Gå til innhold

Hvordan få samboer/kone/kjæreste til å forstå hvorfor jeg bare MÅÅ UT


vakdaforfaen

Anbefalte innlegg

Litt fiske og litt familieliv hele tiden er en dårlig kombinasjon. Blir bare halvveis på begge deler og ingen blir fornøyd. Begrens antall turer litt, men ta skikkelige turer når du drar ut. Litt husarbeid mellom turene er forøvrig gunstig.

Et godt (?) tips er ellers å bli fryktelig rastløs og ganske uutholdelig å være i hus med når du ikke har fiska på en stund. Har du flaks sender kona deg da ut for å fiske. (funker for meg). Har du uflaks... vel da har du muligens et problem etterhvert.

Funker for meg og, husk å være litt småsur hele tiden men ikke nok til du kan ta skylden ;)

Vær veldig blid og medgjørlig etter en fisketur og ikke minst gi henne masse pi..., nei jeg mener elskov etter en fin fisk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Det hjelper godt å prøve å gjøre ting som ikke er fiskerelatert når man først er hjemme, ihvertfall.

Sist uke feks tok jeg inn posten minst et par ganger, og det hender også vi spiser frokost sammen, før jeg hopper i vadebuksa  ;D

 

Lars

 

hahaha... vi er i samme mongo-liga og trenger tydeligvis å lese innleggene fra de sympatiske gutta her inne...

jeg ringte hjem på vei fra jobb her om dagen, sa at jeg hadde med en overraskelse... hun gledet seg som en unge...

du skulle sett ansiktsuttrykket hennes når jeg pakket frem nytt bindeutstyr.. uff, ække bra det vettu..

for ikke å snakke hva bindeutstyret gjorde med bikkja, han ble jo helt vill når han trodde det lå fugl i eskene.. ;D,

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette er ikke lett, men jeg støtter det som blir sagt omå være på fisketur når man kan og gi det minst mulig oppmerksomhet når man er hjemme ;).

 

Ellers har jeg lært meg å fiske når jeg har muligheten på tross av vær og vind, og tro det eller ei men det har gitt meg mange positive overraskelser. Fisken kan være i støtet når man minst venter det.

 

Og en ting gjelder hvertfall: Kom aldri hjem sur etter en fisketur selv om du har mistet rekordfisken, måttet fiske med nymfe/streamer hele turen, du har knekt stanga, bellyen har punktert, det har blåst kuling eller du ikke har sett et eneste vak ;)

 

En annen ting er: Ta aldri med fiskestang på en skogstur med familien da det kan få dramatiske konsekvenser dersom en ørret skulle vake borti vika på andre siden av vannet. Må jo bare prøve et kast, og et til og et til og jammender vaket det jo en utenfor torva, den må jeg bare prøve på, bare et kast til og et til ...........

 

Frode 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før fiska jeg hele friuka.

Nå er jeg alenepappa hele friuka.....

 

 

Oi det hørtes kjipt ut.

 

Jeg har en x selv og ei datter som er hos meg ca 40%. For meg er hun det viktigske. Min "nye" kone fikk ilddåpen med en gang og var litt ivrig på å bli med på turer i begynnelsen. Nå er det så som så, men hun skjønner at jeg trenger turer ut.

 

Det beste rådet har du allerede fått ser jeg men gi masse av deg selv i form av hushjelp. Ta initiativ til familie ting og ta med barna på fisketur. Dattera mi digger å bli med meg.

 

Det rare er at ikke bare blir hun mer medgjørelig det blir mer kos etter barne tv og ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god start vil nok være å prøve å holde kjeft om fiskinga i hjemmet. Har store problemer med detta sjøl...

 

Fikk forøvrig denne SMS-en i svar på at jeg skulle på en ettermiddagstur i fjor sommer:

 

"Ok. God tur da! Skitt fiske. Rett linje. God kaffe as." (blir ike sletta med det første)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange bra tips nå altså, og selv om det meste er ganske innlysende, er det faen ikke så enkelt allikevel. ;D

 

Jeg kommer i alle fall til å tone ned snakking om fluefiske hjemme, skal heller gire opp fiskepratinga mens jeg er på jobb. :rolleyes:

 

Samtidig skal jeg være pålogget ffs.no hele dagen slik at når klokka blir rundt 16:00 så har jeg fått min dose... hey, det var ett tips ingen har kommet med.. hehe

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var ett godt spm gitt ;)

 

Masse gode tips her som jeg er helt enig i...jeg har godt i samme fella selv...det med den snakkinga om fiskinga feks...

Før var ikke det der noe seriøst problem for meg...men nå har en datter på 2 år...det betyr mere ansvar...bygde meg hus for litt over 2 år siden...så jeg fikk hele "pakka" på en gang for og si det sånn!

 

så de to siste årene har min fisketid gått drastisk ned!

