Gå til innhold

Øst/Nordmarka


Marius-

Anbefalte innlegg

Neppe tørt.Det vanlige på denne tiden er nok store nymfer.

Det er godt med snø i Nordmarka og det er fortsatt mulig med isfiske for de som ikke har fått nok :)

Kun oshull og husk truger!

Sør i Østmarka begynner det vel å bli isfritt noen steder eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk på ofa du..  der bbruker de som regel å være bra oppdatert ;)

 

Min erfaring med OFA-forumet sier at det er mest snakk om hvor det fortsatt er tykk is og ikke hvor isen er på vei til å gå, men det er godt mulig jeg tar feil. Håper det!

Jeg så forresten noen ispilkere på Rottungen og en skigåer på et av de andre nærliggende vannene i helgen, men det ligger jo på rundt 700 moh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur innover i Bærumsmarka på sykkel lørdag og søndag. Det begynner å bli store åpninger ved flere inn- og utos, men skisporene er godt synlige på mange markavann ennå, men jeg tipper det er isfritt på under 400 meter om to uker. Over 400 meter, må vi nok vente tre uker. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk på ofa du..  der bbruker de som regel å være bra oppdatert ;)

 

Min erfaring med OFA-forumet sier at det er mest snakk om hvor det fortsatt er tykk is og ikke hvor isen er på vei til å gå, men det er godt mulig jeg tar feil. Håper det!

Jeg så forresten noen ispilkere på Rottungen og en skigåer på et av de andre nærliggende vannene i helgen, men det ligger jo på rundt 700 moh.

 

Hvis du fortsatt er i Oslomarka ligger Rottungen på 310 moh og Bjørnsjøen på 337moh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

igår tok jeg turen til et nærliggende vann her i østmarka...det blåste kraftig, og tørrfluene hadde ikke sjans for å si det sånn! gromsete farge i vannet førte til at fluevalget falt på en liten nymfe med kulehode, brunt hackle i front, kropp i påfughearl med oransje hale. selv om det blåste kraftig møkka vind mistet jeg en ørret, fikk 7 abbor, mistet også 3 andre abborer..

 

utstyret:  hm3 #6 med airflo ED intermediate...treeeeeige inntrekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var å sjekka ut lillomarka i går, akkurat flytta til tonsenhagen  så tenkte det kunne være grett å finne vann her i området, fant 4 vann, 1 vak...men blåste endel ja. Må vel kjøpe den ofa boka for 3 gang på 3 år....Upraktisk å ha med på tur gitt ;)  Men blir vel en helga tur til go vannet mitt i østmarka før mai er over ja ;D  Digg å være i marka igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...