Lars Mathisen Posted May 7, 2009 Report Posted May 7, 2009 Fikk plutselig et sug etter nye impulser... Hva med en liten "streamer-swap"? Kom igjen folkens. Dette blir gøy!! Vi får se hvor mange vi blir, så blir vi enige om en deadline for innlevering og hvem som gjør hva :-) Send gjerne med bindebeskrivelse, slik at vi kan legge den ut sammen med bilde. Navn: Fluevalg: 1. Lars Mathisen Squirrel Zonker Ferdig 2. Gourmetloffen Woolly Bugger 3. Petter Gustavson Giant Streaking Caddis 4. Storfemti Dynamite Mottatt 5. Bjorni Muddler variant Mottatt 6. Morgan Cane Torill's Killer 7. Demir Ligonja Red Tag, Wet Mottatt 8. Gisle Matuka Mottatt 9. Ruffen Montana, streamervariant Mottatt Fluene sendes til: Lars Mathisen Isbjørnv. 23 kjellerleilighet 9600 Hammerfest (mob: 900 54 851) Leveringsfrist er foreløpig satt til 16.05, slik at de er meg i hende 20.05 Bilder og bindebeskrivelser vil bli sendt til Rune Legg ved returporto :-) Mvh. Lars Mathisen
Lars Mathisen Posted May 7, 2009 Author Report Posted May 7, 2009 Ja hvorfor ikke I´m in! Se der ja! Da er vi to stk. Kom igjen folkens. Nå skal det byttes storørretfluer Skriv dere opp! Ta gjerne med fluevalg hvis dere har det klart for dere. Her kan vi sjonglere med alt fra "boobie-flies" til "gurglere" og epoxyfisk... eller frosk for den saks skyld. Fellesnevneren er STOR ørret Bare fantasien som setter grenser her :-)
Marius B Posted May 7, 2009 Report Posted May 7, 2009 Jeg kommer til å binde en Woolly bugger variant med hot orange ice dub i kropp. En dødare i innsjøer med klart vann
Drammensfiskern Posted May 7, 2009 Report Posted May 7, 2009 Im in! Jeg tar vel en variant herfra : http://www.thetroutbum.com/ABStreamNO.htm DF
Random Posted May 7, 2009 Report Posted May 7, 2009 Jeg kommer til å binde en Woolly bugger variant med hot orange ice dub i kropp. En dødare i innsjøer med klart vann har denne svart hackle og hale?
Guest storfemti Posted May 7, 2009 Report Posted May 7, 2009 Når må fluene være klare? Vurderer å hive meg med, da med Pål Krogvolds Dynamite. Den er såpass enkel at selv mine bindeksillz vil klare det
Marius B Posted May 7, 2009 Report Posted May 7, 2009 Jeg kommer til å binde en Woolly bugger variant med hot orange ice dub i kropp. En dødare i innsjøer med klart vann har denne svart hackle og hale? yes. Det var Robban som viste meg denne en gang, skikkelig godflue for meg på treige dager
bjorni Posted May 7, 2009 Report Posted May 7, 2009 Fluene dine er så fine Lars at jeg gjerne vil ha en av dem i samlingen . Den streameren jeg vel egentlig fisker mest med er Muddler Minnow. Har modda den med ørlite grann flash, som fungerer bra i mine vann og også i sjøen. Så jeg deltar med den hvis det er ok. bjorni
Norway Posted May 7, 2009 Report Posted May 7, 2009 Torill Kolbu sin "Torill`s Killer" http://www.ecofilm.se/tundra_web/foljmed/flies/torill/index.htm
Random Posted May 7, 2009 Report Posted May 7, 2009 im in. red tag nymfe! edit: om jeg får lov! det er ikke en "streamer", men den blir jo fisket på samme måte...
