Gå til innhold

Hva er best.


Tørrbjørn

Hvilket materiale lages de beste fluestengene av?  

74 stemmer

  1. 1. Hvilket materiale lages de beste fluestengene av?

    • Kullfiber
      50
    • Glassfiber
      2
    • Boron
      1
    • Bambus
      7
    • Bjørk
      26


Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

jeg synes det er merksnodig at det er så magge som stemmer kull, uten att de har forsøkt noe annet!

 

Er vel ikke akkruat noe overraskelse det Staffan :D..... man tar jo utgangspunkt i det man er vant med. Siden det ikke er mulig å stemme på flere alternativer

så blir det komplett umulig for meg å delta i avstemningen.

Jeg har både Cane, Carbon og glass...... og digger dem alle sammen på hver sin måte :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Enig med deg Terje, samme for meg hva stanga er laget av bare så lenge den gir meg en god følelse under fiske :)

 

Yepp...... har forresten en stang som har gulrot fibre i seg etter hva jeg har hørt :)

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

der er vi enige......har en Don Pilliph 1978, boronfibrene er spunnet rundt en stålstreng. leiter etter ting på nettet, stanga er gitt bort,

var en flott stang, tilhører en av de kvinnlige fluesiskerene jeg har beisa ;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så vanvittig glad at jeg har x-antall stenger å teste før jeg legger meg i penalet. :D

 

Tenk hvor mange stenger jeg har tilgode å prøve :o;D ;D

Åhh.. jeg har noen deilige år foran meg ;D

 

edit: Stemte selvfølgelig bjørk siden jeg ikke kan uttale meg om bambus og glassfiber i fluefiskesammenheng ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg Terje, samme for meg hva stanga er laget av bare så lenge den gir meg en god følelse under fiske :)

 

Yepp...... har forresten en stang som har gulrot fibre i seg etter hva jeg har hørt :)

 

Terje!

 

 

CArrot rod fra England fikk Aktiv til butikk for test for  2 år siden...den ble sendt tilbake med et smil om munnen...ikke var den lett, ikke var den god, ikke var den pen...den var rett og slett ikke hva reklamen sa.

De langfibrede Boron stengene var mer enn reklamen sa, og ble selvsagt ikke sendt tilbake ;)

 

Og ja, jeg har prøvd osp, ask, bjørk, glassfiber fra Tjøstheim og til og med cane...Boron er ikke så verst gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var gode de glassfiber stengene til Terje som jeg fikk prøve i sommer. Fin kastefølelse. Enda bedre kastefølelse er det i splitcane stengene til Vidar og andre gode stangbyggere. Ikke mye annet materiale kan måle seg for å få så god kastefølelse i en stang som bambus. Men gode carbonstenger synes jeg er overlegne når det kommer til selve fiskesituasjonen. Overlegne på vannkast og overlegne i trange posisjoner.

 

Har prøvd mange gode Winston stenger, BIIX er en av dem. Tror imidlertid winston kunne bygd dem like gode uten boron i seg. Er vel uansett mye mer carbon enn boron i disse stengene etter hva jeg har skjønt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var gode de glassfiber stengene til Terje som jeg fikk prøve i sommer. Fin kastefølelse. Enda bedre kastefølelse er det i splitcane stengene til Vidar og andre gode stangbyggere. Ikke mye annet materiale kan måle seg for å få så god kastefølelse i en stang som bambus. Men gode carbonstenger synes jeg er overlegne når det kommer til selve fiskesituasjonen. Overlegne på vannkast og overlegne i trange posisjoner.

 

Har prøvd mange gode Winston stenger, BIIX er en av dem. Tror imidlertid winston kunne bygd dem like gode uten boron i seg. Er vel uansett mye mer carbon enn boron i disse stengene etter hva jeg har skjønt?

 

Det er nok en blanding så vidt jeg forstår...men ærlig talt så kan ikke jeg fortelle hvilken materialer det er i disse stengene kontra andre karbon stenger....men at de føles rett, både med og uten boron, det kan jeg si noe om.

Haugevis av deilige stenger ute å suser.

HELDIGVIS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fan. Glemte gulrot. Har aldri sett en sånn, men det hadde vært interessant å prøve.

Leste om dem i et bransjeblad for en god stund siden.

Har heller aldri kastet med en Winston Boron, men Kingfisher boron derimot. Har jeg fisket mye med. Ikke noe galt å si om den.

Bjørk er et undervurdert materiale. Det vokser ofte en prima fiskestang rundt hver elvesving. Og så kan man lage bål av den når fisken er fanget, uten at du går konk av den grunn.

Glad for at det er så mange som stemte akkurat det. Heilnorsk produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det tror jeg på, her er det svært få på foraet som har forsøkt skkikkelige boron og da mener jeg at boron utgjør mere enn 50 % av myggematerialet eller glassfiberstenger, for å ikke nevne skikkelige splitcanestenger......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det var bare noen % i forbindelse med forsterking av holker, men de var gode! og det er der winston ble useriøse for meg, ....hvor er boronfibrene lagt????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...