Gå til innhold

Og her er dama som skal "redde" vill laksen de neste 4 åra


LAzyLeif

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

slike burde ikke få styre noe som helst, men setter i gapestokk til offentlig øvelseskasting med råttene egg, blir så forbanna at jeg ikke kan kontrolere meg sjøl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som foregår på stortinget? Helt absurd. Den damen er inhabil.

 

"Det er viktig i en tid med finanskrise hvor vi skal trygge arbeidsplassene langs kysten, sa statsminister Jens Stoltenberg om Norges nye fiskeriminister."

 

Hva pokker kan hun gjøre for at markedet etterspør mer laks og torsk? Det er markedet som styrer antall arbeidsplasser. Ikke en god fiskeriminister. Her lukter det humbug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper media fortsetter kjøret her. Hørte saken i nyhetene på p4 her isted. Der de nevnte det med underrapporteringen.

 

Sånn jeg ser det betyr jo utnevnelsen av henne at man ikke krysser veldig på villaksen men fortsetter satsing på oppdrett og arbeidsplasser. Money talks. Desverre...... Kan en jo spørre seg om hvor galt det må stå til med villaksen vår før de tar tak i det. Fisker ikke laks selv, men utifra tall og rapporter jeg har lest er det vel ikke akkurat godtider for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som foregår på stortinget? Helt absurd. Den damen er inhabil.

 

 

Demir da. Du mener vel ikke at en som har arbeidet i eller eier en bedrift er inhabil som næringsminister. Så å si at hun er inhabil er som fiskeriminister er å trekke det litt langt, de vil selvsagt bemanne stillingen med folk som kjenner bransjen.

 

Forøvrig er jeg enige med dere, tror ikke villfisk vil bli satt særlig høyt på prioriteringslisten. Det har jo aldri vært før heller så da fortsetter nok alt som før.

 

Villfisken ofres gladelig for et par hundre arbeidsplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som foregår på stortinget? Helt absurd. Den damen er inhabil.

 

 

Demir da. Du mener vel ikke at en som har arbeidet i eller eier en bedrift er inhabil som næringsminister. Så å si at hun er inhabil er som fiskeriminister er å trekke det litt langt, de vil selvsagt bemanne stillingen med folk som kjenner bransjen.

 

Forøvrig er jeg enige med dere, tror ikke villfisk vil bli satt særlig høyt på prioriteringslisten. Det har jo aldri vært før heller så da fortsetter nok alt som før.

 

Villfisken ofres gladelig for et par hundre arbeidsplasser.

 

Hun er anmedlt for underrapportering av rømt O. Laks. = Inhabil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper media fortsetter kjøret her. Hørte saken i nyhetene på p4 her isted. Der de nevnte det med underrapporteringen.

 

Sånn jeg ser det betyr jo utnevnelsen av henne at man ikke krysser veldig på villaksen men fortsetter satsing på oppdrett og arbeidsplasser. Money talks. Desverre...... Kan en jo spørre seg om hvor galt det må stå til med villaksen vår før de tar tak i det. Fisker ikke laks selv, men utifra tall og rapporter jeg har lest er det vel ikke akkurat godtider for den.

 

ja det ser jo ikke bra ut å ha en minister som driver å underrapportering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er slik politikk desverre er, sammenblandinger av økonomi og personlige kamuflasje stunt, partipolitiske mullvarper og gjørselspedere.  Nei, er nok storkapitalistiske korridorpolitiske valg her som ligger bak.  Her får nok oppdrettslaksen gode villkår fremover. Kommer aldri til å få fred villaksen, så lenge mærene ligger i sjøen.  Få hele driten på land sier jeg.  Full kontroll på alle utslipp.  Men det skal jo ikke gjelde oppdretsnæringa, men Hansen på Esso`n, han som har streva hele livet på å ha et levebrød, han må innstallere renseanlegg og oljeutskillere m.m fordi han har 37 biler i året som kommer og skal skifte olje i smøregrava hans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Høres merkelig ut det her, MEN det er vel slik at man skal dømme folk på det dem gjør og ikke på antakelser om hva som kommer til å skje :rolleyes:

.... så vi får vel gi dama litt tid :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Langfjorden er det nå planlagt et oppdrettsanlegg med maks størrelse som det er lov ( slik jeg forsto det. . )

Som noen vet er dette innløpsfjorden til Eira og Visa som er lakseelver.

Hva som nå vil skje med laksen og sjøørreten i disse elvene kan man jo bare fantasere om. . Eira har vært dårlig i mange år ( med noen få unntak ) og holdes vel egentlig delvis kunstig i live med hjelp av utsettinger. Hvor mye lus som kommer med et slikt o.a. er jeg ikke sikker på men at det kommer til å slå MEGET negativt ut med tanke på sø er vel hevet over en hver tvil.

Det sinnsyke i det hele er at en stakkars naust eier hadde søkt om å få sette opp et vannklosett ( en do ) i naustet sitt. DET FIKK HAN IKKE LOV TIL FORDI DET FORURENSET SÅ MYE!!!

