Gå til innhold

Kritikkverdig utstyr


Anbefalte innlegg

Skal jeg gi godt eksempel enda en gang?? (vær vennlig å ikke begynn å kall meg "sponsorhore og kjøpt og betalt og alt det der...nå snakker vi "sak" :D Takk)

Winston koster i Norge idag 4995.-

Man kan alltså kun få Winston i Norge for den prisen siden produktet går rett ifra fabrikklager og til salgssted i Norge.

Man tjener ikke mange penger (hvis noe i det hele tatt) på å kjøpe produktet i USA og betale de fulle og hele kostnadene ved import til Norge. (kanskje det til og med blir dyrere)

Men dette hører nok til unntakene :)

 

For meg skulle de gjerne kostet 1500.- mer, slik at det var flere som nikket anerkjennende til hva som sies fra de lykkelige eierne i Norge :)

 

Og Bjørnar peker på helt vanlig sak i norske butikker: det nærmer seg årsslutt, selvsagt må varer ut for at penger som er lagt ut tidligere på sesongen, kommer inn igjen. Begrense tapet...bedre å få noen penger inn til ribba, enn ingen.

 

Rodswinger er inne på masse riktig, slik er det bare.

 

Me nå ligge inne med faste lavpriser hele året....hmmm..

 

Jeg vet at markedet i Norge får ennå en "døgnflue" som går dukken snart...(håper ikke, men ser slik ut) fordi eieren har vært rastløs på fortjeneste. Brukt dyktige mennesker....flere har brent seg ut på samarbeidet som ikke er annet enn ufattelig trist historie for innvolverte parter.

Eierne tror tydeligvis at å "dumpe" priser i "egne" butikker virker lite tillitsvekkende og troverdig....hvordan tenker han nå at butikker andre steder i landet skal være med å "sponse" hans ego?

 

Selskapet skal ihvertfall få slite hardt noen gang med å få solgt noe som helst til full pris, hvis i det hele tatt er forhandlere som gidder være med på idiotiet i fortsettelsen.

Jeg tror siste verset er sunget...blir spennende å følge med. Vil nok selge massevis veldig billig for å begrense "tapet"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 160
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Registrerer at mange på tvers av merker på vadebuksa er plaget med fukt i skrittet. Til dette sier jeg bare Teena Lady!

Etter 14 år i jakt og fiske sjappa i Tromsø virket det nesten som om enkelte hadde en kropp som reagerte negativt til Gore Tex.

 

Må støtte Pål i min skepsis til Air Flo snører.

Ellers er Stream Stix ok stenger å kaste med, men har dessverre alt for ugjevn og dårlig kvalitet på holkene.

 

 

 

Here we go again?

Hvilken Streamstix stenger har altfor ujevn kvalitet på holkene????

Vært interessant for oss forbrukere å vite noe om ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal komme med ett tips om hva dere ikke bør kjøpe..

 

Når vi gikk inn i juni i år så fikk jeg ett par Simms bukser av en god bekjent av meg..

Buksa var den nye "lettvektern" til simms.. Simms Headwaters.

Det er nesten utrolig hvor mye forskjellige erfaringer vi har med nettopp vadebukser.

Selv har jeg ingen erfaring med denne buksa, men her er ihvertfall noen som har et annet syn på den :

 

http://www.fluefiske.net/saker/utstyr/650-simms-headwaters-stockingfoot

 

Er kanskje ikke så rart at vi har forskjellig syn på vadebukser heller, for det kommer helt an på bruk.

Selv har jeg nå 3 sesonger bak meg med den gamle Simms G3 buksa, uten å ha opplevd en eneste lekkasje.

Dette er ei bukse jeg ser veldig mange klage på, så jeg har kanskje vært heldig med min  :D

Selv tror jeg årsaken ligger i at jeg unngår å krabbe mest mulig, spesielt ikke på stein og grus, samt at jeg foretrekker at buksa ikke tar inn vann, så jeg prøver å ikke utsette den for mer juling enn nødvendig.

Selv om reklamen sier at det er så og så mange lag, så sier det seg selv at disse buksene ikke tåler veldig mye friksjon mot skarpe gjenstander.

