Gå til innhold

Flyteringtreff 2010


Morten M

Anbefalte innlegg

  • Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Gjest Einar M

Artig med mange treff da. Pomptongtreffet er gratis da men, hvor mye koster det bare å fiske her? Se bort fra grillpølser, teltplass (bor i bilen), guide som vel ikke er nødvendig på et vann skulle man tro og det sosiale generelt?

Du får komme på Pomptongtreffen da vet du, ganske asosialt, og du må sørge for alt selv.

Ja, 400 spekkers for pølser er drøyt. Mer i min gate å spise dem fra egen lomme kan man si, men det er min bizniss!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Prisen er 500 pluss fiskekort.

For dere som ønsker kun ventepølser... Ta med selv :)

Si det veldig enkelt... for dere som blir med, kommer dere til å bli med neste gang :)

Fiske en er en ting. Men hygge er mye viktiger... Det er jo rekerasjon vi fisker for. Men Ja, noen... Det vil si de som ikke har passert kiloen. har store muligheter til dette :). Det er bare en stor glede om dere passerer kiloen :)

God påske..  Håper dette er et godt tiltak for oss fluefiskere...

Morten M 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar M

50 til 200 kroner.

de 500 kronene går til MF etc slik at det blir bra.. og litt til oss som har jobbet med dette i 4 år!

Skjønner ikke helt den. Er mer logisk om arbeidet med vannet også videre lar seg gjenspeile i prisen på fiskekortet. Litt urimelig at dere tar 500 kroner for det sosiale og suksessfaktoren viser seg å bli mine fiskehistorier. Da burde jo jeg ha penga!? Ikke du! At et bra vann er dyrt å fiske i er greit nok, men skjølve festen er det jo stort jeg som står for. For å være litt stor i kjeften da.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kim Schjerva

50 til 200 kroner.

de 500 kronene går til MF etc slik at det blir bra.. og litt til oss som har jobbet med dette i 4 år!

Skjønner ikke helt den. Er mer logisk om arbeidet med vannet også videre lar seg gjenspeile i prisen på fiskekortet. Litt urimelig at dere tar 500 kroner for det sosiale og suksessfaktoren viser seg å bli mine fiskehistorier. Da burde jo jeg ha penga!? Ikke du! At et bra vann er dyrt å fiske i er greit nok, men skjølve festen er det jo stort jeg som står for. For å være litt stor i kjeften da.   ;D

Er jo fritt valg om man vil være med.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar M

50 til 200 kroner.

de 500 kronene går til MF etc slik at det blir bra.. og litt til oss som har jobbet med dette i 4 år!

Skjønner ikke helt den. Er mer logisk om arbeidet med vannet også videre lar seg gjenspeile i prisen på fiskekortet. Litt urimelig at dere tar 500 kroner for det sosiale og suksessfaktoren viser seg å bli mine fiskehistorier. Da burde jo jeg ha penga!? Ikke du! At et bra vann er dyrt å fiske i er greit nok, men skjølve festen er det jo stort jeg som står for. For å være litt stor i kjeften da.   ;D

Er jo fritt valg om man vil være med.... :P

Jada, men det må være lov å stille noen spørsmål om et arrangement vel - uten å bli kasta ut? Er tross alt mye markedsføring for lite penger på slike sider, spesielt når man er opptatt av å tjene penger da. Men når jeg bliir boikotta så skal man i hvert fall vite at vi er en hel gjeng som boikotter tilbake. Hvor mange vi er vil jeg ikke si fordi det er dypt bevart hemmelighet som jeg akter å grave ned. Men vi er i hvert fall en halv gjeng for å si det sånn!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg beklager dette, men det koster mye arbeide og mye penger for i det hele tatt går ann arrangere dette treffet for dere.

Jeg beklager også at, hvis dine ikke ønsker å fiske der.

Men dette er deres valg .

God Påske. Kom på Villmarksmessen så snakkes vi der. Det mer seriøst!

