Gå til innhold

Drømmeelv...


Anbefalte innlegg

Virkelig fine elvestrekninger som ble vist her. Jeg har også min "drømmeelv"..det var ved denne elva jeg konverterte fullstendig til fluefiske for ca. 15 å siden. Jeg hadde anskaffet enkelt flueutstyr, men sverget fremdeles til min gode gamle slukstang med flue og dupp. Men en dag jeg var på favorittplassen og så flere stoore ørreter vake kun få meter unna, tenkte jeg at tiden var inne til å teste fluestanga. Heldige meg..på første kastet med tørrflue gikk det på en ørret som etter ca. 15 minutters kamp kunne hoves...og vekten viste 1,85 kg. I de følgende dagene fikk jeg flere flotte ørreter på samme utstyret, på samme fiskeplass (1,25- 1,45 - 1,5 og 2,2 kg)..alle på tørrflue. Siden den gang har dette vært min drømmeelv og fluestang mitt eneste redskap. Og, for å provosere litt: de smakte fortreffelig alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest nicolaj brekke

Dette er en lakseelv, men laksen kommer seint og det er muligheter for fin ørret som beiter her på forsommeren. Denne overvintrer i en vann lenger nede i elva. Elva har vært åpen nå i tre uker og i går måtte jeg bare ta en tur for å kjenne litt på fiskefeberen. Det funket! Klekket noen få mygg, men så null fisk.

post-367-139498453618_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok et par timers kjøring og en times gange fra toten,dette ;)

Elva er ofte glimrende på forsommeren, men fra juli er gjerne vannføringa i minste laget !

Tok min første ørret på flue i denne elva,så den har fått en spesiell plass hos meg! Har blitt mange bom-turer siden da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Hei å hå ' date=' nå er det snart fisk å få!! :D

Bor i Vestby å er en helt fersk fluefisker . Så mitt spørsmål til dere godtfolk er:

Kan noen anbefale meg ei grei nok elv ( med fisk ) som kan egne seg for en fersking ??

Tips mottas med takk!! :D[/quote']Erfaringsvis, så tror jeg att du bare får de standard elver som alle törr å oppgi! Hemsila, Tisleia osv. Blir nokk ikke noe Skrokkedalsrenna på deg i dette forumet! Enkleste er vel å legge ned litt tid på nettet. Det finnes en del "siter" med kommunal reklame. Husk du har ikke så veldig langt til Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dette er nok ikke drømmeelva mi.

Men derimot er det drømmevannet mitt, et vann som jeg har kultivert selv med regnbueørret og kinesisk gresskarpe. 8)

Utrolig gøy å ta regnbuer på 1,5 - 2,5 kilo på tørrflue og UL utstyr.

post-532-13949845508318_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...