Gå til innhold

Drømmeelv...


Anbefalte innlegg

Hehe sånn som drømmeelva jeg har funnet vel. Stilleflytende, kun ørret, litt forskjellig bunnforhold mest sand og grus, krystallklart vann, akkurat så langt over til andre sida at man kan kaste over og akkurat så dyp at man kan vade over noen plasser. Denne elva har ejg faktisk funnet, men en ting mangler, den skulle ligget lengre fra folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har funnet drømmeelva mi jeg også. Den ligger tett ved folk, er passe stor, gir teppeklekkinger av døgnfluer, og da tenker jeg på slike 70-talls vegg til vegg teppene, og huser bra ørret og en og annen røye, og "ingen" andre fisker der!!! laugh.png' alt=':lol:'> Det dumme er at den ligger 150 mil unna. :cry: Har ei drømme elv her også, ei lita stenete elv med stor røye!!! :D

 

jk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa her var det mye snadder! Jeg har funnet både den ene og andre drømmeelva. Nå er jeg ikke så veldig kravstor så lenge det klekker noen insekter som jeg synes er morsomme å imitere og jeg får min dose med fin fisk så er jeg fornøyd. Men, jeg må si at jeg virkelig gleder meg til å bli med Zeljko til Bosnia på kalkelvfiske på vill regnbue, ørret og harr. Flybilletten ble betalt i går, nå er det 85 dager til jeg står ved elva og ser på fisk som "mumser" danica og annet snadder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ved bilde 93 har jeg tatt mange pene, spesielt bortenfor den store furua, ett par hundre meter inn i bildet. Det er artig når sipholunorus`n klekker her. Men desverre er det blitt litt for mye småfisk her de siste åra, men det er da noen inni mellom som hever snittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde 93 har jeg også besøkt, har ligget der flere ganger.

Jeg har også hatt flott fiske der elva renner inn i det rolige partiet. Det blir øverst på partiet på bildet.

 

Jeg satt der og fisket med siphlonymfe og fikk fine fisker. Sivet utenfor der jeg satt var fullt av store nyklekkede siphlo. Jeg ble sånn passe lei av nymfefisket og satte på en dun. Brukte fluestanga og slo døgnfluene ned fra sivet og ut på elva :D Da ble det liv gitt! Fikk på tørt da, hoho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dvs sånn ca. her' date=' ikke sant Rune :)[/quote']

 

Haha.. Det var ikke langt unna! Jeg var nok litt på bærtur. Jeg satt der myra begynner og elva er på sitt smaleste før denne rolige strekka.

 

Artig å mimre gitt, var der sist i 98. Var for mye folk da og fisken hadde blitt enda mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er en av de plassene storfisken besøker. Satt der å fisket en gang, men da kom det en svenske å trua meg på juling hvis jeg ikke flyttet meg til en annen plass. Må si det ble litt bismak da, tok lang tid før jeg gikk dit igjen!

Dette var ikke får å hetse svensker, men det er sant

 

Men det finnes flottere områder her, hadde snitt på en kg pluss der i flere år, men når jeg tok med meg noen abbor fiskere fra Kløfta gikk det rett i dass, men loggen min ser bra ut enda.

Skal se om jeg tørr å legge ut bilder, må tenke på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Her er min mai-drømmeelv. Dette bildet ble tatt i slutten av mai i fjor. Ikke lenge til mai forresten. Heftig Rhodani klekking i denne elva.

post-367-13949845349259_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin å til......

 

Var og besøkte denne elva for første gang i fjor. Vakker elv, men dæven så mye ettårig fisk! Er det satt ut alt for mye, eller er reproduksjonen helt vanvittig effektiv? Fisken tok 6. august, 2 grader, frisk bris fra nord og regn. 18 krok Elkhair caddis. Sto og kastet ved furua på den andre siden (bilde 93.jpg) da den tok.

post-101-13949845349635_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...