Gå til innhold

fluefisketreff i Barduelva.....2010??


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Fy fa... nå får jeg lyst til å reise nordover neste år. Knall bra ide med å legge inn treff i barduelva midt i ferien ;D for så å ta familietur rundt om i landsdelen.. når det måtte passe.

hei og takk for sist foreseten til Bo og Staffan ;)

Per M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 562
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest staffan@epost.no

ytor det kan bli veldig trivelig.......i områdt finnes det sjørøye og sjøørret......laksefiske også........for å ikke snakke om sjøfiske......sp den som har bil kan bare farte vilt rundt omkring.......explore Troms

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror desverre ikke det blir kaffe til Bardutreffen. Sorry!

Staffan fortalte mig at de norske priser for overvægt er lidt høje.

 

Thomas, sidste år hadde jeg expresso med til Rena.....specielt til dig.

Gæt hvem som IKKE kom til Rena? :rolleyes:

 

Bo  :'( :'( :'(

Ja, Nord Norge mulighetenes arena.

Vi får håpe at været er på vår side, men været er nå mer forutsigbar en StatKraft  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe at været er på vår side, men været er nå mer forutsigbar en StatKraft  ???

 

Ta det med ro, eneste gangen på hele sommeren det kommer til å være stabilt så er det den uka. Så kommer alle tilreisende til å lure på hva dere klager over oppi der og StatKraft sitter å gnir seg i henda i pur glede over ingen negative kommentarer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe at været er på vår side, men været er nå mer forutsigbar en StatKraft  ???

 

Ta det med ro, eneste gangen på hele sommeren det kommer til å være stabilt så er det den uka. Så kommer alle tilreisende til å lure på hva dere klager over oppi der og StatKraft sitter å gnir seg i henda i pur glede over ingen negative kommentarer.....

 

Dette er den store ønskedrømmen. At ting klaffer denne uken  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Knakende flott! Æ e med. Skal si Staffan du e en "racer" på data, finner fram ting, lager reiseruter og legger opp ting for nord-norsk ferielystende tilreisende, fortjener mange fjær i hatt'n du gitt!!

Kjører selv fra Tromsø, så hvis noen tillreisende trenger transport (regner da med de kommer til Tromsø flyplass), så gi meg en pm, har plass til evt 2 hvis de ikke har allt for mange bellya med seg ;)

Dere som sitter inne med mye erfaring fra plassen, hvilke fluer kan være lurt å ha i boks'n, str. og farger ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gjøre det enkelt, dette er hentet fra boka til Staffan og er et helt greit oppsett for Barduelva:

 

Fjærmygg i alle stadier, str 14-18 (et must tidlig i sesongen, men siden Barduelva kan lide av manglende df og vf så anbefales det og ha disse seint i sesongen også)

Nymfer & klekkere str 8 til 18

Duns, mørk/brunlige str 12-16, gul str 12, oliven str 12, grålige varianter str 14-18, forlenget dun & spinner str 12

Spinnere, alle brunoransje str 12-18

Steinfluer, str 12-16

Vårfluer, str 12-18 alle stadier

Marflo

Stankelbein

Russeflue (Et must, er du uten kan du få deg en kjip opplevelse)

Bloddråpesvermer

Bjørkemålelarve

Et siste tillegg som jeg må ta med. Staffan og jeg opplevde for et år eller to tilbake et stankelbein larve driv, og ditto pene ørreter som gikk bananas (husker du det Staffan). Dette er et fenomen som blant annet er beskrevet i insektlære boka til Krogvold, spesielt om Barduelva. Har også lest om det i annen fluefiskelitratur, hvor Barduelva er nevnt, husker bare ikke hvem som skrev det. Kan ha vært Per Tørmoen i en av bøkene sine. Uansett, dette er en imitasjon du bør ha.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Moen

Jeg er så godt som selvskreven her, men det hadde jo vært fint om det var vann i elva når man først skulle besøke den, da  :-\

Har sett og hørt endel skrekkhistorier herfra når det gjelder dette.

Hadde forsåvidt vært genialt å fått til dette i ferien  :D

 

Lars

Tar du med dej den där trout wiskeyn så kommer jag med ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med boforholdene?

Er datoen spikra til 19juli?

 

 

 

Dato er spikret. Det er dette tidspunktet som er ønsket så langt jeg har forstått på Staffan.

 

Boforhold er vel som du ønsker selv, fra telt til leie av hytte ol i nærområdet.

Området vi skal benytte har plass til campignvogner og bobiler for de som ønsker å komme med dette.

