Gå til innhold

Snelle til min nye cane :)


Eivind Hagen

Anbefalte innlegg

Da blir jeg medlem i cane klubben jeg og! Blir en 5'er Perfectionist :)

 

Finnes det noen sneller med classic look som også har en brems som kan temme en 5-kilos ørret i stor elv?

 

 

Tenkte muligens på Abel Super 2 Standard Ported eller Orvis CFO. Noen som vet om noen gode alternativer?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Du har jo Ross Reels Evolution, Lamson ULA serien, Nautilus NV og Tibor. Er ikke så kjent med ATH, men de kan kanskje stoppe en så stor ørret? Er jo blitt in med bambus og ATH for tiden ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo Ross Reels Evolution, Lamson ULA serien, Nautilus NV og Tibor. Er ikke så kjent med ATH, men de kan kanskje stoppe en så stor ørret? Er jo blitt in med bambus og ATH for tiden ;D

Lamson, ross og Nautilus er litt for moderne til å passe på en cane vel...? ATH er nok populær ja, men kan bremsesystemet måle seg med Abel Super 2 std ported? Eller CFO..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Du har jo Ross Reels Evolution, Lamson ULA serien, Nautilus NV og Tibor. Er ikke så kjent med ATH, men de kan kanskje stoppe en så stor ørret? Er jo blitt in med bambus og ATH for tiden ;D

Lamson, ross og Nautilus er litt for moderne til å passe på en cane vel...? ATH er nok populær ja, men kan bremsesystemet måle seg med Abel Super 2 std ported? Eller CFO..?

 

Stanga er jo en "moderne" cane, så hvorfor kan ikke snella også være moderne? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare ett alternativ igjen som jeg ser det.

Og det er et mesterstykke fra Joe Saracione.

Denne sliter du garantert ikke ut ( blir bare bedre etter noen saftige utras) og den er i eliten når det gjelder finish.

På stangen din ser jeg for meg to aktuelle størrelser.

Spesielt dyrt trenger det heller ikke å bli ;)

 

Snella til venstre på bildet.

 

Send meg gjerne PM for info.

 

 

 

 

post-3215-13949864664075_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har/har hatt ATH-sneller siden 1982. Aldri noen problemer, hverken med skruer eller med brems. Eneste jeg var bort i: paa ARI-modeller kan skruen som holder selve snellefoten og som kan/maa löses til aa justere vinkelen snelle-mot-snelleholder löse seg med stött/slag/stor paakjenning paa selve snelle, viss ikke den er strammet godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentaren var humoristisk ment fra min siden, burde nok slengt på  noen sånne: ;):D

 

Når det er sagt så er jeg i hvert fall litt undrende til så mange skruer (4 skruer + en gjennomgående bolt) i en tid da vi har mange flotte og lette sneller som er helfrest. Men funker det, så funker det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd Ross Evolution er så lett som den er, ellers hadde jo den vært lekker på min bambus, hvis jeg hadde èn...klassisk lekker design.

Vet ikke hva slike kjepper veier, men tipper det er fornuftig å tnke noe vekt i bunn for å balansere stasen?

 

Håper jeg får en slik stang en gang, bare for å ha det, jeg også.

er jo litt i skuddet har jeg skjønt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Synd Ross Evolution er så lett som den er, ellers hadde jo den vært lekker på min bambus, hvis jeg hadde èn...klassisk lekker design.

Vet ikke hva slike kjepper veier, men tipper det er fornuftig å tnke noe vekt i bunn for å balansere stasen?

 

Håper jeg får en slik stang en gang, bare for å ha det, jeg også.

er jo litt i skuddet har jeg skjønt ;)

 

For guds skyld ikke kjøp bare for å ha det, Stig....... du ender bare opp med å bruke`n på hver tur :D :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Synd Ross Evolution er så lett som den er, ellers hadde jo den vært lekker på min bambus, hvis jeg hadde èn...klassisk lekker design.

Vet ikke hva slike kjepper veier, men tipper det er fornuftig å tnke noe vekt i bunn for å balansere stasen?

 

Håper jeg får en slik stang en gang, bare for å ha det, jeg også.

er jo litt i skuddet har jeg skjønt ;)

 

 

har du aldri eid en canestang, hmmmmmm ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Staffan, Terje og forøvrig alle andre!

Hvilken stang skulle jeg gå for i forhold til ørretfiske...med muligheter for noe lett synkeline fiske (stillwater i #5) går fint på eksempelvis en #4 stang :D

 

Modell/lengde/vekt og pris er nå interessant å få "spikret inn i pappen" en gang for alle.

orker ikke skumme cane tråder en gang til...blir jo helt forvirret, er grønnskolle på dette området ("også" vil noen hevde ;D)

 

Føles fisken ekstremt godt på slik en stang? Er den beskyttende mot tynne fortommer, eller kan jeg glemme myggfiske med 0.10 mm?

Gode tips/råd tas imot med iver.....lettkastet/ jevn aksjon er det jeg ber om, uten for mange "skjelvebukter" i kastet.

hvilken liner foretrekker man til slikt "urfiske"....kan jeg benytte moderne liner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...