Gå til innhold

Vilket flebindingsmateriale?


Hermann

Anbefalte innlegg

Kunne vært litt morsomt syns jeg å høre vilket fluebindingsmateriale dere virkelig ville savnet om det ble borte fra handelen(la nå det aldri skje). Jeg tenker ikke akkurat på det mest vanlige som hackel og bindetråd men som Staffan Lindstrøm nevner i et annet topic her så får han ikke lenger tak i det samme antrongarnet som han har brukt de siste 125 år eller noe sånn :)

Jeg vil slå et slag for Raffian, den hadde jeg virkelig savnet. Den er allsidig, kan brukes både som vinger, vingesekk, ryggskjold mm, den er billig og fås i en haug med farver.

Jeg hadde virkelig savnet Raffia :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalkun-biot. Bruker det masse til døgnfluer og nymfer. Lekker segmentering og så blir kroppen fin og slank, brukes også som kinn. Har man ikke helt fargen man ønsker, kan man også bruke fanfast tusj og fargelegge. F.eks. så kan gul brukes til danica, og så prikker man og streker litt med svart tusj. Blir så flott at det!  ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Jeg hadde engang 4 hubro hann vingefjær.....må passe på å ikke oppildne til ulovlig jakt, men tror ikke at jeg hatt hatt flottere kropper på vulgata eller danicaklekkere før eller siden.....de våte drømmene mine handler alle om fjær fra freda fugl.....min store hobby før i tida var å vandre langs høyspentledninger og finne fugl, noen hadde selvsagt ligget litt for lenge og stinka......men jeg oppfordrer de som gidder å gå noen traseer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En krok er ikke et fluebindingsmateriale vel, det er noe du fester materialene på ;D

Finner du krokene i en butikk under fluebinding eller "noe du kan feste matrialene dine i" ?

Neida, skal ikke bølle til tråden. Så foressten de hadde fått inn nytt parti med brunt polygarn på grønnberg sport. Var jo rykter om at dette var forsvunnet fra markedet. Han har nettbuttikk hvis noen er på utkikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ikke Raffia i en butikk under fluebinding heller jeg. Får det av den lokale blomsterhandler`n så hvor evt. materialer kommer fra er uvesentlig :)

Har en kompis som bandt ei flue av materialer fra høna til kona jeg og vet at han savner kona nå :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

raffia er enkelt å få tak i.....gå på hobbybutikken.....raffia er et hobbyprodukt ikke laget for fluebinding!

 

[attachimg=1]

 

ut .....let

post-0-13949865104613_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...