Sjølvaste Harrkongen Posted May 7, 2009 Report Posted May 7, 2009 Torill Kolbu sin "Torill`s Killer" http://www.ecofilm.se/tundra_web/foljmed/flies/torill/index.htm off topic,men bindebeskrivelse på torills killer? noen som har den...send på pm eller noe Toril sine fluer skal man ikke fnyse av nei,fan av alt ho har av fluer,hun går under navnet "harrdronninga" og hvis jeg ikke husker feil
Lars Mathisen Posted May 7, 2009 Author Report Posted May 7, 2009 Det begynner å spisse seg til :-) Hvor lang tid trenger vi på disse karer? Kan ta meg av innsamling, videreformidling samt foto av fluene hvis ikke andre har fantastisk lyst. (jobber skift ute på anlegg.. noe som kan være litt kaotisk :-)) Jeg foreslår at vi setter et tak på 12 deltagere. Kom gjerne med andre forslag! Lars
Random Posted May 7, 2009 Report Posted May 7, 2009 Det begynner å spisse seg til :-) Hvor lang tid trenger vi på disse karer? Kan ta meg av innsamling, videreformidling samt foto av fluene hvis ikke andre har fantastisk lyst. (jobber skift ute på anlegg.. noe som kan være litt kaotisk :-)) Jeg foreslår at vi setter et tak på 12 deltagere. Kom gjerne med andre forslag! Lars får denne gå som en streamer lars ? :-) Edit: jeg har en EEE 1000 pc. dødsliten! flua er bundet på en 12#
Lars Mathisen Posted May 7, 2009 Author Report Posted May 7, 2009 Det begynner å spisse seg til :-) Hvor lang tid trenger vi på disse karer? Kan ta meg av innsamling, videreformidling samt foto av fluene hvis ikke andre har fantastisk lyst. (jobber skift ute på anlegg.. noe som kan være litt kaotisk :-)) Jeg foreslår at vi setter et tak på 12 deltagere. Kom gjerne med andre forslag! Lars får denne gå som en streamer lars ? :-) Edit: jeg har en EEE 1000 pc. dødsliten! flua er bundet på en 12# Så lenge den fanger stor ørret må vi vel godta den ;-)
Random Posted May 7, 2009 Report Posted May 7, 2009 kult. det er peacock dubbing i kroppen storørreten ikke kan motstå. det er dokumentert Edit: jeg syns en uke er lang nok tid. hvor mange skal vi binde opp?
Guest storfemti Posted May 7, 2009 Report Posted May 7, 2009 Trenger å kjøpe inn div materialer først, men bør klare å binde noen streamere på ei uke eller 2. Så da er jeg med Blir som sagt Pål Krogvolds Dynamite, en av hans favorittstreamere til ørretfiske
snorre Leret pettersen Posted May 7, 2009 Report Posted May 7, 2009 Skal teste en flytende streamer jeg har bundet til en fisketur nå til helga. hvis den funker er jeg med
Lars Mathisen Posted May 7, 2009 Author Report Posted May 7, 2009 Edit: jeg syns en uke er lang nok tid. hvor mange skal vi binde opp? Enkelte må vel muligens ha noe lengere tid... Vi avventer litt og ser om vi blir noen flere, men oftest binder vi like mange fluer som vi er deltagere. Da blir det en bonusflue til den som organiserer og server flueringen. Hvis det blir meg trenger dere ikke tenke på det...
Lars Mathisen Posted May 7, 2009 Author Report Posted May 7, 2009 Trenger å kjøpe inn div materialer først, men bør klare å binde noen streamere på ei uke eller 2. Så da er jeg med Selvfølgelig blir du med :-)
Random Posted May 7, 2009 Report Posted May 7, 2009 Edit: jeg syns en uke er lang nok tid. hvor mange skal vi binde opp? Enkelte må vel muligens ha noe lengere tid... Vi avventer litt og ser om vi blir noen flere, men oftest binder vi like mange fluer som vi er deltagere. Da blir det en bonusflue til den som organiserer og server flueringen. Hvis det blir meg trenger dere ikke tenke på det... ok, for jeg nøyaktig 12 kroker til å gjennomføre dette prosjektet
Lars Mathisen Posted May 7, 2009 Author Report Posted May 7, 2009 Edit: jeg syns en uke er lang nok tid. hvor mange skal vi binde opp? Enkelte må vel muligens ha noe lengere tid... Vi avventer litt og ser om vi blir noen flere, men oftest binder vi like mange fluer som vi er deltagere. Da blir det en bonusflue til den som organiserer og server flueringen. Hvis det blir meg trenger dere ikke tenke på det... ok, for jeg nøyaktig 12 kroker til å gjennomføre dette prosjektet
Sjølvaste Harrkongen Posted May 7, 2009 Report Posted May 7, 2009 Hvor er nøkken sier jeg bare...han må dere ha med dere på streamerringen:D kunne blitt med jeg og men de meste fluene er allerede tatt med så da er jeg blank på hva jeg skal binde :-\
Lars Mathisen Posted May 7, 2009 Author Report Posted May 7, 2009 Hvor er nøkken sier jeg bare...han må dere ha med dere på streamerringen:D kunne blitt med jeg og men de meste fluene er allerede tatt med så da er jeg blank på hva jeg skal binde :-\ Nøkken har vel etter det jeg forsto gjemt vekk sysaker'n i påvente av nytt hobbyrom :-) Hadde helt klart ikke plaget meg om han hadde funnet det frem igjen :-) Her er nok mange som har mye å bidra med!
Recommended Posts