Gå til innhold

fluefisketreff i Barduelva.....2010??


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Bruker man opera, så kan man trykke på høyre musetast + venstre musetast så går man tilbake til den forrige siden. Da er det bare å kopiere det man skrev og lime det inn i et nytt innlegg når forumet er tilbake :D

 

Gjør man dette motsatt, så går man framover. Genialt! ;D

Opera rocks! :D Har fått bruk for den funksjonen en del ganger ja :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 562
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Magnus

 

På vår nettside finner du bunndyr undersøkelsen som ble gjennomført i 2008.

http://nyside.barduelvasvenner.com/downloads.php?cat_id=28

Denne gir deg en mindre oversikt over hvilke arter vi har i elva.

Siden denne undersøkelsen er begrenset i forhold til omfang så er det flere arter som ikke er med i funnene som vi vet klekker i Barduvassdraget.

 

Vi har lagd en oversikt over hvilke døgnfluearter vi savner på denne linken.

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=13143.0

 

Når det gjelder valg av fluer så har jeg lagt ut en oversikt på denne linken.

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=11713.msg172515#msg172515

De er hentet fra Staffans bok, med et lite tilegg på en imitasjon.

 

Vi har også utarbeidet en guide for våre medlemmer, så hvis du er medlem i Barduelvas vennes kan du sende meg en PM eller e-post, og jeg vil sende den.

Den er ikke lagt ut på vår nettside, da denne er forbeholdt våre medlemmer.

Den gir noen fine tips om strekkene, insekter, fluevalg og annen relevant informasjon om fiske i Barduvassdraget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med overnatting hvis jeg drar opp en uke før treffet starter offisielt... Kan jeg campe på den avtalte plassen, eller må jeg finne en annen privat plass å campe på?!

 

( Og staffan,,, Har Jahn Teigen vært oppe med katteskinn der å ... )

 

 

MB

 

OJJOIJJJ OIJ.. Noen skal bli skikkelig kjent i elva før treffet starter?? :o:D

Vil tru at du ikke er alene i elva akkurat.. Du er såppas langt nord så jeg tipper du kan sette opp teltet ditt mange plasser i vassdraget uten at du skal få en grunneier etter deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grovt sagt 9 km i luftlinje ifra flyplass og basecamp, og 1 km + - til G-sporten og mat fra campen (også i luftlinje... Kjekt å ha noen hjelpsomme fluefiskere med bil da.. Men det er nå en gang slik at jeg gjerne skulle hatt sykkel, så kunne jeg tatt veien selv. Både fra flyplass til hit og dit og nedover/oppover elva.

 

 

 

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grovt sagt 9 km i luftlinje ifra flyplass og basecamp, og 1 km + - til G-sporten og mat fra campen (også i luftlinje... Kjekt å ha noen hjelpsomme fluefiskere med bil da.. Men det er nå en gang slik at jeg gjerne skulle hatt sykkel, så kunne jeg tatt veien selv. Både fra flyplass til hit og dit og nedover/oppover elva.

 

 

 

MB

Jeg har sett folk ha med seg sykkel på flyet Marius. Går jo ann å sjekke med sas elle norwegian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grovt sagt 9 km i luftlinje ifra flyplass og basecamp, og 1 km + - til G-sporten og mat fra campen (også i luftlinje... Kjekt å ha noen hjelpsomme fluefiskere med bil da.. Men det er nå en gang slik at jeg gjerne skulle hatt sykkel, så kunne jeg tatt veien selv. Både fra flyplass til hit og dit og nedover/oppover elva.

 

 

 

MB

 

Spesial Bagasje Marius.. Ta vekk både for og bakhjulet på sykkeln. Teip det sammen til ramma på sykkeln. Så får du en flott stor "pose" på flyplassen som det står SAS på og putter sykkeln inni denne.. Vips har du fremkomstmiddel når du forlater Bardu flyplass.

 

Edit: Feil navn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grovt sagt 9 km i luftlinje ifra flyplass og basecamp, og 1 km + - til G-sporten og mat fra campen (også i luftlinje... Kjekt å ha noen hjelpsomme fluefiskere med bil da.. Men det er nå en gang slik at jeg gjerne skulle hatt sykkel, så kunne jeg tatt veien selv. Både fra flyplass til hit og dit og nedover/oppover elva.

 

 

 

MB

Jeg har sett folk ha med seg sykkel på flyet Marius. Går jo ann å sjekke med sas elle norwegian.

 

 

Sykkel med på flyet?! Går det ann og  ;D

Jeg får sjekke med selskapene da

 

 

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Grovt sagt 9 km i luftlinje ifra flyplass og basecamp, og 1 km + - til G-sporten og mat fra campen (også i luftlinje... Kjekt å ha noen hjelpsomme fluefiskere med bil da.. Men det er nå en gang slik at jeg gjerne skulle hatt sykkel, så kunne jeg tatt veien selv. Både fra flyplass til hit og dit og nedover/oppover elva.

 

 

 

MB

Jeg har sett folk ha med seg sykkel på flyet Marius. Går jo ann å sjekke med sas elle norwegian.

 

tror det blir like dyrt som å kjøpe en ny sykkel.......kan se litt på bruktmarkedet vet du...

 

 

 

Sykkel med på flyet?! Går det ann og  ;D

Jeg får sjekke med selskapene da

 

 

MB

 

http://www.finn.no/finn/bap/all/result?&keyword=sykkel&areaId=20019      innimellom, kan når det nærme seg gjøre en avtale på et gamme vrak av noen sykkler med sportsbutikken om ukeleie

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grovt sagt 9 km i luftlinje ifra flyplass og basecamp, og 1 km + - til G-sporten og mat fra campen (også i luftlinje... Kjekt å ha noen hjelpsomme fluefiskere med bil da.. Men det er nå en gang slik at jeg gjerne skulle hatt sykkel, så kunne jeg tatt veien selv. Både fra flyplass til hit og dit og nedover/oppover elva.

 

 

 

MB

Jeg har sett folk ha med seg sykkel på flyet Marius. Går jo ann å sjekke med sas elle norwegian.

 

 

Sykkel med på flyet?! Går det ann og  ;D

Jeg får sjekke med selskapene da

 

 

MB

Ja jeg har sett det. Går jo ann å sjekke. Og så kan du sjekke hvor mye det koster å sende den med post eller lignende. Har ikke peiling på priser på slikt.

Hvis ikke det er for dyrt kan du sende  den før du reiser. Kansje G-sporten kan skaffe noe billig evn, noe brukt som du bare kan gi vekk når du drar.

Sett en anonse i lokalavisen, sikkert noen som har noe stående.

Du må bare prøve å være litt kreativ. Sikkert mange muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

har sendt denne mailen til en av sportsbutikkene der

 

 

 

Den henvendelse gjelder leie av sykler til sommeren.

 

Til sommeren skal det arrangeres et fluefisketreff i Barduelva......det vil komme endel folk med fly sørfra

og i den forbindelse har "sykkel" meldt seg. Vi kunne derfor lenkt oss å disponere noen gamle innbyttesykkler.

 

Hvor mye vil det koste for en ukesleie pr uke, dersom dere klarer og vil være med på en slik deal?

 

med hilsen

 

Staffan Lindstrøm

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...