Gå til innhold

Ny norgesmester lengde enhånds.


Toggi

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Dævven! Snaue 60 meter, du! Gratulerer, Micke!

Kan noen så forklare en lat fisker som ikke tar seg bryet med å søke opp reglene, hvordan dette funker? På en enkel måte.

3meter og en-hånds har jeg fått med meg. Men snøreklasse og videre?

Please ikke link.

 

Hei

 

Så mange tilatte gram(ca 40 gram), du står på en forhøyet sak og får tildelt lengst mulig kast på 6 minutter ;)

Litt frie tøyler, men det skal mye til for å takle slikt. Micke beviste at sin 5er cup erfaring kan blandes med "casting" på sin måte ;) Det var et sånn midt på treet svar til ditt spm.

Tja, Takk, trur eg! Men nå kan du linke! Har aldri hatt snøring på hvor mye de forskjellige snørene jeg bruker veier, etc, så jeg forholder meg stort sett til disse Aftm-klassifiseringene, selv om jeg vet disse ikke bestandig henger på greip. Okkay, jeg skal google, da! ???;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! "Det eneste reglementet sier er at du skal bruke en stang som er inntil tre meter lang", eller noe sånt, uttalte jo vinneren. Så da så!

Men hvilken "snøreklasse" vil man si mannen brukte?

 

Micke sier jo selv her at han brute en klump på 38 gram, så da er det bare å regne og sjekke ut tabeller.

Litt vrient å sette seg inn i WF verdenen her siden det brukes tynn mono skyteline ;)

Uansett hva Micke kaster med så går det "svinlangt"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Micke....Sykt bra :o

 

Jeg har ikke begreper om hvor langt 60 meter er...bare hvor langt ca halvparten er...og det er langt det også.

Gud bedre for en kastenisse du er...rett og slett fantastisk.

 

OBS! Prøvde for første gang 9'6 #7 du har snakket varmt om igår...du hendelse for en deilig aksjon...og så lett. Du hadde rett...fantastisk. Takk for tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Tusen takk Stig  ;D

 

Blir lidt overveldet over all god tilbakemeld..

Bare husk at det er spesialutstyr vi snakker om her, men

allikevel.. langt er ju langt da..

Det har blitt kastet en god del lenger med disse snørene,

men jeg tror ikke noen klart det med en sånn type stang før..

Stanga jeg bruker er dypere en en så kallt nybegynner castingstang(36gr).

 

Stig..

Den stanga er blitt min favoritt til Sø og laksefiske .

Lett og spenstig.

En meget velykket aksjon ja  ;)

 

Tight lines  Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lenge ment at mange antagelig ville vært tjent med dypere casting stenger. tydelig at det var noe i det. kult micke..

har selv ikke drevet med casting i det hele tatt. jeg hadde en håndskade når jeg begynte, og fikk alltid smerter i albuen. selv bruker jeg en superrask T38 til dt kastinga.(når jeg kaster)..hehe rimelig omvendt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

60 meter er langt. Gratulerer!  Tror aldri jeg har hatt 60 meter ute av spolen.  Det er ikke sikkert jeg har lang nok backing engang.  På den annen side har jeg veldig fin og jevn spoling innerst på snella.  Og backingen har fremdeles fabrikkny farge.  Så heldig er nok ikke du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei

 

Fikk en melding av godeste Micke: Norgesmester og lengste kast på 59,12 meter :o

Helt vilt!

 

Bare å bøye seg i støvet og gratulere Mikael Blomberg. ;)

 

 

 

 

 

Utrolig bra gjort av han og det kommer til å bli vanskelig å slå den lengden, men ikke umulig.

 

Jeg vil tro om 5-7 år har jeg klart det, uten tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Fikk en melding av godeste Micke: Norgesmester og lengste kast på 59,12 meter :o

Helt vilt!

 

Bare å bøye seg i støvet og gratulere Mikael Blomberg. ;)

 

 

 

 

 

Utrolig bra gjort av han og det kommer til å bli vanskelig å slå den lengden, men ikke umulig.

 

Jeg vil tro om 5-7 år har jeg klart det, uten tvil.

 

 

Velkommen til forum Breiflabb:

Men ikke ta for hardt i nå...Micke kommer til å bli vanskelig å slå...tror ikke jeg selv klarer det 5-7 år...egentlig aldri. Vi kan ikke være best i alt ;D

 

Micke er rå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Vivelid.

 

Beklager da, men kan nå hender. Sant at vi ikke kan være best i alt!

 

Sånn som jeg har hørt det virker det som han er utrolig flink.

