Gå til innhold

Kritikkverdig utstyr


Anbefalte innlegg

Hvis jeg noen gang hadde hatt èn eneste grunn til å skryte av cloudveil sine konkurrenter, med unntak av Patagonia, så hadde jeg gjort det ;)

 

 

Haha.. Da kan du jo heller komme med skryt til det merke du mener fortjener det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hvis jeg noen gang hadde hatt èn eneste grunn til å skryte av cloudveil sine konkurrenter, med unntak av Patagonia, så hadde jeg gjort det ;)

 

Eller så er Lars sin oppdatering på hvor dårlig det står til i Norge meget treffende.

Jeg synest det er ille når vi synest en stang skal og bør være billigere enn et fiskekort i en oppskrytt og middels bra norsk fiskeelv ???

 

Og til alle dere som var med i "stortingsvalg" tråden: Tenk etter hva dere stemte èn gang til..."fri konkurranse/barnearbeid i Kina" og disse greiene her. ;)

Har man prinsipper så gjelder de for seg selv også, ikke bare alle andre.

 

Kan fiskeutstyr lages veldig billig i Kina, og vi synest plagiater/tyveri er greit, så må vi nesten synest det er greit å miste resten av produksjonlinjene til "billigst mulig" også....til slutt sitter Norge igjen som et svært fattig land...vi har ingen jobber, ingen penger å kjøpe noe som helst for...

 

Hvorfor tror dere nå nye finansministeren går ut å sier at vi må atter en gang bremse opp litt på forbruket? Fordi vi har det vondt? Noen, ja, men ikke de som bruker tiden på sidene her...de ville heller vært ute i skauen å hentet mat hvis det var så dårlig stilt. ;)

 

Sorry avsporing, skulle vært i annen tråd...men det diskuteres jo litt her også ser jeg.

 

Loon Mud er ikke bra, nei.

Orvis Mud har for meg så langt vært soleklar favoritt.

 

Skyld ikke på forbrukerne stig! Dette er utstyrsbransjen...kyniske og griske som de er!  ;)

 

Men vi må huske att de er småvokste i kina, man kan lett ta feil ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg noen gang hadde hatt èn eneste grunn til å skryte av cloudveil sine konkurrenter, med unntak av Patagonia, så hadde jeg gjort det ;)

 

 

Haha.. Da kan du jo heller komme med skryt til det merke du mener fortjener det da..

 

Tuller du? denne tråden handler om kritikk/rakke ned på ;D

Er veldig fornøyd med Cloudveil 8x så langt....jakken er den jeg er mest glad i, den er jo bare himmelsk god.

Glidlås under armene for skikkelig ventilering...jeg er glad i den, men så er jeg ikke så kravstor til at det skal stå Simms på jakka mi heller ;)

Er ingen snobb vet dere, setter pris på godt utstyr selv om det er billig.

 

Jo, nå kom jeg på en artig vadehistorie:

Fikk 3 år tilbake en nydelig Vision bukse til veil 4999.- med glidlås i front å greier...jævlig praktisk...helt til jeg våren etter oppdaget at den lakk i søm bak på begge legger.

Buksen er god den, bare de får sømmer i skulder høyde neste gang.

Bedre erfaring har jeg med den billigst Vision buksen..god passform, ikke lekk foreløpig.

 

Den buksen jeg har hatt lengst, van Guideline Breathable...varte i 5-6 år, aldri vasket.

hev litt stormsure lime på neopren sokk jeg hadde gnagd hull på grunnet små sko. og etter dette bare varte buksa lenge og vel. Hyggelig historie ;)

 

Nei, tilbake til drittslenging igjen: tore og lattermilde Claus( ;D ;D), man skal ikke skylde på utstyrsbransjen alene..ingen som kjøper tyvegods= null og niks tyveri.

 

Men husk "fiberstrekk" i billige kinaprodukter. Dere bør sjekke stangen etter hvert 10 kast...mål avstand mellom ringene...for sikkerhets skyld. For under korken på disse stengene står det skrevet med liten kinesisk skrift at stenger som har strukket seg mer enn 20 cm ikke lar seg reklamere på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Jeg synes jeg ser det for meg stig!  ;D

 

 

Har selv tenkt meg og bygge en stang , muligens i vinter. hvis det er så enkelt att ett barn kan klare det så skal jeg huske og spørre dattera mi om ho kan ordne surringene feks...Ho er forresten 3 år nå..

 

Men siden vi tenker hypotetisk her nå så kan det være att de har dette som valgfag på skolen nedi kina der...ja jeg velger og tro de gjør dette på skolen for og lære, tidlig krøkes , en god krok skal bli vettø ;)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stig.

 

Kanskje det beste ville vært om myndighetene kunne satt en pris på et utstyr som blir solgt i fluefiskemonopolutsalg. Samme pris i hele Norge og alle fisker med samme. Så slipper bransjen å forholde seg til den ufyselige konkurransen.

 

Det er kopiering og all mulig konkurranse i alle andre bransjer, hvorfor er fluefiskeutstyrs bransjen så mye mer sårbar enn alle andre?

Vi får det vi fortjener som forbrukere. Det ser ut som om pris er viktig her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stig.

 

Kanskje det beste ville vært om myndighetene kunne satt en pris på et utstyr som blir solgt i fluefiskemonopolutsalg. Samme pris i hele Norge og alle fisker med samme. Så slipper bransjen å forholde seg til den ufyselige konkurransen.

 

Det er kopiering og all mulig konkurranse i alle andre bransjer, hvorfor er fluefiskeutstyrs bransjen så mye mer sårbar enn alle andre?

Vi får det vi fortjener som forbrukere. Det ser ut som om pris er viktig her også.

