Gå til innhold

fluefisketreff i Barduelva.....2010??


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

  • Svar 562
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

det er opp til enhver......jeg fikk også dårlig smak i munnen av den høyst uventede debatten det ble.

vi bør jo vite om det kommer noen til barduelva......thomas h. har gjort avtale om å leje jeger og fiskerhuset og om jeg ikke husker feil så koster det 3500.- og de penga skulle jeg helst sluppet å ta aleine, for da vil jeg heller leike med gryna på andre ting!! Uansett, jeg vil gjerne arrangere dette. velger å linke opp denne   http://nyside.barduelvasvenner.com/dokumenter/2010/Referat_aarsmoete_2010.pdf

.

Jeg ser på denne saken for uaktuell å engasjere meg i, da jeg synes de taler er uforstålig språk!

Klarer ikke og se hva du mener med uforståelig språk Staffan?

Vi har valgt og ikke delta som aktør, men om du leser dette så taler vel det for seg selv:

Vi bør derimot prøve å informere om tilstanden i elva og vårt arbeid som en interesseorganisasjon

hvis vi blir forespurt om dette.

Så igjen, ser ikke helt hvor du vil hen.

Når det gjelder lokale så er det jeg som står oppført som ansvarlig leietager, så hvis det er noen som blir stående igjen med svarteper hvis folk ikke kommer, så er det vel undertegnede.

Men det er som privatperson jeg sørger for dette lokalet med tilhørende uteområde.

Men hvis folk ikke klarer og skille mellom det og foreningen Barduelvas venner vil jeg sporens melde avbud på lokalet, bare så det er sagt.

Skrevet av: Magnus Bakken

Jeg kommer samme faen.. Men kan liksom ikke slenge ut 1000kr fordi folk ikke vil komme på grunn av en lokalforenings mening etter høylytt krangel

Som forening så kan vi vel mene hva vi vil.

Det har vært muligheter til og påvirke dette, f. eks ved årsmøtet som ble grundig annonsert.

Det var ingen som fremmet forslag om at BV skulle delta, eller involvere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet av: Magnus Bakken

Jeg kommer samme faen.. Men kan liksom ikke slenge ut 1000kr fordi folk ikke vil komme på grunn av en lokalforenings mening etter høylytt krangel

Som forening så kan vi vel mene hva vi vil.

Det har vært muligheter til og påvirke dette, f. eks ved årsmøtet som ble grundig annonsert.

Det var ingen som fremmet forslag om at BV skulle delta, eller involvere seg.

Var ikke negativt ment om BV på noen måte... Men jeg tror den endelige konklusjonen som ble fattet under årsmøtet muligens ble påvirket av krangelen  :).... Og krangelen er jo en årsak til at noen melder pass, uheldighvis

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Som forening så kan vi vel mene hva vi vil.

Det har vært muligheter til og påvirke dette, f. eks ved årsmøtet som ble grundig annonsert.

Det var ingen som fremmet forslag om at BV skulle delta, eller involvere seg.

Det var jo enkelte som fremmet dette forslaget både på dette forumet og det andre, så hvorfor ble det ikke fulgt opp? ???

Ikke noe kritikk om du skulle tro det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Nå synes jeg det får klare seg med kryping for lokale krefter .

Dra til Barduelva og ikke la noen påføre andre dårlig samvittighet.

Dette må nå legges dødt og alle som kan skal kunne benytte seg av sine fordømte rettigheter !

Jeg blir så lei av denne knebleretorikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forening så kan vi vel mene hva vi vil.

Det har vært muligheter til og påvirke dette, f. eks ved årsmøtet som ble grundig annonsert.

Det var ingen som fremmet forslag om at BV skulle delta, eller involvere seg.

Det var jo enkelte som fremmet dette forslaget både på dette forumet og det andre, så hvorfor ble det ikke fulgt opp? ???

Ikke noe kritikk om du skulle tro det :)

Meget enkelt, ingen fremmet det som sak til årsmøtet.

Det er medlemmer som fremmer saker til en forening, vi kan f. eks ikke føre opp tanker & innspill fra forum debattanter.

Så da kan man stille seg spørsmålet om hvorfor ingen engasjerte seg såpass at dette ble fremmet.

Uansett, dette er nå et overstått kapittel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg det får klare seg med kryping for lokale krefter .

Dra til Barduelva og ikke la noen påføre andre dårlig samvittighet.

Dette må nå legges dødt og alle som kan skal kunne benytte seg av sine fordømte rettigheter !

Jeg blir så lei av denne knebleretorikken.

Meget voksent skrevet, kryping, fordømte, knebleretorikk.