Som tidligere nevnt er alt av fylkespolitikere, kommunepolitikere og resten også noen forb. . . horer med en gang det er snakk om litt $$ og noen arbeidsplasser. ALT klubbes igjennom så snart det er snakk om penger i kassen.

 

Vi er nok kommet i den situasjonen at O.L. er kommet for å bli. Men hvorfor i alle dager kan det ikke bruker noen oljepenger på å forske litt slik at vi får dritten på land ? Det kan jo ikke være allverdens heksekunst å støpe noen bassenger å lage renseanlegg for sjøvann ?

Man sparer utrolig mye penger på merder som blir ødelagt under stormer ( for det ser det jammen ikke ut til at de er laget for. . )

For som går rett til bunns og ikke nyttes av o.l.

 

Fra mitt ståsted så kan det ikke være vanskelig å gjennomføre noe slikt. Her står det BARE på vilje fra de som evt må betale dette. Da igjen, hvorfor ikke investere litt oljepenger ?

Hele politikken rundt dette emnet ser for meg ut som et eneste lobby/kurrupt system.

Alle rapporter fra fagfolk som ikke er betalt av industrien om emnet blir skjøvet unna.

 

Nei fysj og fysj. . Tror vi må trå til sivil ulydighet å sprenge alle o.a. vi finner jeg  ;D  ( det var selvsagt en spøk )

 

 

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev tidligere ja, Jan.

 

Global Moderator,...er det det du er, hehehehehe....  Bra få det ut.   Med de mengdene av penger som denne industrien har tjent gjennom åra, skulle det vel ikke så mange prosentene til for å kunnet få laget en del anlegg rundt om i landet som hadde taklet rømningsfaren, ja redusert dette til 0.  I tillegg fått 100%? muligheter til å ta vare på avfall, kontroll på medisinering, ja rent av redusert behovet for dette,  med den reklamerte "friske" LAKSEN fra Norge osv, burde det jo være et absolutt tema for å kunne holde leveranser og volumer oppe til høy pris, og faktisk øket fortjenesten....Tenker på gru hvordan den bunnen er å se på under mærene...fytterakkern.....hadde dette sett sånn ut i havnebassenger rundt om så kommer det fort på aggendaen til noen av hver kommune sørpå. Så medisinerte avfall er bare å slippe ut, men en manshit det er farlig det...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg reagerte på idag når de interjuva de forskjellige ministerne....

 

de får jo utdelt en jobb som de overhodet ikke har noe peil på i det heletatt virker det som... ???

 

går ut ifra att disse skal ta en del beslutninger.... :rolleyes: selvsagt har de en del folk under seg som vet hva de driver med vil jeg tro...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fælt til skriking..

 

Flesteparten av dere har stemt Arbeiderpartiet eller Fremskrittspartiet (nesten 60 %). Og ALLE vet hva disse partiene mener om oppdrett osv. (skal ikke sette frp til ansvar for dette, men de mener det samme, det er poenget).

Men så begynner skrikingen allerede når ministeren blir utnevnt. Det er jo helt utrolig. Dere har fått det som dere vil, vær fornøyd nå. Hvis ikke må dere plassere stemmen et annet sted, men tar jeg ikke mye feil, så blir det AP på dere neste gang også. Gratulerer med ny minister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fælt til skriking..

 

Flesteparten av dere har stemt Arbeiderpartiet eller Fremskrittspartiet (nesten 60 %). Og ALLE vet hva disse partiene mener om oppdrett osv. (skal ikke sette frp til ansvar for dette, men de mener det samme, det er poenget).

Men så begynner skrikingen allerede når ministeren blir utnevnt. Det er jo helt utrolig. Dere har fått det som dere vil, vær fornøyd nå. Hvis ikke må dere plassere stemmen et annet sted, men tar jeg ikke mye feil, så blir det AP på dere neste gang også. Gratulerer med ny minister.

Er det noe her i landet som det trengs å "skrike" om, så er det vel nettopp den forpu.... oppdrettnæringa og tilstanden til villlaksen vår! Lurer på hvor langt det skal gå? Eller..egentlig så lurer jeg ikke heller..det går i grøfta med tida, så kan vi sitte der i etterpåklokskap og klø oss i skjegget og lure på hva som egentlig skjedde. Bærekraftig forvaltning my ass! Få dritten på land, eneste mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fælt til skriking..

 

Flesteparten av dere har stemt Arbeiderpartiet eller Fremskrittspartiet (nesten 60 %). Og ALLE vet hva disse partiene mener om oppdrett osv. (skal ikke sette frp til ansvar for dette, men de mener det samme, det er poenget).

Men så begynner skrikingen allerede når ministeren blir utnevnt. Det er jo helt utrolig. Dere har fått det som dere vil, vær fornøyd nå. Hvis ikke må dere plassere stemmen et annet sted, men tar jeg ikke mye feil, så blir det AP på dere neste gang også. Gratulerer med ny minister.

 

I følge galuppen her på ffs var det 60% som stemte noe annet enn AP og FRP av medlemsmassen. Tror ikke fluefiskere er helt representable for resten av befolkningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...