 

 

Hei Gatti og velkommen til forum, Vi er i manko av vakre jenter innpå her, så dette var hyggelig :D

Og bland ikke meg inn i politikken, jeg skal ikke være festbrems jeg...har du noen dårlige erfaringer med utstyr du har lyst å dele?

Helt fersk innpå her er du vel neppe.... ;D

 

Stig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på Simms sine sider at det kommer en ny G3 bukse.

G3 GUIDE CONVERTIBLE:

 

http://www.simmsfishing.com/site/g3_guide_convertible.html#

 

Dette kan da være praktisk. Så slepper man og kjøpe to bukser. Da har man alt i en bukse?

Denne buksa har jeg liggende ny i eske her, og den skal tas ibruk når den gamle, udødelige G3 buksa mi viser seg å ikke lenger være udødelig  :)

Har vært i salg et par år allerede, denne.

Er ikke sikker på hvor lurt det er har vært å flytte sømmen på fremsida av buksene, men . . .

Slik blir jo sømmene veldig utsatt om man krabber litt på knærne ?

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor fikk du tak i din bukse lars?

Den ble kjøpt fra usa i fjor  ;)

Norske forhandlere ser tydeligvis ikke noe marked for denne, for den har ikke vært å få kjøpt her til lands.

 

Lars

 

Typisk Norge da.. Men nå er jo dollarn så lav at det lønnes vel og kjøpe fra statene

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk Norge? Hva betyr egentlig det?

 

 

Er det noen som har noe mer konkret å komme med angående dårlige utstyrserfaringer, eller skal dette (også) skli ut i kvasi-politiske diskusjoner?

 

Dette må jo være noe for markedet i norge??

Hvor mange er det ikke som må to par vadebukser( vanlig og midjebukser )?????

Garantert flere enn meg? Hadde iportøren tatt denne inn til norge så hadde GARANTERT mange simms brukere kjøpt denne ene buksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Typisk Norge? Hva betyr egentlig det?

 

 

Er det noen som har noe mer konkret å komme med angående dårlige utstyrserfaringer, eller skal dette (også) skli ut i kvasi-politiske diskusjoner?

 

Dette må jo være noe for markedet i norge??

Hvor mange er det ikke som må to par vadebukser( vanlig og midjebukser )?????

Garantert flere enn meg? Hadde iportøren tatt denne inn til norge så hadde GARANTERT mange simms brukere kjøpt denne ene buksa.

 

Men da hadde importøren tapt penger på salget av den ekstra buksa ;)

 

Smart skjønner du, alt handler om mere profitt ;D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk Norge? Hva betyr egentlig det?

 

 

Er det noen som har noe mer konkret å komme med angående dårlige utstyrserfaringer, eller skal dette (også) skli ut i kvasi-politiske diskusjoner?

 

Dette må jo være noe for markedet i norge??

Hvor mange er det ikke som må to par vadebukser( vanlig og midjebukser )?????

Garantert flere enn meg? Hadde iportøren tatt denne inn til norge så hadde GARANTERT mange simms brukere kjøpt denne ene buksa.

 

Men da hadde importøren tapt penger på salget av den ekstra buksa ;)

 

Smart skjønner du, alt handler om mere profitt ;D:P

 

Det er ikke sikkert. Finnes sikkert mange som trenger 2 stk bukser som kunne tenkt seg EN simms bukse. Men har ikke råd til det siden de må kjøpe 2 stk bukser som er litt billigere enn det simms er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner meg ikke på tmc 811s. knall sterk i små size, men den i 1/0 tåler jævlig lite....

 

Når du frister fisken så er det jo monster utgaver av hva kroken sikkert var tenkt til ;D

Egentlig skulle ikke du få lov å uttale deg som fisker hval med fluestang :D

 

Selvsagt Igor skal du få uttale deg, du er jo alltid positiv. Sikkert av natur...gøy når slike som deg må sitte i to døgn på å komme på noe å klage over ;)

 

Jeg synest folk flest ser ut til å ha fått tømt seg for sinne og frustrasjon...sla vi droppe tråden, og tenke positivt igjen. Og har folk noe nedlatende å si, så kan de jo heller hoppe innpå igjen.

synest likevl det var litt tamt med "kritikk"...kanskje hvis vi hadde slengt innpå "kritikk av personer jeg tror jeg ikke liker, og bare må kritisere hver gang de ytrer noe"?? ;D

Da hadde vi vel fått skikkelig debatt her som mange andre tråder bærer preg av.

 

Kanskje vi ikke skal gå så langt...men frilstelsen har jo vært stor til å foreslå slikt tidlig i tråden opprettelse.

Først og fremst skal jo vi fokusere på det positive i vår hobby, så egentlig litt kjipt ovenfor drifter av sidene å fremme negative tanker som dette.

 

Noen som har sett om Toggi har fanget fisk idag eller?

Huff, glemmer jo alt annet fornuftig bare ved å kikke på negativt vinklede saker som dette...

nei, her må hodet mitt skrues på rett plass igjen...tenker jeg hopper av her nå, har ikke mer unyttig å komme med  ;)

 

Men et eller annet klokt hode klarer vel koble meg innpå igjen... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om moderator må snart komme inn og hindre at denne tråden blir en diskusjon om simms vadere (ikke kritikk), norske butikker kontra us butikker, osv osv som ikke har noe med tråden å gjøre....

 

Sorry igor.. Tar denne på meg.

 

Case closed..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på om moderator må snart komme inn og hindre at denne tråden blir en diskusjon om simms vadere (ikke kritikk), norske butikker kontra us butikker, osv osv som ikke har noe med tråden å gjøre....

 

Sorry igor.. Tar denne på meg.

 

Case closed..

 

 

 

Tobbe er voksen kar...kult ;)

Måtte bare skryte, sorry...nå gir jeg meg :-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...