 

I vinter så har jeg vært skikkelig usosial, bundet en hel haug med fluer pluss att jeg sitter mye foran dataen på det forumet her!

det er ikke populært... :-\

 

Nå jobber samboeren i ambulansen, borte 2 og 3 døgn i strekk, men hun jobber tilsammen bare 9 døgn i mnd!

så nå har jeg begrenset ned den tida, nå binder jeg bare fluer 9 kvelder i mnd ;) Så da når ho er borte på jobb, da passer jeg på og gjøre mye husarbeid, så huset er ryddig og fint og rent hver gang hu kommer hjem fra jobb, det funker meget bra ;)

 

Når det gjelder fisketurene, så har jeg fått broren på det kjøret der...kjøpte fluestang til han og bundet fluer til han også...det er det smarteste jeg har gjort...

 

Mitt tips er: Få en nær slekning av kona di på kjøret...da har du en meget god unnskyldning... du må da bli med den fyren for og lære han og kaste, han må da også ha ett meget bra utvalg av fluer ;) Du får også en god fiskekompis ;)

 

Nå er også bestefaren til samboeren min ivrig fisker, også faren hennes...Jeg har sagt det til dem att ring meg hvis dere skal på fisketur...det funker faktisk mye bedre enn om jeg begynner og ringe rundt til dem og spør!  ;)

Og hver gang du er på fisketur...kom IKKE hjem og si hvis ho spør om dere fikk noe fisk...ikke overdriv, si att det var jævlig dårlig...for sier du att det var bra, tar ho deg for det nestegang du skal på fisketur, du fikk da så mye fisk forrige gang,så da skjønner ikke ho hvorfor du skal dra en tur feks neste kveld igjen, men skap en balanse der sånn att det ikke er dårlig hver gang, da skjønner ho heller ikke hvorfor du gidder og dra ;D

 

Men det jeg sier nå, gjør det i samsvar med de andre rådene du har fått ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen kom samboeren min hjem...med plengjødsel...for hu var misunnelig på naboen som hadde så fin plen....Jeg måtte da gjødsle plenen under tvang... der røyk det også en del fisketid for og si det sånn...

Naboen min er da ikke noen ivrig fluefisker så han har da tydeligvis fritidsproblemer....Det har ikke jeg ;D

 

Men jeg kunne da ikke bare skylde på att baetisen snart var rett rundt hjørnet...bare det begynte og regne, ville ikke skjønt det uansett :-\

 

så når regnværet etterfulgt av godvær kommer nå...klipper jeg plenen mens baetisen klekker for fulle mugger nede ved elva :-\

 

og bli med kona på butikken,særlig plantasjen er kanskje ikke så dumt...så du får holdt henne vekk fra gjødselet ;)

 

Så det med og forklare henne litt det med klekking og klekkevær det er sikkert ikke dumt, da skjønner ho nå ihvertfall litt mere HVORFOR du den dagen helst skulle tatt deg en tur ut med stanga..og hvis man da vet litt om hva som er klekkevær og feks tider så sparer man seg kanskje for en del bomturer også :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakt og fiske er basisen for vår eksistens. Jakt og fiske har dype kulturelle røtter i Norge.

 

Noen må forvalte/ivareta dette for kommende generasjoner. Jeg spør om det er viktig at

våre barn kan ferdes i skog og mark med fiskestang/hagle. Noen må sørge for at kunnskapen

bringes videre.

 

Ja er svaret men alt med måte. Ja alt med måte svarer jeg.  ;)

Skulle gjerne fisket/jaktet mer men tror alt i alt jeg kommer godt ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var ett godt spm gitt ;)

 

 

Når det gjelder fisketurene, så har jeg fått broren på det kjøret der...kjøpte fluestang til han og bundet fluer til han også...det er det smarteste jeg har gjort...

 

Mitt tips er: Få en nær slekning av kona di på kjøret...da har du en meget god unnskyldning... du må da bli med den fyren for og lære han og kaste, han må da også ha ett meget bra utvalg av fluer ;) Du får også en god fiskekompis ;)

 

 

Men det jeg sier nå, gjør det i samsvar med de andre rådene du har fått ;)

 

Jeg hadde med broren hennes ut forrige helg, det resulterte i at han fikk personlig rekord på flue med en pen ørret på 600gr. At han også blir hekta er nok ikke feil, og noe jeg jobber hardt for å få til.

For de som er interessert, rapport fra turen kan leses i sin helhet her... http://fiskesnakk.wordpress.com/2009/05/26/rapport-fra-lurevann/#more-885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var ett godt spm gitt ;)

 

 

Når det gjelder fisketurene, så har jeg fått broren på det kjøret der...kjøpte fluestang til han og bundet fluer til han også...det er det smarteste jeg har gjort...

