Gå til innhold

SW stang, Winston BIIMX serien


Stig Vivelid-Nilssen

Anbefalte innlegg

  • Svar 157
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest staffan@epost.no

rein provokasjon Rune, rein provokasjon ;) har selv 3-4  -80- talls sagestenger + to 2-tohåndsstenger liggende enten i den amerikanske postvesenet eller rota bort på sage som skulle skiftes restaureres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var heldig å få prøve BIIMX stengene ifra #4- #7 med noen litt "aggressive" Loop liner.

Jeg visste jo etter å ha kastet Guideline Presentation #4 på 9' #4 BIIMX at disse raske sakene likte den linen.

Disse Loop linene (Multi, tror jeg det var?? Jim...rett meg om feil)passet aksjonen på samtlige av stengene meget godt.

En meget hyggelig opplevelse var spesielt intermediate/flyt linen i #5 på min nye "fishsearcher"/ekkolodd om man vil :), #5 9'6. Dette var enkelt og greit noe jeg flott kunne brukt til mye underoverflaten fiske.

 

Nå er det jeg som skal takke deg Jim for demo..hyggelig.

til og med jeg klarte jo å se potensialet til #7 9'6 og et flytesnøre i elv etter sjøørret....

Men det fisket har jeg altså ennå ikke begynt med, får holde meg til intermediate/synk i sjøen foreløpig med den stangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe, rune..hils alle ps....det var IKKE jeg rom ringte en gang for lenge siden til steven ang no t&T greier..si det til arild please...hehe.

jeg forstår ikke helt argumentet ditt staffan: du antyder jo først at slikt kan være forebundet med en viss risiokoko(hehe), for så å forsøke å bagatellisere det etterpå....det var en slu taktikk, synes jeg....FY!! nå hva mener du...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var heldig å få prøve BIIMX stengene ifra #4- #7 med noen litt "aggressive" Loop liner.

Jeg visste jo etter å ha kastet Guideline Presentation #4 på 9' #4 BIIMX at disse raske sakene likte den linen.

Disse Loop linene (Multi, tror jeg det var?? Jim...rett meg om feil)passet aksjonen på samtlige av stengene meget godt.

En meget hyggelig opplevelse var spesielt intermediate/flyt linen i #5 på min nye "fishsearcher"/ekkolodd om man vil :), #5 9'6. Dette var enkelt og greit noe jeg flott kunne brukt til mye underoverflaten fiske.

 

Nå er det jeg som skal takke deg Jim for demo..hyggelig.

til og med jeg klarte jo å se potensialet til #7 9'6 og et flytesnøre i elv etter sjøørret....

Men det fisket har jeg altså ennå ikke begynt med, får holde meg til intermediate/synk i sjøen foreløpig med den stangen :)

 

Stig, kunne du, PLEASE, hvis du har tjansen sjekket BIIMX 9,6`#6 og 7 med Coastal #7 int. snøre, spennende dette her, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imago....har allerede kastet mitt #6 coastal snøre på både #5 9'6 OG #6 9'6......Du vet svaret ikke sant?? ;)

Ja, det funker....massevis selvsagt.

Trodde faktisk etter å ha kastet/fisket med coastal #6 på min #5 stang ifra kajakk, at sekserlinen ville bli litt spak til #6 9'6....men neida...blir stadig påminnet at dette er raske men "FØLSOMME/SPENSTIGE" stenger som skal være match til lineklassifisering. Og det viser seg at de jo selvsagt er best slik :)

 

 

Sven- du skal vite at noen av oss andre uferdige fiskere har massevis av å hente fra din kunnskap....

Jeg digget den 2 delte Green Vision stangen :)

Det var "one of a kind"....selv om den var rask var det deilig lett aksjon i den, spesielt #6 og #7 9' likte jeg mer enn godt, kan du tenke deg hvorfor jeg nå enda en gang forfekter lette, spenstige grønne stenger :)?

