Gå til innhold

ath remco is in da house........YESSSSSSSS....


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Tør jeg spørre hvor mye remco'n koster?

 

Du kan spørre men det sier jeg ikke her, så spør meg igjen face to face :D

 

Terje!

 

He, he. Da tar vi det til høsten. Regner med at det stod mellom BMW X5 eller Mitsubishi Outlander m/ ATH   ;D

 

Siden Outlander`n allerede er på plass, så sto det igrunn mellom ath remco og lommeboka :D :D..... lommeboka tapte så det sang, bokstavelig talt ;D

 

Morten:

Takker så mye. Retro eller ikke retro...... jeg er simpelten hekta på ath :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Outlander`n allerede er på plass, så sto det igrunn mellom ath remco og lommeboka :D :D..... lommeboka tapte så det sang, bokstavelig talt ;D

 

Jøsses har du lommebok som kan synge? Da får du sikkert litt for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Siden Outlander`n allerede er på plass, så sto det igrunn mellom ath remco og lommeboka :D :D..... lommeboka tapte så det sang, bokstavelig talt ;D

 

Jøsses har du lommebok som kan synge? Da får du sikkert litt for den.

 

Den sang ialefall når jeg kjøpte snella........ kan ha vært en klagesang :D

 

fluedengen skrev:

Jeg er driit misunnelig siden jeg ikke har en Remco ennå, men får vel gratulere jeg også 

 

thank you :)

 

ruffen skrev:

Så flott da  Morro å se at folk får tak i ting de gjerne vil ha

 

Like moro hver gang :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrig: Er ikke disse snellene veldig lette? Blir ikke det helt feil balansepunkt hvis man setter disse på cane stenger? Er det ikke bedre med tradisjonelle sneller på cane av samme årsak?

 

Har absolutt sans for både cane og ATH, men blir de ikke helt feil sammen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Outlander`n allerede er på plass, så sto det igrunn mellom ath remco og lommeboka :D :D..... lommeboka tapte så det sang, bokstavelig talt ;D

 

Jøsses har du lommebok som kan synge? Da får du sikkert litt for den.

 

Den sang ialefall når jeg kjøpte snella........ kan ha vært en klagesang :D

 

fluedengen skrev:

Jeg er driit misunnelig siden jeg ikke har en Remco ennå, men får vel gratulere jeg også 

 

thank you :)

 

ruffen skrev:

Så flott da  Morro å se at folk får tak i ting de gjerne vil ha

 

Like moro hver gang :D

 

Terje!

Rart det der ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrig: Er ikke disse snellene veldig lette? Blir ikke det helt feil balansepunkt hvis man setter disse på cane stenger? Er det ikke bedre med tradisjonelle sneller på cane av samme årsak?

 

Har absolutt sans for både cane og ATH, men blir de ikke helt feil sammen???

 

1. Disse er tunge i forhold til dagens såkalte lettvektssneller. Vet ikke hvor mye denne veier, men vil tippe mellom 125 og 150 gram. Eller??

 

2. Cane stenger er ikke tunge. I hvert fall ikke nyproduserte alà Steimler el.

Wolfram Schott har bl.laget en hulbygget 8 fot 3/4 som ferdig veier 110,3 gram.

Uansett, 300 gram totalt på stang snelle er ikke tungt. De fleste av oss har ikke vondt av den mosjonen  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

sakser denne fra den tiden jeg var Ath løs

 

"Claes Gøran" et oppdiktet navn i en virkelig historie.

 

Så var han der igjen, som skutt ut fra intet. Den truende Saabgrillen med turbomerket lå klistra opp i hekken på min til årskommende Citroen. Hvor kom han fra? Hvorfor forfølger denne bilen meg alltid? Hvorfor kan ikke denne ?bebartede? svensken finne sine egene fiskevann? I flere år, nesten uansett hvor jeg befant meg på fisketur dukket denne innpåslitne figuren opp. Jeg fikk forfølgelsesangst.

