Gå til innhold

hva hobbyen betyr for meg:-)


sandefjordingen

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Terje Refsahl

 

Helt enig, viktig å ikke la det ta overhånd. Har derfor redusert mitt fluefiske til følgende:

- kun døgnflue

- kun tørt ( :o )

- kun oppstrøms!!!

- aldri før klokken 1000 og aldri etter kl 2100

- et lite unntak for stillevannsfiske: to/tre vespertinaturer på våren og to myggturer på høsten

- iført en god fiskeskjorte (selvsagt)

 

;)  ;D

 

Dette blir også fremmet som forslag til statutter på neste generalforsamling i Relaxteam, så jeg regner med at den enorme medlemsmassen reduseres slik at vi igjenværende får et mer ekslusivt preg.  ;) En del av Halfords medlemmer er utelukket pga utbredt hang til å fiske når det er mørkt med vårfluepupper. Fysj, fysj!  

 

Litt OT kanskje. Men aldeles ikke for mye etter min mening!  ;)

 

SÆRINGEN :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja utnytt mulighetene til nattfiske nå.....og 10 år eller noe ser du ikke en dritt om natta!

 

Nei, jeg gidder ikke traske rundt i skæven når det er mørkt. Ikke ser jeg noe særlig og ikke er det videre hyggelig. Det er bare dyr som har behov for å trekke ute om natten. Hvilket, helt uten sammenheng forøvrig, men som en småartig digresjon, minner meg om et sitat av Churchill: "De levde som ville dyr. De verken røykte eller drakk".  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må man skjerpe andre sanser...

 

Hører man godt nok etter, hører man hvor cdc flua plasker ned i vannet. Har man da hørt hvor fisken vaker, vet men om man har kastet riktig eller ikke.... Etter sånne kvelder med sansekonsentrasjon blir man ofte veldig sliten. Man er ikke vandt med å måtte bruke sansene på den måten....

 

Selv hadde jeg en sånn natt i september. Var godt å legge seg på sofaen i hytta etter denne natta. Uheldigvis ble jeg vekket av den forbaska katta etter 10 minutter da den kom trampende inn i stua...  ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, JB, helt OT i denne sammenhengen, men jeg kom på et annet morsomt sitat:

"Stol ikke på menn som ikke liker brunt brennevin."   ;D

 

OBS... Der følte jeg meg truffet....  :-\ :)

 

Tilbake til topik (som jeg personlig ikke har svart på enda..). Fluefiske er for meg oasen i ørkenen. Ett "sted" man frisker opp seg, hviler og gjør seg klar for den strabasiøse ferden videre....   :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke meningen å treffe deg, Stian -- det var bare et morsomt sitat  :)

Ikke noe problem Andrè. Regner ikke med at du vet om mine alkoholvaner  :D

 

Er man oppvokst med cowboyfilmer sånn som meg, føler man seg litt som en skolejente i.o.m. at man ikke klarer å drikke brunt brennevin  ;D  Ett ømt punkt med andre ord.....  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke meningen å treffe deg, Stian -- det var bare et morsomt sitat  :)

Ikke noe problem Andrè. Regner ikke med at du vet om mine alkoholvaner  :D

 

Er man oppvokst med cowboyfilmer sånn som meg, føler man seg litt som en skolejente i.o.m. at man ikke klarer å drikke brunt brennevin  ;D  Ett ømt punkt med andre ord.....  ;)

 

Har forståelse for at det er et ømt punkt, men du barberer ikke brystkassa i tillegg?  :P  ;D

 

DF

 

 

PS: Så lenge du liker øl og ikke rusbrus er det ikke noe prob :=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

jeg tror at tallene er slik......50% nedsatt nattsyn fra man er 20 til man er 50

 

når jeg sier dette tallet er det ikke tatt ut av løse lufta....det er sitat fra lege hva som er gjennomsnitlig nattesyn reduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det gjorde jeg også pål.......dt er de neste åra det skjer noe med synet.....ved din alder bruke ikke jeg briller. det kommer fort pål, allerede til sommern kan du pludre fælt! :-[ :-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte begynne med briller i en alder av 36, men etter en operasjon for grå stær ved fylte 72, så kan jeg faktisk lese avisa uten briller. Riktignok må jeg da anstrenge øynene noe med enn hvis jeg setter på meg brillene. Og jeg kan til nød også knyte på en flue i krok nr 10 uten briller. For ikke å snakke om langsynet. Har aldri vært bedre.

 

Men kona til en kjenning var uheldig. Har førerhund i dag.

 

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...