Bygget vi skal benytte har x antall sengeplasser i 2 etg, men disse vil ikke bli benyttet. Det går på få plasser vs. antall deltagere, og hvem skulle fått de faktor blant annet.

Vi kommer til å benytte 1 etg med de fasilitetene vi har der, stue til foredrag og annet, kjøkken og toalett med dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry off topic men skulle ønske jeg var det eplet på avartaren din :P:D :D!!!!!!!

 

Haha. Ja du er ikke den eneste ;D

og enda mer off topic: ;D Den var lekker Tobbe , rart det der men fikk så jæv.... lyst på eple nå hehe.

 

Ja aldri har vel eple sett så safti og god ut ;)

 

Mer off topic : Den avataren din Tobbe, eller rettere sagt motivet ; dette er vel det som på fagspråket kalles "camel-toe"  ;D

 

Lars

 

Ja det er vel en overdrivelse og si at det IKKE er det.. ;D

Men nokk off-topic nå gutter.. Moderatorer liker ikke for mye off-topic prat..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Dato er spikret. Det er dette tidspunktet som er ønsket så langt jeg har forstått på Staffan.

 

Boforhold er vel som du ønsker selv, fra telt til leie av hytte ol i nærområdet.

Området vi skal benytte har plass til campignvogner og bobiler for de som ønsker å komme med dette.

Bygget vi skal benytte har x antall sengeplasser i 2 etg, men disse vil ikke bli benyttet. Det går på få plasser vs. antall deltagere, og hvem skulle fått de faktor blant annet.

Vi kommer til å benytte 1 etg med de fasilitetene vi har der, stue til foredrag og annet, kjøkken og toalett med dusj.

 

Høres meget bra ut.. Håper bare vi er ferdig med den verste turrist rushet her til den tid.. Må vel allerede nå si til folk som ringer at jeg ikke har mulighet til og kjøre folk opp å være guide samtidig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Er det noen her som skal på Bardutreffet, som bor nær, eller som skal kjøre forbi Bøveru på Toten som jeg kunne ha haiket med?!

 

Hvis jeg dropper de to kjempe plastkassene som ikke var halvfulle engang som ble med til Rena, så skal det vel la seg ordne og med bagasjeplass.

 

Telt, sovepose, DIV klær og mat kan vell få plass i sekken, og utenom det er det vell ikke så mye som skal med untatt fluefiskeutstyret og bindesaker + vadere.

 

 

Er det noen her som skal på Bardutreffet, som bor nær, eller som skal kjøre forbi Bøveru på Toten som jeg kunne ha haiket med?!

 

Føreren burde helst ikke ha bikkje i bilen, da jeg er i kategorien allergisk. Men hvis bikkja er stuet bakerst, og passasjersetet ikke er fult av bikkjehår, og det er lufting hele tiden ( det betyr ikke at vinduet må være oppe. Lufteanlgget er godt nokk) hvis føreren røyker, ja da skal jeg vel overleve

 

Jeg er ikke den som må gulpe opp dagens rett grunnet langkjøring. Det er blitt en vane så det går bra,,, så lenge føreren ikke vil friske opp rallyerfaringene sinde.

 

 

MB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som skal på Bardutreffet, som bor nær, eller som skal kjøre forbi Bøveru på Toten som jeg kunne ha haiket med?!

 

Hvis jeg dropp de to kjempe plastkassene som ikke var halvfulle engang som ble med til Rena, så skal det vel la seg ordne og med bagasjeplass.

 

Telt, sovepose, DIV klær og mat kan vell få plass i sekken, og utenom det er det vell ikke så mye som skal med untatt fluefiskeutstyret og bindesaker + vadere.

 

 

Er det noen her som skal på Bardutreffet, som bor nær, eller som skal kjøre forbi Bøveru på Toten som jeg kunne ha haiket med?!

 

Jeg er ikke den som må gulpe opp dagens rett grunnet langkjøring. Det er blitt en vane så det går bra,,, så lenge føreren ikke vil friske opp rallyerfaringene sinde.

 

 

MB

 

Ja folkens, da er det bare å melde seg til tjeneste her.

Reiseselskap på den lange ferden mot nord  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

HAHA. Det eneste magnus må gjøre da er og tå ta tog fra oslo til lillehammer, ta tog fra lillehammer til t.heim for så og sitte i bil i 12-14 timer.

Ingen skal hvertfall si at det er lett og komme seg til fiskeparadis.. ;D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...