tid har samboeren snakket om å pusse opp heimen, har i 2år klart å få utsatt det. Men nå begynner argumentene å bli borte og jeg frykter jeg snart må krype til korset å begynne. Dette kommer selvfølgelig til å ta litt lang tid da jeg ikke er noen racer på plank, spiker og tommestokk. Hu vil at jeg skal begynne midt i neste måned. Noen som har noen gode argumenter for å la vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lengre tid har samboeren snakket om å pusse opp heimen, har i 2år klart å få utsatt det. Men nå begynner argumentene å bli borte og jeg frykter jeg snart må krype til korset å begynne. Dette kommer selvfølgelig til å ta litt lang tid da jeg ikke er noen racer på plank, spiker og tommestokk. Hu vil at jeg skal begynne midt i neste måned. Noen som har noen gode argumenter for å la vær.

 

Sett i gang umiddelbart - fremstå som sykt overivrig.  Hent motorsag og brekkjern, spring rundt i huset og marker vegger og gulv med markeringsfarge der hvor du har "tenkt" å bygge om litt.  Rop ut at myggstift, redningsvest, kondomer og bærevegger er for feiginger.  Overøs samboeren din med takketaler over at hun endelig lar deg få lov til å leve ut dine elleville oppussingsdrømmer.

 

Start saga med et villt blikk i øynene.

 

Er du heldig får du da beskjed om at det kanskje ikke er noen hast likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lengre tid har samboeren snakket om å pusse opp heimen, har i 2år klart å få utsatt det. Men nå begynner argumentene å bli borte og jeg frykter jeg snart må krype til korset å begynne. Dette kommer selvfølgelig til å ta litt lang tid da jeg ikke er noen racer på plank, spiker og tommestokk. Hu vil at jeg skal begynne midt i neste måned. Noen som har noen gode argumenter for å la vær.

 

Sett i gang umiddelbart - fremstå som sykt overivrig.  Hent motorsag og brekkjern, spring rundt i huset og marker vegger og gulv med markeringsfarge der hvor du har "tenkt" å bygge om litt.  Rop ut at myggstift, redningsvest, kondomer og bærevegger er for feiginger.  Overøs samboeren din med takketaler over at hun endelig lar deg få lov til å leve ut dine elleville oppussingsdrømmer.

 

Start saga med et villt blikk i øynene.

 

Er du heldig får du da beskjed om at det kanskje ikke er noen hast likevel.

hehe bærevegger er for feiginger ;D ;D Den var bra.

Dette er også meget farlig og kan bli utrolig dyrt. En dag du kommer hjem fra jobb er hele tunet fullt av håndtverkerbiler til en pris av 690kr pluss moms pr stk.

Da har du ikke råd til fiskekort lengre :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Bare fortell henne at hun er forledet av feministisk snusfornuft - såkalt "Dagbladfeminisme" - og gjør henne oppmerksom på at den som gjør dritarbeidet bestemmer selv når han skal gjøre det.

Og lykke til med den antatt kommende status som ungkar og fri mann.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lengre tid har samboeren snakket om å pusse opp heimen, har i 2år klart å få utsatt det. Men nå begynner argumentene å bli borte og jeg frykter jeg snart må krype til korset å begynne. Dette kommer selvfølgelig til å ta litt lang tid da jeg ikke er noen racer på plank, spiker og tommestokk. Hu vil at jeg skal begynne midt i neste måned. Noen som har noen gode argumenter for å la vær.

Herregud da mann, du har jo et par tre mnd på deg, rekker da nesten å bygge deg nytt hus på den tiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette handler om planlegging, har pusset opp tre rom denne vinteren. Vi er enig om at oppussing fra mai til september er utelukket.  Få kona til å begynne med fluefiske, så er hele problemet løst.

Morten

 

hvordan fikk du det til (få kona til å fluefiske)

 

ssorry ot, men dette kan være gull :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette handler om planlegging, har pusset opp tre rom denne vinteren. Vi er enig om at oppussing fra mai til september er utelukket.  Få kona til å begynne med fluefiske, så er hele problemet løst.