 

Å slå Micke er nok vrient, det blir som å si at om 6 år så skal jeg bli bedre enn maradonna i fotball.

Denn gangen han var som best. Men øver man masse i mange år kan det nok gå an.

Men at Micke har noe unikt som svært få andre har er jeg overbevisst om.

Har til nå aldri sett en så bra kaster, og jeg har da sett noen ;)

 

Men stå på! Skal trene som bare det selv hele vinteren. At jeg aldri blir så god kan jeg da leve med, men gøy å ha godte kaster(e) som inspirasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :-)

 

Men er litt vrient å klare å slå norgesmesteren i casting når man er 15 år, ikke sant?

Litt for kjekkas på det jeg sa lengre oppe i samtalen, beklager for det.

 

Men jeg skal nå prøve en gang å slå den når jeg blir eldre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :-)

 

Men er litt vrient å klare å slå norgesmesteren i casting når man er 15 år, ikke sant?

Litt for kjekkas på det jeg sa lengre oppe i samtalen, beklager for det.

 

Men jeg skal nå prøve en gang å slå den når jeg blir eldre :-)

 

Bare å stå på, trene men samtidig ha det gøy ;)

Slik jeg ser det er det VIKTIG å hvile nok slik at du ikke får skader.

Jeg var støl i en uke når jeg trente som mest i vinter. Da trente jeg med DT. Synes det er fortsatt den beste metoden, men å være forsiktig her er pri 1. En line med 15 meter klump er også gull verdt som treningsline. Det handler om å mestre mye line i lufta.

Er du heldig får du kanskje hjelp av Micke, han lærer på en "enkel" måte.

 

 

Artig hvis flere trener litt i vinter, jeg gleder meg veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :-)

 

Men er litt vrient å klare å slå norgesmesteren i casting når man er 15 år, ikke sant?

Litt for kjekkas på det jeg sa lengre oppe i samtalen, beklager for det.

 

Men jeg skal nå prøve en gang å slå den når jeg blir eldre :-)

 

Bare å stå på, trene men samtidig ha det gøy ;)

Slik jeg ser det er det VIKTIG å hvile nok slik at du ikke får skader.

Jeg var støl i en uke når jeg trente som mest i vinter. Da trente jeg med DT. Synes det er fortsatt den beste metoden, men å være forsiktig her er pri 1. En line med 15 meter klump er også gull verdt som treningsline. Det handler om å mestre mye line i lufta.

Er du heldig får du kanskje hjelp av Micke, han lærer på en "enkel" måte.

 

 

Artig hvis flere trener litt i vinter, jeg gleder meg veldig!

 

Hei Toggi!

 

Hva er din motivasjon for å trene ?

 

Lengde ?

Presisjon ?

Utholdenhet ?

 

Vet at du fisker noe innihel. . . mye så utholdenhet kan vel være bra ?

 

Hadde vært litt artig å høre  :D

 

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Min motivasjon for å trene er trangen til å ha mer snørekontroll-mer og mer.

Og fiske i alle mulige situasjoner.

 

Perfeksjonen og treningen i vinter bidro til kasting jeg trodde aldri "meg" skulle klare.

Så kom fisket, og treningen forsvant med all fisket.

 

Svaret må derfor bli SNØREKONTROLL og utvikling. Det å kaste blir man aldri god nok på.

Så får vi se om det går an å være litt mer stabil på treninga enn kun vinter.

 

En ting har jeg fått igjen for av treninga: Et mye råere håndledd og overslag. Pluss kjappheten som behøves av masse snøre ute.(de fleste åpner bukta med mye snøre ut pga treghet i avslutninga) Det er der man får de trange buktene. At man er kjappest mulig i avlevering av snøret. Utholdenhet er selvfølgelig bra, det tror jeg sitter i fisket.

Trener masse ved siden av så muskler, utholdenhet sitter. Svakheten min til nå er at jeg kun trener på vinteren. Men det skal jeg prøve å få skjerpet. Nivået i norge er sykt bra, så skal man nå langt så må man trene året rundt tror jeg.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig!

 

Her oppe er det ikke noe casting miljø så vinterstid er det veldig lite som skjer. Kun fiske når det ikke er is.

Har spilt håndball i 25 år så utholdenhet og styrke føler jeg er sånn passe.

Mangler vel mest på teknikk, skulle gjerne også blitt bedre på vankast med en-hånds.

 

Men det hadde vært skikkelig artig å prøvd litt trening med instruksjon av casting gutta  ;D

 

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...