Random Posted May 8, 2009 Report Posted May 8, 2009 Jeg gir opp, kommer ikke på noe kult. Det blir derfor en streamer variant av montana. Den beste fiskeflua jeg kommer på som ikke er satt opp på lista. Det var det som var intensjonen ikke sant? Ikke akkuratt spenstig men flua er drepende effektiv. det er bra ruffen! gleder meg til å se alle de forskjellige fluene og fisken
bjorni Posted May 8, 2009 Report Posted May 8, 2009 Jeg gir opp, kommer ikke på noe kult. Det blir derfor en streamer variant av montana. Den beste fiskeflua jeg kommer på som ikke er satt opp på lista. Det var det som var intensjonen ikke sant? Ikke akkuratt spenstig men flua er drepende effektiv. Flua trenger ikke være pen eller spenstig Ruffen, det viktigeste er at den er drepende effektiv . Jeg har en liten misstanke om at du vet litt om dette ja :) bjorni
Sjølvaste Harrkongen Posted May 8, 2009 Report Posted May 8, 2009 selv er jeg veldig glad for att fisken ser MYE dårligere enn oss har lest att laksefiskeøyne har en oppløsningsevne som er 14 ganger dårligere enn menneske øyne,selv der den ser skarpest,5-8cm fra kjeften vil objekter oppfattes som utydlige i forhold til slik vi ser dem,det skal vi være utrolig glade for,hvis ikke hadde de garantert ikke latt seg lure av de kunstige fluene våre ,sikkert ledd seg skakk i hjel av fluene mine vaffal
Random Posted May 8, 2009 Report Posted May 8, 2009 selv er jeg veldig glad for att fisken ser MYE dårligere enn oss har lest att laksefiskeøyne har en oppløsningsevne som er 14 ganger dårligere enn menneske øyne,selv der den ser skarpest,5-8cm fra kjeften vil objekter oppfattes som utydlige i forhold til slik vi ser dem,det skal vi være utrolig glade for,hvis ikke hadde de garantert ikke latt seg lure av de kunstige fluene våre ,sikkert ledd seg skakk i hjel av fluene mine vaffal men de ser likevel små myggpupper i str 20!
Sjølvaste Harrkongen Posted May 8, 2009 Report Posted May 8, 2009 kan henne de setter på seg linser når de begynner og lukte mygg det vet jeg ikke...hehe ørretten er jo knallhard på og se kontraster...alt som skiller seg fra bakgrunnsbelysningen under vann, ser ørretten lett...og ikke minst bevegelse
Lars Mathisen Posted May 8, 2009 Author Report Posted May 8, 2009 kan henne de setter på seg linser når de begynner og lukte mygg det vet jeg ikke...hehe Sannsynligvis polaroid med styrke siden de skiller fargenyanser i skarp motsol :-)
Ruffen Posted May 8, 2009 Report Posted May 8, 2009 Jeg gir opp, kommer ikke på noe kult. Det blir derfor en streamer variant av montana. Den beste fiskeflua jeg kommer på som ikke er satt opp på lista. Det var det som var intensjonen ikke sant? Ikke akkuratt spenstig men flua er drepende effektiv. Flua trenger ikke være pen eller spenstig Ruffen, det viktigeste er at den er drepende effektiv . Jeg har en liten misstanke om at du vet litt om dette ja :) bjorni Takk for det bjorni Flua er sykt effektivt ja. Regnes som juks i mine nærmeste kretser. Faktisk ikke tull!! Følte bare dere kommer med så fine og inspirerende fluer og så kommer jeg med "noe slikt". Den har noen fine fisk på samvittigheten ja. Ikke så rent få heller
AAL Posted May 8, 2009 Report Posted May 8, 2009 Her kommer jeg å blander meg inn i ringen deres Ruffen: Hvordan ser en streamer variant av Montana ut egentlig? Mer hår, lenger halefibre etc? Litt Woollyaktig lissom? Legg gjerne ut et bilde.
