Gå til innhold

Myggmiddel


Drammensfiskern

Anbefalte innlegg

Noen funker på mygg noen på knott, men hvilket myggmiddel er klart best?

 

Ser at det er en gammel tråd om dette, men nye produkter kan jo ha kommet. Dette spørsmålet er rettet til de som har noen års erfaring.

 

Er det noen prdoukter som skiller seg klart ut fra de andre?

 

 

DF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

er det skikkelige myggsverminger på gang, hjelper dessverre ingenting( basta ;D )..men er de små mengder bruker jeg bare den gule flaska som er å få tak i butikken eller apotek. funker bra mot flotten

 

bruk heller penga på en hatt med netting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Fattern kom over en svensk myggmelk som var så effektiv at fisken slutta å vake på den siden vi satt på når vi smurte oss inn! ;D ;D

 

Skal se om jeg finner igjen flaska, er en del år siden dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo mere DEET jo bedre. Men det er vel giftig og forbudt i Norge ?

 

Jan

 

Det er lov med opptil 20%. DEET er vel det eneste som virkelig hjelper og skal du reise til eksotiske strøk med malaria eller dengue blir du anbefalt av vaksinasjonskontorer å bruke myggmiddel med 20% DEET.

 

Har forøvrig gode erfaring med myggmelk (20% DEET), men den må smøres over all hud som mygg kan komme til. Nytter ikke med en stripe her og der som det står på forpakningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det beste myggmidlet er ikke lov til å bruker.....vi har bare lov til å bruke 20 % DEET i vårt myggmiddel. DEET er virkningsmidlet i myggmiddel.....vet at der er / har vært brukt med 100% virkningsmiddel......det kan skade huden, gi økt fare for diverse kreftformer....

 

det beste myggmiddlet jeg kjenner til og som er laget under riktige normer er fra Lakselv apotek  

 

http://www.apotek1.no/vaare-apotek/lakselv

 

veldig bra sier de som bruker myggmiddel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Föllinga myggdeo het det, fåes kjøpt enda ser jeg, men i en annen innpakning. Aldri prøvd et så effektivt middel for min del iallefall, og vi drar mygg og knotten på lungene på det værste. Er en svart vegg rundt deg på kvelden, helt sykt

 

http://500940.webshop.eurovator.se/product.asp?product=4686

 

Føres av en butikk i Norge ser jeg også

 

http://follinge.net/produkter.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

klart det finnes mygg og knott i kystmiljø.....har du vært i femundsmarka i begynnelsen av juli.....eller ved enaresjøen......det beste er å oppnå imunitet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knott og mygg finnes ved sjøen også, ihvertfall i Rissa hvor vi har sommerhus :(

 

 

er en del der ja

Det er helt sikkert!! Glemmer ikke de vindstille dagene vi hadde på bulandet (de få) da var det en befrielse å komme seg ned på bunnen av havet der vi jobbet. Har ikke sett maken til mengder med knott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autan ja. Mange skryter av den. Er den bedre en myggmelk?

 

Ja, jeg sitter med en subjektiv følelse at den funker hakket bedre enn myggmelk. Dessuten lukter den jo bedre ;)

 

Plutselig møter man jo noen Sæksye blondinner langt inne på vidda, og mens du står der som en halvtreig bompibjørn i en sur eim av myggmelk, så danser jeg rundt som en atletisk tiger, samtidig som jeg sprer himmelske sitrusdufter over mitt nøye utvalgte bytte... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

storfemti, nå stoler jeg på deg! bestilte meg et par md flasker... *desperat*   ;D ;D

 

Det middelet jeg har her, er 10 år gammel da, så jeg vet ærlig talt ikke hvordan det nye er. Men jeg har aldri prøvd et så bra myggmiddel hverken før eller siden, så jeg skal selv bestillte et par flasker og prøve. Er verdt forsøket, men husk å ta med noe som backup :-X

 

Hører at tante på Hitra anbefaler å starte og spise sitron og hvitløk 3 uker før du skal på tur, hjelper på både knott og flått. Problemet er vel at hvitløklukt ikke er så bra når man skal på byen  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...