Morten Minde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 til 200 kroner.

de 500 kronene går til MF etc slik at det blir bra.. og litt til oss som har jobbet med dette i 4 år!

Skjønner ikke helt den. Er mer logisk om arbeidet med vannet også videre lar seg gjenspeile i prisen på fiskekortet. Litt urimelig at dere tar 500 kroner for det sosiale og suksessfaktoren viser seg å bli mine fiskehistorier. Da burde jo jeg ha penga!? Ikke du! At et bra vann er dyrt å fiske i er greit nok, men skjølve festen er det jo stort jeg som står for. For å være litt stor i kjeften da.   ;D

Er jo fritt valg om man vil være med.... :P

Jada, men det må være lov å stille noen spørsmål om et arrangement vel - uten å bli kasta ut? Er tross alt mye markedsføring for lite penger på slike sider, spesielt når man er opptatt av å tjene penger da. Men når jeg bliir boikotta så skal man i hvert fall vite at vi er en hel gjeng som boikotter tilbake. Hvor mange vi er vil jeg ikke si fordi det er dypt bevart hemmelighet som jeg akter å grave ned. Men vi er i hvert fall en halv gjeng for å si det sånn!!!!

;D  ;D 2010 er jo året for å være litt kritisk til slike treff også, enten det er i bardu eller på hadeland, så jeg melder meg foreløpig inn i den halve gjengen  ;D

Mye off topic her nå!!

Hvorfor det Lars??

Fluefisketreff og flyteringstreff er jo helt topp det.

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg forstår at dere snakker om penger hele tiden... Ting skal koste 0. Men hvis dere vet hvor mye arbeide vi har lagt i dette + hvor mye penger jeg har lagt i dette av mine private penger. Må vi faktisk ha noe igjen.

Kan jeg spørre Dere som klager på pris... Får dere en pils på byen gratis?

På en annen måte: Er det ikke greit at noen setter i gang ting slik at vi kan treffes å fiske etter pen ørret, samt ha det hyggelig?

Min visjon med disse treffene er at vi skal ha det hyggelig, ikke noe annet. Hvis det er mye penger å tjene på det. Da må dere sette i gang selv. Utlevere deres beste fiske vann til alle ukjente.

Og fiskekortet koster 200 kroner i året. 40 kroner per døgn. + pluss at jeg skal ha 500 kroner for alle utlegg vi har hatt for å få dette til.

Er ikke det greit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

;D  ;D 2010 er jo året for å være litt kritisk til slike treff også, enten det er i bardu eller på hadeland, så jeg melder meg foreløpig inn i den halve gjengen  ;D

Hvorfor det Lars??

Fluefisketreff og flyteringstreff er jo helt topp det.

Ola

Der er vi enige Ola, men for min del ville et slikt treff først og fremst være hyggelig i form av det sosiale, og for min del blir det feil å betale for akkurat den biten.

Når det er sagt syntes jeg det er et fint tiltak, bortsett fra at det kanskje bærer litt preg av buisiness-konsept.

Det er overhodet ikke prisen i seg selv som gjør det uinteressant for meg, bare så det er sagt.

Har tilsvarende gode vann på "hjemmebane", som kultiveres på omtrent samme måte, så jeg prioriterer å bidra med penger i kassa til de som holder på her  ;)

PS ! For sikkerhets skyld legger jeg til at setningen jeg blir sitert på fra innlegget over her var en spøk  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt greit Lars.

For meg er det, det sosiale også. Må beklage at det ble slik på denne tråden.

Ønsker kun å ha et opplegg for oss fluefiskere på Østlandet Ser ut til at noen av dere  ikke ønsker det.. Eller? Kanskje mange?

Kan jeg få en anbefaling av dere... Skal jeg ikke tilby dere på fluefiskesiden dette mer. Hvis Ja eller nei... ?

Gi meg en tilbakemelding... Kun for dere på Østlandet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få en anbefaling av dere... Skal jeg ikke tilby dere på fluefiskesiden dette mer. Hvis Ja eller nei... ?