Det er akkurat denne form for retorikk som ødelegger alt.

Nå angrer jeg meg som en hund på at jeg i det hele tatt involverte meg i dette treffet.

Jeg kommer til og vurdere og si ifra meg leie av lokalet.

Dette er faktisk noe som jeg ikke ønsker, men innlegg som dette fra Heptageniahoffmann kan slå pusten ut av enhver seriøs debattant, og i hvert fall de som ser ting annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke la noen få anonyme medlemmer ødelegge for denne turen Thomas, selv om enkelte kommentarer tidligere har vært litt krasse, mine inkludert. :-\

Når det gjelder nettsiden deres så har jeg vært innom ett par ganger siden jeg sendte deg en PM og jeg mener dere burde finne ut om det er en kodefeil i nettsiden før dere skylder på overbekyttende antivirus.. Bare min lille mening. Er skeptisk av natur når antivirusen popper opp på en nettside for første gang på flere år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter Bv 120% i det syykt viktige arbeidet de gjør for elva å fisket, håper Staffan kommer med en forespørsel til bv om å komme på treffen å komme med informasjon om elva. håper også at han får inn flere til demoer til bardu slik at det blir noe mer enn bare et reint fisketreff. Æ kommer innom noen dager på Bardutreffen uansett.

Jeg ønsker at hoffman kan heller la være å komentere enn å komme med slike utspill igjen å igjen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Jeg støtter Bv 120% i det syykt viktige arbeidet de gjør for elva å fisket, håper Staffan kommer med en forespørsel til bv om å komme på treffen å komme med informasjon om elva. håper også at han får inn flere til demoer til bardu slik at det blir noe mer enn bare et reint fisketreff. Æ kommer innom noen dager på Bardutreffen uansett.

Jeg ønsker at hoffman kan heller la være å komentere enn å komme med slike utspill igjen å igjen..  

Ok, jeg beklager. Det var et øyeblikk av frustrasjon over håpløsheten i saken..

Men det reflekterer hvor mye dette engasjerer meg ! Jeg blir så eitranes forbanna over signalene fra mine hjemtrakter.

Hva har treffet med trussel mot elva å gjøre ?

Beklager til Thomas også for uttrykksformen.

Jeg er forøvrig i Barduelva fra 18 juni. Så da kan det diskuteres "live" dersom muligheten byr seg.

Og bare så det er klart. Jeg er ikke en anonym debattant, det er bare å klikke på profilen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoffman ringte meg og vi hadde en veldig hyggelig lang samtale, og han beklaget hele innlegget.

Innlegget hans ble skrevet før han hadde lest hele teksten i årsmøtereferatet til BV.

Bare så det er sagt, jeg har ikke meldt avbud på lokalet som skal benyttes, og vil heller ikke gjøre det med mere man klarer og holde en god og saklig tone her inne.

Igjen, takk til hoffman for telefonen og den hyggelige samtalen.

Som jeg sa til hoffman. Bekymringen som mange har ytret rundt treffet er basert på ny viten etter at treffet ble annonsert, den seneste informasjonen om tilstanden til vassdraget kom så sent som godt ut på nyåret. Så jeg ber om at man tar dette innover seg når man uttaler seg i negativ tone oppimot de som ytrer seg imot treffet.

En annen gjenganger er "ønsker å ha elva for seg selv" greia. Dette er ikke tilfellet, og har aldri vært det. Hadde dette vært intensjonen, så hadde man ikke, meg selv inkludert engasjert seg i arbeidet som BV utfører, heller tvertimot.

Dette har vært skrevet før, men jeg håper også at denne tankegangen er lagt død en gang for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nå at jeg bommer med ei uke ift dette treffet. Skal fiske i Salangselva fra 13. til 17. juli, og da er det ubønnhørlig sørover igjen. Men om noen drar til området i forkant av treffet og har tenkt å prøve seg etter sjørøya i Salangen, OG er så heldige å få kort i sone 3, er det bare å ta kontakt så skal jeg bidra med de tipsene jeg har.

Utover det håper jeg dere får ei fin uke i Bardu, på tross av all turbulensen som har vært utover våren. Tipper det er mange stridsøkser som kan begraves over ei fredspipe eller to rundt leirbålet.

RuneW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det er faktisk en ting som forundrer meg mye?! Det er at det skal være så vanskelig at det kommer litt flere fiskere oppi der enn normalt.

I Renaelva i fjor så var det ingen klager så vidt meg bekjent.

Da var det mye mer fiskere i Rena enn normalt akkurat da treffen var!

De eneste klagene var vel at alle spiste VOLDSOMME mengder med selvfisket ørret ;D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...