Noen skryter av Cloudveil, og de er sikkert gode, men jeg har først og fremst lagt merke til selene, som ser ut som noe gammelt HV-ræl . . . Ser utrolig billig ut på ei så dyr bukse, syntes jeg.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars.

 

Problemet boksa er ikke at den lekker.. Den er tett, faktisk potte tett. Den er så tett at den akkurat likens som den oljebuksen jeg brukte i barnehagen og som fiskeran bruker på sjøen..

Jeg fikk velge mellom mange bukser da jeg skulle få teste en valgfri modell. Da valgte jeg denne buksa pga av at den skulle være den letteste og mest pustende buksa simms har.

Fasiten er at den faktisk puster MYE dårligere enn min G3 bukse fra 06/07.

 

Som jeg skrev tidligere så har den en passform av simms kvalitet, varmelomma er pluss. Men jeg blir jo søkke våt i den uansett hva jeg bruker under buksa. G3 buksa kan jeg faktisk gå ganske lenge med før jeg blir klam i den..

Det kan godt være at det noe rart med min headwaters bukse. Fornøyd er jeg uansett ikke. Punktum finale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte en ting Lars.. Om du ser bilde av buksa som er på linken. Så ser du der allerede at det gråe ytterstoffet stivt oh hardt ut. Jeg trudde at dette er samme stoff som er G3 buksa mi, det er det ikke.. Denne er super stiv, blir brette kanter med engang man setter seg og slik, og du kjenner at stoffet er for hardt når du bruker buksa. Trudde at denne sku mykne opp etter litt bruk, men det har den alltså ikke..

 

Denne buksen for 3 av 6 poeng av meg.

 

Pluss for god passform, god slite styrke og tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

...

Noen skryter av Cloudveil, og de er sikkert gode, men jeg har først og fremst lagt merke til selene, som ser ut som noe gammelt HV-ræl . . . Ser utrolig billig ut på ei så dyr bukse, syntes jeg.

 

Lars

 

Alle komponenter på Cloudveil er fra de mest anerkjente produsentene. Spennene er fra YKK. Selene er stretch, og små slik at du kan ta dem av og konvertere til hoftevadere. Alt er førsteklasses! Det som har gjort Cloudveil til en suksess er de rene linjene, som selvfølgelig henger sammen med comfort.

 

Det samme gjelder forøvrig de andre produktene deres, fleece, skall etc. De vinner stadig vekk priser på plaggene sine. Til tross for sterk konkurranse fra de virkelig store (North Face, Arcteryx etc).

 

Som sagt har jeg ingen tilknytning til disse merkene lenger. Hvis det skulle være noen tvil...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte en ting Lars.. Om du ser bilde av buksa som er på linken. Så ser du der allerede at det gråe ytterstoffet stivt oh hardt ut. Jeg trudde at dette er samme stoff som er G3 buksa mi, det er det ikke.. Denne er super stiv, blir brette kanter med engang man setter seg og slik, og du kjenner at stoffet er for hardt når du bruker buksa. Trudde at denne sku mykne opp etter litt bruk, men det har den alltså ikke..

 

Denne buksen for 3 av 6 poeng av meg.

 

Pluss for god passform, god slite styrke og tett.

Kan ikke skjønne annet enn at den Headwaters buksa di må være et mandagsprodukt, Tobbe  ;)

Uansett, jeg siktet til folks erfaringer med vadebukser generelt, og har tenkt over at mange opplever lekkasjer på forholdsvis nye bukser.

Da er det enten et dårlig produkt, eller så utsetter man vadebuksa for behandling den ikke er beregnet for.

Selv har jeg bare gode erfaringer med Simms vadebukser, og inntil jeg opplever noe annet så holder jeg meg til det.