Ruffen Posted May 8, 2009 Report Posted May 8, 2009 Her kommer jeg å blander meg inn i ringen deres Ruffen: Hvordan ser en streamer variant av Montana ut egentlig? Mer hår, lenger halefibre etc? Litt Woollyaktig lissom? Legg gjerne ut et bilde. Det kommer
Guest PG Posted May 8, 2009 Report Posted May 8, 2009 Da er 4 stk. klare, må kjøpe flere kroker i morgen så fluer er på vei i posten på mandag satser jeg på Giant Streaking Caddis HotHead [attach=1]
Ruffen Posted May 8, 2009 Report Posted May 8, 2009 Pokker: jeg føler jeg er den minst kreative i denne tråden
Guest PG Posted May 9, 2009 Report Posted May 9, 2009 Pokker: jeg føler jeg er den minst kreative i denne tråden Jeg synes Montana er en fantastisk flue, og gleder meg til å se streamerversjonen! Knallbra flue!
Sjølvaste Harrkongen Posted May 9, 2009 Report Posted May 9, 2009 Fy flate Petter...den der var KNALLHARD den Det oser "TRUTTISKILLER" av den der ja Man skal ikke fnyse av Montanaen heller nei... Den ble bundet opprinnelig som en imitasjon av en amerikansk steinflueart , ved navn Acroneuria nigrita som bare finnes i usa,men uansett,den fanger fisk som f.... en orginal montana kan ligne en steinflue,libiellenymfe,et rumpetroll eller en liten fisk. Men en viktig grunn til att den er en killer er pga sine materialer som skaper mye liv i flua,myk hale og ett mykt hackel og med sin lodden tykke kropp har du ikke ett bilde av den streameren da ruffen?
Gisle Helgesen Posted May 9, 2009 Report Posted May 9, 2009 Det var en skikkelig tøff flue Petter. Jeg er ferdig med mine fluer, et lite toppstrøk med lakk på hodene så er de klare for sending. skal vi sette en tidsfrist for sending? Er litt opptatt av at vi klarer å få til dette ganske kjapt, slik at det ikke sklir ut som et par andre slike fluebyttetråder..... Sending innen neste Lørdag? Hvem sender vi til? Blir det trådstarter som får æren liker forsåvidt tanken på at fluene har hvert en tur opp til storfiskene hos Lars før de sprer seg ut over landet ;D Gisle
Lars Mathisen Posted May 10, 2009 Author Report Posted May 10, 2009 Fem fluer gjenstår fra min side. Jeg kan ta meg av "logistikken" her. Ser også at det er et ønske om tidlig innlev.frist.... allerede lørdag 16.mai. Jeg er imidlertid ikke ferdig på jobbuka, og kommet meg hjem før onsdag 20.mai... Hvis noen har problemer med å bli ferdig til da, vennligst gi beskjed her! Adresseinfo ligger i åpningsinnlegget :-)
AAL Posted May 10, 2009 Report Posted May 10, 2009 Blander meg inn igjen jeg da; Dritfin flue Petter! Hva har du brukt for å få hodet "hot"? Tusj?
Guest PG Posted May 10, 2009 Report Posted May 10, 2009 Tusen takk for det Arve Andre! Jeg har ikke brukt tusj, men magehår fra hjort farge hot orange! Petter
Sjølvaste Harrkongen Posted May 10, 2009 Report Posted May 10, 2009 Tusen takk for det Arve Andre! Jeg har ikke brukt tusj, men magehår fra hjort farge hot orange! Petter Hvor får man kjøpt sånn farga hjortehår da? eller farger du selv?
Lars Mathisen Posted May 10, 2009 Author Report Posted May 10, 2009 Tror både Jarle Grande, Nordisk Fiskeutstyr, Foxtail m.fl. har dette :-)
Guest PG Posted May 10, 2009 Report Posted May 10, 2009 Den jeg har brukt er kjøpt på sportsfiskehuset og er fra oracleflyfishing. Tror guideline har den fargen!
Drammensfiskern Posted May 11, 2009 Report Posted May 11, 2009 BEKLAGER! Men jeg må nok melde meg av. Dette fordi jobben tar for mye av min tid om dagen. Jeg regner med at det ikke blir noe prob. å få med en til her. Lykke til. ps: pene fluer. DF
Recommended Posts