Gå til innhold

Fluekasting på YouTube


PMW

Anbefalte innlegg

Så Micke gjorde det inne i hall med xxd, helt vilt å se på!

Hadde en ok film på dette også, men gammel mobil er full av saltvann :rolleyes:

 

Det er sykt å se det er mulig selv uten stang. Finner jeg klipp så skal jeg prøve å legge det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske så fett det der ja :) har aldri testa så vet ikke hvor vanskelig det egentlig er.. Men Michael er ganske skilled til å kaste med stanga også, både en og tohånds. Anbefaler de som er gira på å lære seg forskjellige trick - kast å kjøpe dvden hans. Bra gjennomgang av mange forskjellige kast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske så fett det der ja :) har aldri testa så vet ikke hvor vanskelig det egentlig er.. Men Michael er ganske skilled til å kaste med stanga også, både en og tohånds. Anbefaler de som er gira på å lære seg forskjellige trick - kast å kjøpe dvden hans. Bra gjennomgang av mange forskjellige kast.

 

Er det samme Micke vi snakker om, Blomberg?

Jeg visste ikke at han hadde gitt ut en kaste-DVD.

Det er jeg veldig interessert i, hvor kan man få tak i den?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ganske så fett det der ja :) har aldri testa så vet ikke hvor vanskelig det egentlig er.. Men Michael er ganske skilled til å kaste med stanga også, både en og tohånds. Anbefaler de som er gira på å lære seg forskjellige trick - kast å kjøpe dvden hans. Bra gjennomgang av mange forskjellige kast.

 

Er det samme Micke vi snakker om, Blomberg?

Jeg visste ikke at han hadde gitt ut en kaste-DVD.

Det er jeg veldig interessert i, hvor kan man få tak i den?

 

 

 

 

 

Jeg snakker om Michael Mauri, en av de bedre tyske fluefiskerne som jobber i guideline. Han som er på videosnutten jeg la ut fra youtube. Det er altså han som har en trick-kast video.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Han kunne kaste denne karen også  ;D

 

Det er en skam at den ikke finnes med bedre bildekvalitet >:(

Jeg stemmer for et krav om at alle kastevideoer skal ha 720p eller bedre på nett ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Noen som faktisk VET hva som kreves av oppløsning og overføringshastighet slik at fortommen syns på videoklipp? Har holdt på litt med speilrefleks med HD-video, og klør etter å få til noen kasteklipp å legge ut. Disse vimeogreiene er heller skrale saker, tenkte å legge ut på egen nettside - men er det mulig å få dette til å fungere (med fortom) i forhold til vanlig bredbåndhastighet?

Problemet heter antagelig komprimering? Man bør vel holde seg til 640x480 og ikke HD med 1920x1080, selv om nettopp flukasting nnærmest skriker etter HD-formatet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som faktisk VET hva som kreves av oppløsning og overføringshastighet slik at fortommen syns på videoklipp? Har holdt på litt med speilrefleks med HD-video, og klør etter å få til noen kasteklipp å legge ut. Disse vimeogreiene er heller skrale saker, tenkte å legge ut på egen nettside - men er det mulig å få dette til å fungere (med fortom) i forhold til vanlig bredbåndhastighet?

Problemet heter antagelig komprimering? Man bør vel holde seg til 640x480 og ikke HD med 1920x1080, selv om nettopp flukasting nnærmest skriker etter HD-formatet.

 

 

 

Beste er om du komprimerer og legger det ut på siden din. Så laster vi det bare ned derfra:)

 

Når det angår streaming av HD filer må nok bredbåndshaastighetene, serverparker ta et kraftig steg opp i dette landet...er som et U land her  :P...Se på sverige... >:(;D

 

DVD kvalitet er nok bedre streamingalternativ. Men ser man fortommen? hmmm. bare en måte å finne ut av det på Erland :):D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erland fjell

Takker for grei info Demir, det blir jo en fototeknisk sak her også, passe motlys og mørk bakgrunn helt ute av fokus. Ikke bare å finne god location heller, med vann. Plenkasting er plenkasting og ikke aktuelt her...

Optikken har mye å si for skarphet og gjengivelse av detaljer, og der stiller jeg ganske sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for grei info Demir, det blir jo en fototeknisk sak her også, passe motlys og mørk bakgrunn helt ute av fokus. Ikke bare å finne god location heller, med vann. Plenkasting er plenkasting og ikke aktuelt her...

Optikken har mye å si for skarphet og gjengivelse av detaljer, og der stiller jeg ganske sterkt.

 

men sånn rent fototeknisk..går det ikke å manipulere bakgrunn, eventuellt snøre osv, så det blir lettere å se detaljer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...