Gå til innhold

fluefisketreff i Barduelva.....2010??


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

  • Svar 562
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Denne gangen har jeg mer lyst til å bruke mer tid til å binde fluer, og spes hvis jeg kan få sitte inne. Godt med ryggstøtte for en med litt vrang rygg

 

Men nå er jo det store spørsmålet hvordan jeg i heiteste huleste skal komme meg opp dit.. Er det mulig å ta tog hele veien opp?!... Er helt klart å favorisere å få skyss opp og ned, men da må jeg først finen en frivilig sjåfør, som kan kjøre begge veier, som forhåpentlighvis skal være der minst hele treffet

 

 

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen har jeg mer lyst til å bruke mer tid til å binde fluer, og spes hvis jeg kan få sitte inne. Godt med ryggstøtte for en med litt vrang rygg

 

Men nå er jo det store spørsmålet hvordan jeg i heiteste huleste skal komme meg opp dit.. Er det mulig å ta tog hele veien opp?!... Er helt klart å favorisere å få skyss opp og ned, men da må jeg først finen en frivilig sjåfør, som kan kjøre begge veier, som forhåpentlighvis skal være der minst hele treffet

 

 

MB

 

Bestill flybillet nå allerede Magnus.. Koster ikke mye mere enn og kjøre nordover. Da du må regne med masse utgifter på veien nordover i bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette er ett område jeg personlig har planlagt et besøk til i ganske lang tid. Hørt mye bra om disse traktene..

Hvordan er det medtransport dit da?? Lang vei og gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

marius, det er mulig å kunne ta toget langt, gjennom sverige, da må du begynne i oslo med tog derfra, da kommer du til narvik etter et døgn, derfra er det 15 mil dit går det jevnlig buss ellers kan du kjøpe deg en slik og bruke 3 døgn[attach=1]

post-0-13949868435283_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marius, det er mulig å kunne ta toget langt, gjennom sverige, da må du begynne i oslo med tog derfra, da kommer du til narvik etter et døgn, derfra er det 15 mil dit går det jevnlig buss ellers kan du kjøpe deg en slik og bruke 3 døgn[attach=1]

 

 

For det første... Skulle gjerne hatt moped... Kanskje litt tung sekk, og kanskje litt trøtt og stiv etter å ha humpa på en gammal tempo i timeshvis på hovedveien i minst 3 døgn med biler som suser forbi i hundre. Men skulle gjerne gjort det

 

Og for det andre. Navnet mitt er forsatt Magnus,,, ørreten er Marius. Stooor forskjell  ;D

 

 

Hadde det vært et tog som gikk fra hovedstaden og langs hele norge, med ulike stoppesteder der en av de siste oppe i Bardu hadde problemet vært løst... Men den gang ei

 

 

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marius, det er mulig å kunne ta toget langt, gjennom sverige, da må du begynne i oslo med tog derfra, da kommer du til narvik etter et døgn, derfra er det 15 mil dit går det jevnlig buss ellers kan du kjøpe deg en slik og bruke 3 døgn[attach=1]

 

 

For det første... Skulle gjerne hatt moped... Kanskje litt tung sekk, og kanskje litt trøtt og stiv etter å ha humpa på en gammal tempo i timeshvis på hovedveien i minst 3 døgn med biler som suser forbi i hundre. Men skulle gjerne gjort det

 

Og for det andre. Navnet mitt er forsatt Magnus,,, ørreten er Marius. Stooor forskjell  ;D

 

 

Hadde det vært et tog som gikk fra hovedstaden og langs hele norge, med ulike stoppesteder der en av de siste oppe i Bardu hadde problemet vært løst... Men den gang ei

 

 

MB

Det koster ikke så mye med fly hvis du bestiller lang tid i forveien Marius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

det går tog til fauske. buss videre deifra til bardu. tar 29 timer eller noe sånt. tok den ruta flere ganger når jeg var i militæret på bardufoss, og ikke fikk plass på flyet fra fornubu(lenge siden).ingen problem. kan sitte å bette fluer på toget.

men det spørs om det ikke blir billigere å fly til bardufoss med norwegian.

 

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Er Barduelva stor (ved normal vannstand)? Er det en sånn elv med flytende farkoster slik som Rena? Jeg synes sistnevnte er en flott fiskeelv, spesielt om høsten pga jevne klekkinger av døgnfluer og vårfluer, men størrelsesmessig er den litt i overkant. Jeg liker aller best elver hvor det er mulig å nå den andre bredden fra land eller evt utvadet. Det gir så mange morsomme fiskesituasjoner, og så kan man gå lange strekker på en side og fiske hele elven!

 

barduelva kan sammenlignes litt med glomma, fult vadbar nær over alt, en flyteringdrift fra camp og nedstrøms er helt rått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er den enkleste løsningen,,,,de bytter som regel rutetider til nyttår, evenes er alternativ,,,,,,,,og tore reisetid må ikke regnes i oppholdet, fluefisket er ikke en svipptur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla stilig at folk gidder å lete fram slikt for en ivrig fluefisker  :D

Takker og bukker  :)

 

MB

 

Selfølgelig.. Sitter her å ser på liverpool samtidig.. Så er så viktig akkurat..

Når det gjeller reise til og fra bardufoss flyplass så skal du ikke være redd.. Vi er garantert nokk biler der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

nordnorge er så jævlig langt at folk som ikke kjenner kartet blit forvirra. derfo spør jeg ofte hvor langt er det fra bodø til kirkenes? etter e6 selvom det ikke er korteste vei, men hvor langt er det gjennom norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Ja, jeg må jo komme meg fra flyplassen til campen og  :) ... Det er herlig at noen gidder å gjøre slike småtjenester... Hadde nokk fastet på Renatreffet uten skyss til sentrum,,

 

 

 

MB

 

se innlegget over, det ordnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må jo komme meg fra flyplassen til campen og  :) ... Det er herlig at noen gidder å gjøre slike småtjenester... Hadde nokk fastet på Renatreffet uten skyss til sentrum,,

 

 

 

MB

 

Ja er jo bare artig og bli kjent med andre ungkalva som meg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordnorge er så jævlig langt at folk som ikke kjenner kartet blit forvirra. derfo spør jeg ofte hvor langt er det fra bodø til kirkenes? etter e6 selvom det ikke er korteste vei, men hvor langt er det gjennom norge

 

Det er enormt hvor stort nord-norge er...

 

F.eks så tar det 10 timer og kjøre fra Tana til Tromsø.. 6 av disse timene er vi IKKE i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

hmm, nesten rart

 

 

Takk for linker som garrantert kommer godt med :D

 

 

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

hmm, nesten rart

 

 

Takk for linker som garrantert kommer godt med :D

 

 

MB

 

Ingen årsak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...