 

Vel jeg svingte inn på en busslomme, latet som om jeg var glad for å se`n, Claes Göran. ?Nu skal vi ha det trevligt, tenk i år har jag tre veckor til min fiskeresa. Frun och barnen har rest till "Cypern" (Kypros) och jag har køpt en Looprulle?. Jeg kjennte at jeg skalv i hakepartiet. Akkurat som et lite barn skjelver skalv jeg sekundet før strigråten kommer, de sekundene som barnet velger strategien gråte eller ikke gråte. Hvordan får man mest oppmerksomhet, tårer eller ikke tårer? Jeg valgte og ikke gråte. Dog hadde jeg med begge hender støttet meg til biltaket, jeg var svimmel, uvell, magesyra buldra i magan. Blodtrykket økte og sank om hverandre. ?Mår du illa, Staffan?? Ordene fikk meg til hektene igjen, reiste meg opp, men hadde mest lyst til å spy. Tre hele uker med en svensk tilhenger på slep, uansett hvor jeg ville reise visste jeg at Saaben med turbomerket i grillen ville ligge klistra til hekken på Citroenen, min Citroen.

 

Jeg er ikke en generell svenskehater, men delevis hater jeg dem, ikke hater jeg Peter, Mats, Per og Lars. Jeg hater Claes Göran, og alle andre Claes Göraner uansett hvilket land de kommer fra. Du kjenner sikkert til dem du også, de som ikke tørr eller vil fiske alene. Timene de har alene ute ved et fiskevann fortoner seg som et mareritt for dem. De prøver hele tiden å oppsøke de steder hvor det er mennesker, ofte for å skryte av sine egene ferdigheter, utstyret de har og fluene de har bundet. ?Titta vilken fin gorotex vadarjakka jag har køpt innfør denna sesongen?. Ja Claes Göran og Göranner kan faktisk begynne samtalen slik

 

Det banket på campingvogndøra, jeg hadde nattfisket og var trøtt, det banket en gang til , nå hardere. Jeg velta meg utav senga, gikk syv og en halv fot (7`6?) bort til døra. ?Her er min nye Looprulle? Som om det var et egg fra en skjelden fugl bar han den.?Jag har ingen backing, men du har nog?. Jeg ga han en 500 meters spole i håp om å få fred en stund, men han satt seg til rett utenfor vogna og begynnte sitt møysommelige arbeide. Han plappra ivei, ?har du superlimm? sang noen svenske barnesanger for barna på Cypern og fortalte om et kanonfiske i en oppdrettsdam i Sverige

 

?Staffan det er två rullar som geller, den ena er Looprullen, den jag har, den andra er ATH rullen, den har du vel inte hørt om?. Noen ganger er jeg svært kjapp i hodet. Lengre oppi elva hadde jeg sett en fisker som hadde en slik snelle. Jeg bestemte meg, jeg ville prøve å låne denne. Det fikk jeg, utlåneren humret da jeg fortalte min plan og han måtte bruke min gamle Hardysnelle

 

Jeg sto utenfor campingvogna og klargjorde stanga, den smekkre ATH snella var skrudd til snellefestet. Det russla i grusen bak vogna og fram kom han, min svenske ?venn?. Han la med en gang merke til snella. Han var målbundet i ca.3 unaturlige sekunder. ?Hva, hva...............har du en sånn, varfør har du inte berattat och vist mig?? Med overbevisning fortalte jeg at snella var kjøpt på det lokale Samvirkelaget og at de hadde en igjen! De var på salg og jeg hadde ikke gitt mer en 400.- for den! Claes Gøran ble blek, rød og varm, svettedråpene piplet fram i panna på`n. ?Nær stenger dom?? Du har tyve minutter igjen! Saaben med turbomerket i grillen spant utav campingplassen. På samvirkelaget hadde jeg gjort avtale om at de skulle slå av en bløff. ?Desverre, utsolgt!?