Og nei til alle som lurer; det gjør ingenting om jeg av forfengelige årsaker vet hvor den er laget og hvilken logo den bærer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk stig....hehe nå høres du ut som Bjørn Borgen...når han begynner å snakke om hardy!! jeg forstår deg godt....jeg har hatt noen meget hyggelige samtaler med Sam Druckman. han designet bla BL5 og sikkert mye annet, han var hos scott tidligere....jeg hadde en liten deal med dem faktisk....men benyttet meg aldri av det....hadde nok...men nå....bare spenna dukker opp..da kan jeg dra til svein co....tra lala.

jeg har mer enn en gang tenkt på deilige myke grønne 8'6 fotere i #3

4. 7,6 #4-5  etc etc....selv om jeg utvilsomt kaster lengst med råstive kjappe stenger, så er jeg helt motsatt når det gjelder fiskinga..eller skal jeg si fiskerelatert kasting....det som var helt unikt med BL5 var at det var utrolig punch i den tykke/nesten massive boron bunnen, tiltross for at den også var temmelig lett å spenne opp..denne stanga har forskjellig materiale i hver av de 5 delene..jeg har hørt rykter om at de er "ubrekkelige" i tuppen......noe for ONKEL SKRUE....husker en donald hvor de hadde laget et snøre det var umulig å ryke..Donald fikk selvsagt jobben med å teste det ut i praksis....

jeg må snakke med svein før det blir for seint..

det er også noe med stenger som er så myke/følsomme, at det nesten føles som om de er en del av lina ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du nevner #3 8'6....jeg fikk en aha opplevelse i sommer, bestilte gjennom Aktiv en #3 BIIx 8'6....de neste turene brukte jeg kun på å nyte...den var raskere enn min lille kosestang til småelver BIIt #3 8'....men du verden som jeg likte denne stangen fra første "stroke"...noe så usannsynlig enkelt redskap for intime og langt pokker i vold utpå der.

Den digger både Gudeline Highwater line med ca 13-14 meter klump, for ikke å snakke om Presentation linen på ca 7 meter klump...faktisk enkelt å ha langt overheng på den kortklump linen. Vanvittig flott fjærmygg/lette nymfer stang.

Fikk jo flott ørret på første tur etter større fisk også med denne i mine øyne så langt mest optimale #3 stang til mitt variert bruk. (jeg har noen slike lette flotte stenger fra "sponsortid" og enda før det).

Skulle vært gøy å se deg trylle med stengene mine, og som uavhengig person høre hva du syntes om BoronII seriene.

Kanskje vi får det til en dag :)

post-1338-13949868002569_thumb.jpg

post-1338-13949868003044_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg håper det.hehe jeg begynte å lure på om jeg var helt på jordet nå....hehe

hvor bor du stig? du er hjertelig velkommen hit anytime...ellers har vi dammen.som kan anbefales. eller bor du i bergen? jeg skal jo til vestlandet for å padle i litt grov sjø....ring meg da vel...nr i katakog sven k harestua..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Bergen her....vi må prates over et kast eller to når du er vestpå...gi meg hint når det skjer :)

 

Ja, Imago...BoronIIMX er en raskere/stivere utgave av suksessen BoronIIx...den serien er meget god, men har et par svake punkter i sjøørretutgavene i #7...de er gode altså, men ikke "vindstenger med tyngre fluer".....

Det er derimot BIIMX serien til gangs :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Bergen her....vi må prates over et kast eller to når du er vestpå...gi meg hint når det skjer :)

 

Ja, Imago...BoronIIMX er en raskere/stivere utgave av suksessen BoronIIx...den serien er meget god, men har et par svake punkter i sjøørretutgavene i #7...de er gode altså, men ikke "vindstenger med tyngre fluer".....

Det er derimot BIIMX serien til gangs :D

 

Se det ja.  Kom noe nostalgisk over meg her nemlig, måtte ut i et par tuber her å kjenne på 2 boronstenger fra yngre jernalder her, hvorav den ene har en anseelig laks på nakken og den andre er en kjærlig følgesvenn med minner som kan innbindes i ei bok om så var, da den følger med meg den dag i dag hvor knusktørre forhold  i enden av fortommen gjelder og har erfart anseelig med BØ i den myke nette ryggrad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sven, Aktiv A/S (www.aktiv.us) her på Askøy er tidliger Askøy Fiske og Friluftsliv....