Morten

 

Enig  :)

Det handler om å si ifra tidlig. Har hatt samme samboeren i 15 år jeg nå. Allerede første året fortalte jeg at sommeren var hellig... Glemte det du i nyforelskelsen eller Gram??  ;D ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som fattern gjorde engang, satt tapeten opp ned.. Siden har han ikke fått lov av modern å tapesere flere ganger..

Egentlig aldri tenkt noe over det før nå, men klart det var av taktiske grunner til at motorsykla på veggen på barnerommet mitt stod på hue ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som fattern gjorde engang, satt tapeten opp ned.. Siden har han ikke fått lov av modern å tapesere flere ganger..

Egentlig aldri tenkt noe over det før nå, men klart det var av taktiske grunner til at motorsykla på veggen på barnerommet mitt stod på hue ;D ;D

 

Sjelden jeg ler høyt. Gjorde det nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

dette handler om planlegging, har pusset opp tre rom denne vinteren. Vi er enig om at oppussing fra mai til september er utelukket.  Få kona til å begynne med fluefiske, så er hele problemet løst.

Morten

 

 

Enig  :)

Det handler om å si ifra tidlig. Har hatt samme samboeren i 15 år jeg nå. Allerede første året fortalte jeg at sommeren var hellig... Glemte det du i nyforelskelsen eller Gram??  ;D ;D

 

 

Begynnte med flufiske 4 år etter at jeg traff samboeren, så der var vel det løpet kjørt allt.

Lo meg skakk av forslaget til lillevann.

 

Er mange bra forslag her, er vel bare å brette opp armene å få det gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble fjorårssesongen min også. Klarte det kunststykke å flytte inn i nytt hus den siste uken av mai. Vel, hadde det vært et helt nytt hus så hadde det kanskje vært greit, men det var bare nytt for oss. Huset var '85 det, og vi måtte bruke en betydelig del av juni, juli og august på oppussing og justeringer, slik at huset ble vårt. Men overraskende nok savnet jeg ikke fluefiske i begynnelsen av denne perioden. Vi hadde fått oss et hjem, og jeg trivdes med å pusse opp. Hele familien var med, svigerforeldre, svigerinna, barna. Spise formiddagsmat med hele familien, snakke om praktiske ting, drikke kaffe av kopper med malingsflekker. Sene middager, alle rundt bordet og så en ny kveldsøkt. Sette seg mål, og nå dem. Bli skikkelig sliten, gå ned nødvendige kilo, ikke orke å lese på kvelden, bare legge seg nedpå og hvile ut en kropp som var fysisk tappet. En god natts søvn. Nesten morgen var det på'n igjen. Hele familien, smil og latter. Fornøyd med progresjonen, kona gav meg en varm klem, holdt rundt armene mine: "Så flink du er". Hun var lykkelig. Så skulle jeg bare en lilten tur ned på Maxbo på Bærums Verk for å kjøpe kvistelakk og tror dere faen ikke at hele ruta på bilen var full av flyvemaur. Hele lykkeskyen jeg hadde levd i forsvant som dugg for solen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette handler om planlegging, har pusset opp tre rom denne vinteren. Vi er enig om at oppussing fra mai til september er utelukket.  Få kona til å begynne med fluefiske, så er hele problemet løst.

Morten

 

hvordan fikk du det til (få kona til å fluefiske)

 

ssorry ot, men dette kan være gull :D

 

kona mi har alltid likt fjell, natur og fiske, men for noen år siden stod vi en natt ved et vann i nordnorge, og jeg dro 10 stk på tørrflue, hun fikk 1 stk med slukstanga, da var det gjort... Da var det bare å gå til innkjøp av Sage og simms, og hun drar fisk.

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo argumentere med at "siden sesongen blir forkortet i sommer,har jeg og gutta planer om tur til f.eks Rio Grande til vinteren",husk inderlig på å gjøre rede for hvor mye du ryker på;50 000kr tidagers tur(minst)må ikke finne på å komme med forslag som turer til "flatsfiske i Florida,bonefish Cuba ol.da risikerer du å få selskap på turen,dvs;lite fiske og mye shoppingfjas og strandligge"(prater av erfaring).Men er jo urutinert å ikke gjøre dama oppmerksom på at sesongen er min egotripp"i starten på forholdet,da... ;)men man må jo gi og ta uansett skal ting funke til en viss grad.ca 3 uker igjen til sø-start!!!Pistus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...