Neste blir kanskje denne, som kommer til neste år, for jeg syntes midjebukser er behagelig midt på sommeren :

 

[attachimg=1]

 

http://www.midcurrent.com/articles/gear/newflyfishinggear_waders_2010.aspx

 

Lars

post-448-139498689399_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cloudveil har hatt buksevadere et par år nå  ;D:

http://www.cloudveil.com/mens/angling/waders/crystal+creek+wading+pant--9192/

 

Intet vondt om Simms! Jeg har vært, og ER fortsatt veldig glad i deres produkter. Men det blir spesielt når man kjenner folkene bak. Man får mer følelse for produktene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cloudveil har hatt buksevadere et par år nå  ;D:

http://www.cloudveil.com/mens/angling/waders/crystal+creek+wading+pant--9192/

Er jo rene slengbuksa jo, og der har du disse HV-selene igjen  :D

Greit nok at slengbukser er på moten igjen, men HV er så avgjort ikke det  ;)

Nei, må innrømme at jeg syntes Simms-buksene ser mer spenstige ut, men er ikke fremmed for at Cloudveil kommer til å få en sjanse en gang i fremtiden.

Har da noe Cloudveil undertøy som duger  :)

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gi et godt eksempel på at vi i Norge gir alt for mye for varene som blir kjøpt her. Det var en kamerat av meg som skulle kjøpe Mustad fluekroker. Etter litt undersøkelser på internett så var det faktisk billigere å kjøpe Mustadkrokene fra USA. Da er det faen meg ingen som skal komme her å si at butikkene i Norge ikke har veldig mye å gå på da det gjelder avanse.

 

Da butikkene her har 50% avslag så taper dem ikke ei eneste krone på det salget. Dem tjener faktisk bra med kroner enda dem har slike salg!! Hvis det er noen som tror noe annet

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cloudveil har hatt buksevadere et par år nå  ;D:

http://www.cloudveil.com/mens/angling/waders/crystal+creek+wading+pant--9192/

Er jo rene slengbuksa jo, og der har du disse HV-selene igjen  :D

Greit nok at slengbukser er på moten igjen, men HV er så avgjort ikke det  ;)

Nei, må innrømme at jeg syntes Simms-buksene ser mer spenstige ut, men er ikke fremmed for at Cloudveil kommer til å få en sjanse en gang i fremtiden.

Har da noe Cloudveil undertøy som duger  :)

 

Lars

 

For det første Lars, så er slengbukser IKKE på moten :) Det ser rett og slett for 70 talls ut.

For det andre så trur jeg faktisk disse Cloudveil buksene er mer praktiske..

Grunnen er, disse er ikke så "tight" så fukt vil sleppe fort ut. En annen ting med midje bukser er jo at du er avhengig av og ikke stenge luftingen. Derfor trur jeg disse er meget smart laget med en løs form og GODE seler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

musras kjørerer gjennomført en politikk at den som har mest betalerbest, en gjennomsnittlig amerikaner har det skrøplig i forhold til norsk standard,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,                    derfor er prisen forholdsvis lav. hvor mye tid har en vanlig amerikanener til fiske, de har jo faen ikke ferie engang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gi et godt eksempel på at vi i Norge gir alt for mye for varene som blir kjøpt her. Det var en kamerat av meg som skulle kjøpe Mustad fluekroker. Etter litt undersøkelser på internett så var det faktisk billigere å kjøpe Mustadkrokene fra USA. Da er det faen meg ingen som skal komme her å si at butikkene i Norge ikke har veldig mye å gå på da det gjelder avanse.

 

Da butikkene her har 50% avslag så taper dem ikke ei eneste krone på det salget. Dem tjener faktisk bra med kroner enda dem har slike salg!! Hvis det er noen som tror noe annet

 

 

Har kanskje noe med volum å gjøre eller??  :rolleyes:

Når det gjelder flueutstyr så er det f.eks. enkeltbutikker i USA som selger flere SAGE stenger i året enn det gjøres i hele Skandinavia.

 

Skal du leve av å selge noe, uansett hva det er så må du ha en avanse som står i forhold til volumet du selger. Selger du én sykkel så må du nødvendigvis tjene mer på den ene sykkelen enn hvis du selger 2000 sykler.

Og hvis du sjekker tallene til fluefiskebutikkene i Norge så vil du se at de faktisk har bommet litt. De tjener for lite...