Tipper "Aktiv Kajakk-fiske" hadde vært bedre navn...

Ja, disse er importør og selger av Winston.....Nordisk har vel fremdeles noe igjen...men vet ikke hvordan de satser på Winston fremover...for meg betyr det selvsagt ingenting, bare jeg får tak i dem rett rundt hjørnet.

Men viktig at disse produktene markedsføres, ovenfor kunden (som bør være obs på produkter fra Green stick factory") og ikke minst ovenfor Winston selv.

De bruker ikke penger i det hele tatt på markedsføring i USA heller....the er mer et "buzz" blant fiskere...

Men som en Orvis selger en gang sa til meg: "Det er `naturlig å kikke i retning av Winston hva kvalitet angår når man skal produsere nyheter"....spesielt fra #3- #7-#8.

Det tror jeg på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt denne tråden litt, og ble til slutt så nyskjerrig på disse Winston stengene at jeg tok turen til Nordisk i Oslo.

Det tok meg nøyaktig 3-4 kast å bli helt betatt av stanga, en BIIx 9' #5, og den ble med hjem...  ;D

 

Den beskrives som fast action, men personlig ville jeg sagt; medium- med masse feeling og flex, samtidig som bunndelen tåler at du drar på. En drøm å kaste med, både på kort og langt hold. Ypperlig også til underhåndkast. For min del den ultimate all round fiskestanga!!!

 

For alle som vurderer en ny stang vil jeg på det varmeste anbefale BIIx serien, prøv den!!!!!!!!!!!

 

Dag

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult :D

Velkommen i klubben....gøy å lese andres erfaringer, og hvor godt de matcher mine egne.... :)

Grattis med tørrfluestang nr 1, Dag.

 

Bare vent til du får fisk på 0.12 mm fortom og føler deg "uslitelig"...fiskestang de lux, som kaster veldig, veldig godt. Til og med i motvind koser jeg meg med denne, grunnet den raske toppen og følelse med bånnpartiet...spenner den opp raskt uten å føle at man må ha hele klump ute for å kunne presse line gjennom vinden.

 

Jeg er enig med deg, folket bør prøve....

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånte en winston av Stein Grønnberg en halv sessong da fenwick,en min som var til repp, aldri dukket opp når den skulle.

Det er servise det foressten ;):D Dette tror jeg var rundt 93. Første gang jeg hadde hørt om winston. Husker ikke hva den hette.

Må vært ei 7# siden jeg brukte den på laks. Etter det jeg husker var den sabla bra. Kunne gjerne prøvd ei winston.

Jeg kunne godt hatt ei ny 5# Ei litt myk ei. Kansje kansje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm ..artig utvikling..gratulerer med ny stang!! en fordel med boron, fremfor carbon er at den har et bedre forhold enn carbon når det gjelder strekk og compression. uten at jeg husker for mye detaljer. jeg har snakket med bla mr druckman og andre om disse tinga..skla se om jeg finner noe info...fikk en bok engang "the tecnology of flyrods " som var fin ..forfatteren var nasa mann og lagde verdens første boron stang. den var faktisk massiv....kerry bruk har også lagd ting i boron...femwicks heavy weight stenger i boron var sinnsykt sterke og er fortsatt i bruk hos endel saltvanns guider så vidt jeg veit...men boron er dyrt! og boron er mye mer kritisk å jobbe med..slik jeg har blitt fortalt det av bla druckman gjelder det hvor godt boronfibrene sitter fast i resinen...dette har naturligvis winston ingen problemer med....men boron er ikke materialet for lavkost stenger....så fort jeg får råd vil jag nok anskaffe noen av disse lekkerbisknene selv...i want the real thing. (ved siden av mitt lille nisje produkt foreløpig på astralplanet )

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...