 

Mitt tips er: Få en nær slekning av kona di på kjøret...da har du en meget god unnskyldning... du må da bli med den fyren for og lære han og kaste, han må da også ha ett meget bra utvalg av fluer ;) Du får også en god fiskekompis ;)

 

 

Men det jeg sier nå, gjør det i samsvar med de andre rådene du har fått ;)

 

Jeg hadde med broren hennes ut forrige helg, det resulterte i at han fikk personlig rekord på flue med en pen ørret på 600gr. At han også blir hekta er nok ikke feil, og noe jeg jobber hardt for å få til.

For de som er interessert, rapport fra turen kan leses i sin helhet her... http://fiskesnakk.wordpress.com/2009/05/26/rapport-fra-lurevann/#more-885

 

Sier du det ja :)

 

Håper ikke att folk nå misforstår, att jeg fikk broren hennes på kjøret så jeg fikk en unnskyldning for og binde fluer og dra på fisketur :)

 

det der var ikke planlagt i forveien..noe jeg fant ut i ettertid det der...da var det liksom mere greit att jeg dro ut litt oftere :)

 

Men det blir ikke sånn i førsten att du får fiska så mye selv da....men bare man får kommet seg ut og ned ved elva...fisken vaker og...og det og bare være med broren hennes liksom...han fisker og jeg står og gir han tips om forskjellig ting og ser han fisker...artig det og, han fisker og jeg hover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at jeg ikke er "skilt" for mange år siden... ???

 

Har f.eks satt høygravid frue alene på campingplass, mens jeg fisket hele døgnet i tre dager - Ikke populært!!!

Har lurt henne med på telttur (gravid med nr. 2), der hun satt alene ved teltet fra morgen til kveld - Ikke populært!!

Begge gangene lovet jeg selvsagt å bruke tid på henne i forkant av turen, men du vet disse klekkingene... ;D

Etter slike opplevelser nektet hun å være med på tur, og like greit er det!  ;D

 

De siste årene er det barna jeg har dårlig samvittighet ovenfor, så nå har jeg roet ned antall fiskedager i året.

Fisker heller færre turer med kvalitet - enn kvantitet.

 

En normal samtale fra hjemmet mitt:

Jeg:  "... du skjønner, jeg MÅ ut for Eurivillien har begynt å klekke!"

Hun: "Du sier alltid at det er noe nytt som klekker, og at du MÅ ut. Det er vel det samme hva som klekker vel..?"

Jeg: " Æhhh... men du skjønner, forrige uke var det Rhodani. Blir ikke det samme..."

Hun: " Idiot !"

 

Dere som er unge og single: Tenk dere godt om før dere går inn i et seriøst forhold, og fortell at du kommer til å bruke hele sommeren til fisketurer. Da vet hun i hvert fall hva hun går til... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om homofile har det på samme måte? ;D

Truls: "Du må være hjemme til frustrerte fruer" Per: "ja men det klekker jo"

Truls: "Det sier du alltid" osv

;D

 

;D

 

Vangen: det er visse behov som vi har som jeg tror gir oss ett skikkelig luksusproblem hvis vi hadde fått valget om og dra på fisketur eller om vi...ja u know..heldigvis har ikke samboeren min skjønt att ho kan bruke den der imot meg ennå når jeg sier jeg bare må stikke på fisketur  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om homofile har det på samme måte? ;D

Truls: "Du må være hjemme til frustrerte fruer" Per: "ja men det klekker jo"

Truls: "Det sier du alltid" osv

;D

 

;D

 

Vangen: det er visse behov som vi har som jeg tror gir oss ett skikkelig luksusproblem hvis vi hadde fått valget om og dra på fisketur eller om vi...ja u know..heldigvis har ikke samboeren min skjønt att ho kan bruke den der imot meg ennå når jeg sier jeg bare må stikke på fisketur  ;D

 

Problem solved:

 

http://www.kondomeriet.no/default.aspx?did=16086000

 

Med litt endring i beskrivelsen, så kan kanskje nfisk eller noen andre kunne tatt inn denne i sortimentet?:

 

"En liten reisevenninne til ensomme fisketurer i skog og mark, da klekkingene er fraværende. Denne vaginaen er liten i størrelse, men gir deg alt det du vil ha alikevel. Laget i supermykt materiale som skal etterligne den bløte og deilige følelsen av en ekte vagina. Den ligger lett i kastehånda, og er lett å legge bort i sekken, eller chestpacken etter bruk."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så når regnværet etterfulgt av godvær kommer nå...klipper jeg plenen mens baetisen klekker for fulle mugger nede ved elva :-\

 

dagens tips til deg: www.automower.no

 

Verdt hver krone  ;D

 

Jeg har faktisk vært inne på tanken ;D

 

Tenkte fort jeg  ;D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det som regel hun som klipper plenen. Det er faktisk sant!

On topic igjen: Vi får nok bare tåle litt sure miner og lukke ørene. Ettervært gir de litt opp.

Mas på henne for å få henne til å dra på turer med veninner og skaff barnevakt samtidig ;)

Men som sagt, etter en stund orker de ikke klage mer. Bare litt.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...