 

Claes Gøran ble ikke den samme etter denne sommeren. Han går ennå og tenker på timen han var for sent ute. Jeg ønsker meg fortsatt en ATH snelle!

 

 

Staffan Lindstrøm,

 

ps. det ble noe rart under kopieringa, for mange spørsmålstegn liksom, men dere står han vel av?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig morsom historie Staffan. Jeg skal heller ikke generalisere over svensker, men svenskene er nok litt mer kontinentale enn oss og følgelig også mer sosiale.

 

Jeg ferierte i mine barndomsår langs svenskekysten i båt, dengang det var båtfolk som var på sjøen... Den svenske vestkysten består av mange holmer og skjær som gjør det naturlig å søke mot enslige uthavner. Men det skjedde ikke rent sjeldent at det kom en svensk "snipa" eller "segelbåt" som la ut fender'ne for så å legge seg helt inntil oss for å snakke om vind, vær, utstyr, logger og planer. Rundt oss var det rikelig plass, men neida. Kloss inntil! Vi ville egentlig bare ha fred, se på solnedgangen, bade og grille på land. Og til tross for stadig mer organisering og planlagte tilstelninger for både barn og voksne her i landet, så er det kanskje nettopp behovet for å være helt i fred noen ganger som er det typisk norske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til tross for stadig mer organisering og planlagte tilstelninger for både barn og voksne her i landet, så er det kanskje nettopp behovet for å være helt i fred noen ganger som er det typisk norske?

 

Veldig bra historie Staffan... Fikk en følelse av å ha lest den før.. Er den fra boka di eller noe sånt??

 

Svar til sitat: Jeg er i hvert fall litt typisk norsk sånn. Har mere enn nok sosialt liv gjennom jobb, barn i skolen, barn i barnehage, som fotballtrener for størstemann osv.. Har jeg ferie, liker jeg å være alene. Det samme når jeg fisker.... Heldigvis er kameratene mine på samme måten, så vi går hele kvelder langs elven uten å se eller prate med hverandre.

 

Når vi samles på kvelden for kortspill, eller når vi samles ved elva for å spise, ja da er vi verdens mest sosiale. Men da er det på en måte "avtalt". Inpåslitne og pratesyke folk som dukker opp langs elven da jeg står og fisker, har jeg desverre litt mere vanskeligheter med å akseptere  ;D

 

Ettersom tråden "Renatreffet 2009" har utviklet seg, har jeg begynt å fått kalde føtter. Hææ, står det 3 mann og ser på en som fisker??  :o :o  Hva, skal 20 mann stå og prøve stenger samtidig på en plen??  :o :o

 

Nå skal jeg på renatreffen helgen før det hele braker løs, så da er jeg vel mere sikret mot dette  :D Men jeg kommer uansett til å snike meg forsiktig avgårde da jeg skal fiske. I håp om at ingen skal se at jeg går.....Men når kvelden kommer, bålet tennes og ølen står på bordet. Ja da skal jeg love at jeg er blandt de mest sosiale igjen. For da er det meningen. Og da er jeg forberedt på det  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjur

Enda en tråd på ville veier... Fint!

 

Jeg for min del plages med lav sosial intelligens. Det hender jeg går omveier for å unngå å treffe folk. Noen som vet om det arrangeres kurs i smalltalk noe sted? En annen fordel med å fiske alene er at man kan smånynne på gamle Bryan Adams-slagere uten at det er spesielt pinlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk akkurat nedover Grünerløkka og fikk øye på dette utafor en liten butikk.

Ser ut som Claes Göran har lagt både fiske- og snelledrømmer på hylla og satset på jeans isteden. Og som svenker flest, billige sådan.

Bilde006.jpg

Ved nærmere ettersyn så kan det nærmest virke som en hyllest til Claes.. er tvertimot disse Jeansa fra Kabelvåg ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Välkommen i Remcofamiljen Terje! Jag har fyra...  8)

 

Takker og bukker :D

Det er en god familie å være i ;D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...