Gå til innhold

fluefisketreff i Barduelva.....2010??


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

  • Svar 562
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest storfemti

Barberte meg før jeg dro nedover, var kanskje ikke så smart det med den sola vi fikk den uka ;D

Hadde skikkelig bestikk, men orket ikke så mye oppvask, så det ble plastikk istedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje jeg og kan klare å lure meg til et besøk. Vi planlegger ferie i lofoten til sommeren. Litt dumt tidpunkt men vi får se.

Kansje dukker det opp en lang laur.

Er det noen liste over hvem som skal? Da mener jeg skal! Ikke muligens-kansje og hvis bare.....

Har veldig lyst i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hva f... flest søringer!

Ja ja det får vel gå. Håper det stiller noen fra nord også.

Lars, Bent, Tobbe A-DHD m.flere.

Staffan, er du nordlending å regne nå?

Det kommer sikkert noen av de mer "lokale" også. Ville bli forundret om ikke Tommy, Erlend, jeg selv (Alf), m.fl.

kom innom.

For min egen satser jeg nok på overnatting i telt annet sted ved elva  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer sikkert noen av de mer "lokale" også. Ville bli forundret om ikke Tommy, Erlend, jeg selv (Alf), m.fl.

kom innom.

Sorry Alf. Den uka har Statkraft planlagt full effektkjøring. Flom om dagen og tørke om natta.  :P

Så jeg drar til Østre Litza i stedet. Har en auriiviilii date..  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer sikkert noen av de mer "lokale" også. Ville bli forundret om ikke Tommy, Erlend, jeg selv (Alf), m.fl.

kom innom.

Sorry Alf. Den uka har Statkraft planlagt full effektkjøring. Flom om dagen og tørke om natta.  :P

Så jeg drar til Østre Litza i stedet. Har en auriiviilii date..  8)

??? ??? ???....... Er det flom/tørke elv under bardutreffet?!

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer sikkert noen av de mer "lokale" også. Ville bli forundret om ikke Tommy, Erlend, jeg selv (Alf), m.fl.

kom innom.

Sorry Alf. Den uka har Statkraft planlagt full effektkjøring. Flom om dagen og tørke om natta.  :P

Så jeg drar til Østre Litza i stedet. Har en auriiviilii date..  8)

??? ??? ???....... Er det flom/tørke elv under bardutreffet?!

MB

Må ikke ta alt så seriøst Magnus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer sikkert noen av de mer "lokale" også. Ville bli forundret om ikke Tommy, Erlend, jeg selv (Alf), m.fl.

kom innom.

Sorry Alf. Den uka har Statkraft planlagt full effektkjøring. Flom om dagen og tørke om natta.  :P

Så jeg drar til Østre Litza i stedet. Har en auriiviilii date..  8)

Vel, vel, vel. Kola er jo heller ikke så dumt selv om du må nøye deg med kjempeenkelt døgnflue fiske  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

??? ??? ???....... Er det flom/tørke elv under bardutreffet?!

MB

Kanskje. Kanskje ikke. Hvem vet hva Statkraft planlegger? Det er ikke direkte uvanlig. Seriøst.  :)

Vel, vel, vel. Kola er jo heller ikke så dumt selv om du må nøye deg med kjempeenkelt døgnflue fiske  ;D

Huff ja, det kan bli kjedelig.  :rolleyes: Tipper at jeg kommer til å lengte etter hyppig endring i vannstand og vind på de beste stedene, før uka er halvveis..  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se for meg en bedre måte å feire bursdagen på, enn å tilbringe den ved ei fantastisk elv med hjelpsomme erfarne fluefanatikere  :D :D :D

Er det russere, vårfluer og døgnfluer som bør prioiteres?! skal binde opp et lite arsenal til truen, og vil nødig være foruten det fisken tar der og da  :)

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se for meg en bedre måte å feire bursdagen på, enn å tilbringe den ved ei fantastisk elv med hjelpsomme erfarne fluefanatikere  :D :D :D

Er det russere, vårfluer og døgnfluer som bør prioiteres?! skal binde opp et lite arsenal til truen, og vil nødig være foruten det fisken tar der og da  :)

MB

Jeg skal gjøre det enkelt, dette er hentet fra boka til Staffan og er et helt greit oppsett for Barduelva:

Fjærmygg i alle stadier, str 14-18 (et must tidlig i sesongen, men siden Barduelva kan lide av manglende df og vf så anbefales det og ha disse seint i sesongen også)

Nymfer & klekkere str 8 til 18

Duns, mørk/brunlige str 12-16, gul str 12, oliven str 12, grålige varianter str 14-18, forlenget dun & spinner str 12

Spinnere, alle brunoransje str 12-18

Steinfluer, str 12-16

Vårfluer, str 12-18 alle stadier

Marflo

Stankelbein

Russeflue (Et must, er du uten kan du få deg en kjip opplevelse)

Bloddråpesvermer

Bjørkemålelarve

Et siste tillegg som jeg må ta med. Staffan og jeg opplevde for et år eller to tilbake et stankelbein larve driv, og ditto pene ørreter som gikk bananas (husker du det Staffan). Dette er et fenomen som blant annet er beskrevet i insektlære boka til Krogvold, spesielt om Barduelva. Har også lest om det i annen fluefiskelitratur, hvor Barduelva er nevnt, husker bare ikke hvem som skrev det. Kan ha vært Per Tørmoen i en av bøkene sine. Uansett, dette er en imitasjon du bør ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...