Gå til innhold

fluefisketreff i Barduelva.....2010??


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Virker som det ofte er sånn når det først kommer til stykke på denne siden.  

Var mange på Renatreffet ifjor, så den stemmer ikke helt BT :)

Tror bråket rundt treffet gjorde til at flere fikk en bismak, hvem vil komme til en bygd hvor man ikke er ønsket?

Det er meget mulig, men når man spørr om t-skjorter eller hvem kommer på et treff tidlig på året så skal det komme mange, men når det kommer til stykket så er det kanskje 60-70% som gjør det de har sagt.

Det "bråket" som det blir snakket om er jo bare noen kritiske spørsmål satt av noen som bruker elva en del. Tror det var bare Thomas av oss som diskuterte som bor i bardu. Resten er ikke fra bardu ;)  Å du blir godt tatt i mot i denne bygda, har møtt en del lokale og grunneiere og alle jeg har møtt er veldig trivelige og ønsker alle velkommen og er glad for at området blir brukt.

Mye av frafallet skyldes vel også at mange synes det er langt å reise til Nord-Norge for å fiske?

Tror det er mange som synes det blir mye baks å reise til en ny elv langt borte i en alt for kort sommerferie, og jeg kjenner meg forsåvidt igjen i det.

Men det tar rundt 3 1/2 time å reise fra leiligheten min i Oslo sentrum til gromplassene i elva.

Er faktisk overbevist om at mye, for ikke å si kansje nesten alt av noe "problematikk"(?) rundt denne Bardutreffen, har oppstått på grunn av det jeg skjøl ofte mest tenker på som "den undelige forumsmekkamanikken" eller noe sånt...?...er jo ganske undelig skjøl, så det ble nå sånn.

Utover det er jeg også overbevist om at akkurat det hadde blitt bevist gjennom nettopp et slikt treff, like mye som noen andre plasser....og jeg synes det er synd hvis "den undelige forumsmekkamanikken" skulle forhindre eller utsette et slikt egentlig opplagt faktum. :)

Du er helt klart inne på noe her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • Svar 562
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Tar buss ifra Bardufoss ned til Setermoen lørdag 17.juli... Hvis noen kunne hentet en ung fluefisker 10:30-11:00 tiden på Setermoen og satt han av på basecamp hadde det blitt satt stor pris på.. Denne fluefiskeren har med seg 2 stk backpac og en mindre ryggsekk...

[move]  :)[/move]

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problemer.

Du må gi meg en reminder på dette.

Er sørpå nå, men er tilbake i Bardu 12. juli.

Hvor har du sett for deg basecamp?

Er du mobil på annen måte etter at du har kommet frem til camp, hvor nærme butikk må/vil du være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for den thomas.. Setter stor pris på slikt!

Hvor jeg skal campe er usikkert, men det blir med telt et sted... Skal enten prøve å få leid sykkel (hvis det er mulig), eller belage meg på noen skikkelige gåturer nå og da for å proviantere

MB

Jeg skal vise deg noen fine plasser du kan campe, samt at jeg selv bor i elva store deler av sesongen, og med frue og barn sørpå og ferie selv ut juli så går det stort sett i fiske & sove.

Du kan seff få være med på noen turer, til noen godplasser under løfte om at du beholder de for deg selv  ;)

Kjenner ikke til noen sykkel leie muligheter, men jeg kan høre med noen kompiser om de har en til utlån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for den thomas.. Setter stor pris på slikt!

Hvor jeg skal campe er usikkert, men det blir med telt et sted... Skal enten prøve å få leid sykkel (hvis det er mulig), eller belage meg på noen skikkelige gåturer nå og da for å proviantere

MB

Jeg skal vise deg noen fine plasser du kan campe, samt at jeg selv bor i elva store deler av sesongen, og med frue og barn sørpå og ferie selv ut juli så går det stort sett i fiske & sove.

Du kan seff få være med på noen turer, til noen godplasser under løfte om at du beholder de for deg selv  ;)

Kjenner ikke til noen sykkel leie muligheter, men jeg kan høre med noen kompiser om de har en til utlån.

Høres kjempeflott ut Thomas! Og hvis du i tillegg tar meg med til en gromplass den 20 så passer det perfekt iom at jeg blir 17 den dagen  ;D.. (Min munn er lukket med 7 fluesegl angående hotspots)

Du kan mer enn gjerne velge ut en campingplass, da du er lokalkjent og greier... Helst et sted uten kostnader, men så nærme elva som mulig... Tar med et 3-mannstelt og det tar ikke store plassen

Betaler gjerne noen lapper for å få låne sykkel... Eneste krav er at hjulene går rundt uten nevneverdige problemer..

Praktiserer selvsagt C&R + knuteløs håv og nedklemt mothake

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da må du få feira 17 på en god måte.

Har et par gode alternativer angående camping. Skal ta deg med rundt, så får du velge selv.

Men for å senke forventningene litt, husk at elva er regulert, lite insekter i forhold til andre elver.

Men hvis man treffer, ja da kan man oppleve bonanza fiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er opplyst om at elva er regulert.. Håper bare ikke jeg treffer den uka statkraft bestemmer seg for å fylle opp vannreservene fort & gæli

Fisk eller ikke. Synest det er flott å få "fisketur til barduelva" på cv`en...  Da har jeg besøkt det jeg ser på som de to "store" i Norge: Rena & Bardu

Sender deg pm senere i kveld

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...