Gå til innhold

fluefisketreff i Barduelva.....2010??


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Enig med Staffan når det gjelder den nedre strekningen.

Fisker ikke der selv utenom på et par få steder, får en sånn Amazonas følelse der nede, venter på at hurtigruta skal komme tøffene oppover.

 

Nahhh, holder meg til de øvre partiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 562
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

på de nedre strekningene er farkost nesten et myst dersom ikke frustrasjonen skal ta å knuge deg sinnsyk. du kan ikke bevege deg så veldig rundt......så vaker det plutselig på andre sida så skal du kaste 100 m pluss......nedre strekke = mest insekter= størst fisk

 

Jepp. Så noen skikkelig puddinger som vaka midt uti strømmen der. Umulig å nå fra land.

 

I dette området

[attachimg=1]

post-526-13949865759313_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen for et bilde Øyvind!!

Nå savner jeg go'været og villmarka!

 

Da hjelper det heller ikke at det tikket inn MMS-bilder fra noen kompiser av feite ørreter på 1kg, 2kg, 2kg, 2,6kg, 3 kg og 3kg :-\

Aaarrghh!!!!!!

 

Jeg tok bildet i august 2005. Var muligens en av de bedre dagene sånn værmessig sett der oppe det året. 25+, varmt og trykkende. Tok en fisk der som var tørrfluepers en del år. Det fine nå er at jeg har lovet min bror, som flytter fra Bardufoss til Oslo, å kjøre bilen hans sørover fra Bardufoss snart. Tipper det blir en tur rundt månedsskiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kunne ikke vært mer enig folkens, meld dere inn.

Vi er nå over 400, tenk å kunne nå 500. Det vil bli en ny milepel i foreninga  :D.

 

Ellers så er det bare og rette en takk til de av dere som har meldt dere inn, og jobb med og få flere til og støtte opp om BV  8).

 

Nå begynner våres høringsinnspill til StatKraft sitt revisjonsdokument å bli ferdig, dette vil bli anbefalt lesing når det legges ut, tro meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kommet hjem fra ferie og har ikke sett denne tråden.  Neste år blir det biltur nordover, der hersker det ihvertfall ingen tvil. ;D

Meld dere inn i Barduelvas venner folkens, jeg har vært medlem lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg skal ihvertfall ta turen opp til Barduelva neste år :D. Har aldri tatt røye på flue før, så det skal bli gøy å se om jeg ikke får noen røde :D

 

Et av målene mine på Renatreffet var ørret på tørt over kiloen. Nå får målet bli RØYE tatt på tørt over kiloen. Fikk forøvrig en meget pen brunørret som ikke var altfor langt unna 2-kilosmerket i rena, så det får bli det andre målet mitt under Bardutreffet. Ørret over 2 på TØRT!! :o;D ;D

 

Hvor mye koster ukeskortene i Barduelva??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

du kan ønske deg du Marius.......vent med de store til senere i livet.....alt blir så kjedelig etter at du har fått slike storinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, jammen...Jeg vil ha en stor en ;D!!

 

Men du har vell rett. Jeg får vente med å ta de heeeeelt store til jeg blir så gammel at jeg kan klippe av kroken etter at flua er bundet ferdig, bare for å nyte tilfredsstillelsen av at fisken tok flua mi når det endelig skjer.

 

Men det skal være sagt. Hvis jeg ser en 2kg+ som står steady på etellerannet i strømmen, så blir den ikke forlatt før den har blitt servert 555 kast :rolleyes:

 

 

Og forøvrig heter jeg Magnus  ;)

 

 

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, jammen...Jeg vil ha en stor en ;D!!

 

Men du har vell rett. Jeg får vente med å ta de heeeeelt store til jeg blir så gammel at jeg kan klippe av kroken etter at flua er bundet ferdig, bare for å nyte tilfredsstillelsen av at fisken tok flua mi når det endelig skjer.

 

Men det skal være sagt. Hvis jeg ser en 2kg+ som står steady på etellerannet i strømmen, så blir den ikke forlatt før den har blitt servert 555 kast :rolleyes:

 

 

Og forøvrig heter jeg Magnus  ;)

 

 

MB

 

 

Ikke bra å få så stor ørret i så ung alder,Marius. Vent,vent......vent noen år;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, jammen...Jeg vil ha en stor en ;D!!

 

Men du har vell rett. Jeg får vente med å ta de heeeeelt store til jeg blir så gammel at jeg kan klippe av kroken etter at flua er bundet ferdig, bare for å nyte tilfredsstillelsen av at fisken tok flua mi når det endelig skjer.

 

Men det skal være sagt. Hvis jeg ser en 2kg+ som står steady på etellerannet i strømmen, så blir den ikke forlatt før den har blitt servert 555 kast :rolleyes:

 

 

Og forøvrig heter jeg Magnus  ;)

 

 

MB

 

 

Ikke bra å få så stor ørret i så ung alder,Marius. Vent,vent......vent noen år;)

 

Huff. Hvorfor skal alle kalle meg Marius når jeg heter Magnus :'( :'(.......Men men

 

Når jeg alikevell skriver. Er det noen her som bor ikke så altfor lang ifra bøverbru som har tenkt seg på Bardutreffet??! Denne personen MÅ ha god plass i bilen, da det jeg hadde med på Renatreffet fylte opp bagasjerommet pappas ford mondeo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahaha marius!  ;)  ;D ;D ;D

 

Edit: Pappa har også en mondeo (stasjonsvogn!?) uansett sedanen rommer 500 liter +++ og stasjonsvognen 880 ca..Hva i helsike tar du med deg?

 

 

Nå skal vi seee. Nei vent!!. Jeg så feil, trodde et svakt øyeblikk det sto Magnus. Jaja, vi får vente på "marius" sitt svar da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Har snakket med noen som sier at de vil på treffen, men også tilbringe noen uker etterpå i N-Norge....hvilket anbefales.....flere har tent på ideen til å kjøre bil opp.....sende samboer event. familie opp etterpå for å så ta en reise rundt i denne flotte delen av landet.....send meg PM så kan jeg skreddesyr et "etterpåopplegg"

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...