 

Hvis du får det som du vil så er det ikke mange år til fluefiskere i Norge må kjøpe ALT av kjente merker USETT fra USA. Personlig synes jeg det er uheldig utvikling, men vi er alle forskjellige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De amerikanerene som fisker og binder fluer har det minst like godt som meg og deg Staffan!!!! Hvis ikke mye bedre faktisk

 

Er veldig mye mellomklassen som fisker i USA. Ihvertfall blant ørret og steelheadfiskerne. De fleste ligger nok fra endel under til rett rundt norsk inntekt. Fisket i USA er ikke særlig ekslusivt heller. De aller fleste plasser er fisket billig og ingen begrensninger i antall fiskekort. Men de amerikanerne som reiser til Island, Argentina, New Zealand, Kola og Norge er som regel blant de som har stinn av gryn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forbannet som man blir av å kjøpe så mye dyrt og dårlig så er det jaggu en gåte hvorfor vi fremdeles handler og fisker i det hele tatt.

 

Akk - over 50 kroner for en eske fluekroker. Sa røykeren og tente seg en ny røyk til 3,65 kroner pr stk.

O ve - jeg blir klam nede i vadebuksene.

Sukk - fluelinen min blir stiv i 16 minusgrader.

 

Det er tydeligvis ikke så VELDIG mye galt med utstyret vårt, sånn generelt, når dette er de vanligste klagene.

Takk også for at man nok en gang påpeker at "Alt er så dyrt i Norge og så billig andre steder". DET visste vi vel fra før.

 

Utstyrsklagen min:

- Jeg synes Scierras ChestPack var helt håpløst kronglete laget, tilslutt så det bare ut som hengepupper og det var TUSEN ting fluelina hekta seg opp i.

- Guideline Reelmaster-snellene mine har alle som en mista lageret i midten - det faller bare ut når jeg skifter spole.

- Guideline Inwater-buksene mine lakk som en sil, men pustet som en bestemor med KOLS. De er skifta ut for lengst.

- Flexi-stripper er det verste mølet jag har hatt rundt livet, kanskje med unntak av Backwinder-håven. Fint at det funker for andre.

- Loon Snake River Mud funker bare ikke.

- Loons blågrå dryfly shaker-pulver er bare hysterisk dårlig.

- UTEN UNNTAK er alle svømmeføtter som følger med bellyboats totalt ubrukelige. Skjerp dere!

 

Jeg tror faktisk ffs.no har hjulpet meg å styre unna de verste kjøpene, for dette ser ikke ille ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Scierras ChestPack var helt håpløst kronglete laget, tilslutt så det bare ut som hengepupper og det var TUSEN ting fluelina hekta seg opp i.

Haha! Har akkurat samme problemet. Den chestpacken fungerer som en fiskeveske når jeg er på tur..

Ikke f*** om jeg har den på meg når jeg kaster ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg noen gang hadde hatt èn eneste grunn til å skryte av cloudveil sine konkurrenter, med unntak av Patagonia, så hadde jeg gjort det ;)

 

Eller så er Lars sin oppdatering på hvor dårlig det står til i Norge meget treffende.

Jeg synest det er ille når vi synest en stang skal og bør være billigere enn et fiskekort i en oppskrytt og middels bra norsk fiskeelv ???

 

Og til alle dere som var med i "stortingsvalg" tråden: Tenk etter hva dere stemte èn gang til..."fri konkurranse/barnearbeid i Kina" og disse greiene her. ;)

Har man prinsipper så gjelder de for seg selv også, ikke bare alle andre.

 

Kan fiskeutstyr lages veldig billig i Kina, og vi synest plagiater/tyveri er greit, så må vi nesten synest det er greit å miste resten av produksjonlinjene til "billigst mulig" også....til slutt sitter Norge igjen som et svært fattig land...vi har ingen jobber, ingen penger å kjøpe noe som helst for...

 

Hvorfor tror dere nå nye finansministeren går ut å sier at vi må atter en gang bremse opp litt på forbruket? Fordi vi har det vondt? Noen, ja, men ikke de som bruker tiden på sidene her...de ville heller vært ute i skauen å hentet mat hvis det var så dårlig stilt. ;)

 

Sorry avsporing, skulle vært i annen tråd...men det diskuteres jo litt her også ser jeg.

 

Loon Mud er ikke bra, nei.

Orvis Mud har for meg så langt vært soleklar favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...