Gi meg en tilbakemelding... Kun for dere på Østlandet.

Selvfølgelig må du fortsette å tilby slike treff, Morten .

Om det er marked for det vil jo vise seg i antall påmeldte, og utifra det må jo du avgjøre om du syntes dette er verdt strevet.

Sikkert mange som ser frem til dette, og de som kommer tilbake etter å ha vært med på tidligere treff er sikkert mer enn fornøyd  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å være litt positive her nå gutter. Morten prøver å arrangere et treff, og få i gang noe. Det er bra, synes jeg.

Så er det alltids noe - med alt - samme hva det er, som det går an og kritisere. Men se nå litt med "godvilje" på ting. Om det er flyteringtreff, fluefisketreff eller annet. Det er da mye mer konstruktivt og trivelig å prøve å se med beste evne og vilje på ting som skjer innen fluefiske? Jeg synes det er flott jeg at folk både satser tid og energi på slike ting.

EDIT: Og om Morten Minde sitter igjen med noen kroner tilslutt i overskudd,

som han sikkert også bruker for å kultivere vannet enda bedre, ja, det synes jeg er helt flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kverrulering fra a til å.

Det er tydelig at jantloven fortsatt er i bruk.

Jeg synes det er bra du holder på med dette Morten stå på videre.

Det skulle nesten bare mangle om du ikke hadde igjen noen kroner for dette, og for at du faktisk tar deg brydderiet med å arrangere noe.

Synd at noe så positivt kan vries til det negative spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye meninger  :rolleyes: vil man bruke 500 kr og har lyst til å delta på en sossial fiskefaglig sammenkomst så gjør man det, vil man ikke det så kan man la være men man trenger jo ikke bli sur for det ; ) da kan man ta med seg flyteringen i hvilket som helst flyteringvann gratis + fiskekort!!

Men det jeg lurer på er om man får noe fisk på dette treffet? kunne tenkt meg å delta, fint å utvide sin horisont med fiskeplasser og fiskekompiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "Leifa".

Iht. ditt spørsmål: om man får fisk på flyteringtreffet:  Jeg kan jo ikke garantere, men mitt mål er at vi alle skal få stor fisk, og en del fisk i år. Vi har jobbet knallhardt for å få et fiskevann der vi (fluefiskere)  alltid vil komme tilbake.

Vassjø er et at de mest næringsrike fiskevannene på Østlandet, med PH langt over 7. Dvs. Alkalisk grunn.

Hvis du fiske som jeg anbefaler; synk på dagen , hvis fisken ikke vaker, og tørt om kvelden (mygg i fra 18 til 10). Kan man ha et uttrolig fiske. Ikke enorm fisk, men man bør vel være borti en del fisk på over kiloen. (Jeg selv anbefaler to stenger)  

Mitt mål for vårtreffet er ca 5 fisk per person. og de største på treffet bør ligge på drøye 1,7 - 1,8. Men de som har vært med før har vært borti mye større fisk. Som vi betrakter vanskelig fisk å få has på. Vi snakker da på voksen fisk.

Men du kan spørre noen på Forumet som har vært med.  

Men som sakt: mitt og vårt fokus er det sosiale, der man kan få et bra start fiske i tillegg.

Jeg har fått spørsmål om vannet kommer til å bli åpnet for flyteringfiske ellers. Det svaret blir NEI. Dette på grunn av at grunneierne ikke vil akseptere dette.  Men vi må være meget glad for å i hele tatt få lov til å sette våre flyteringer utpå 3 ganger i året. Som jeg håper blir en tradisjon for fremtiden. Dette vil da føre til at dere vil kunne begynne deres fiske etter fisk på kiloen og større. Men mitt må er at vi skal kunne lure både to og tre kilos ørreter i fremtiden.

Morten Minde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 kg det fins det der for det har jeg hat i håven :P.

1kg det kryr det av, husker i fjord det vaket kilos fisk rund helle bely`n.

Jeg har vært med fra starten og angrer ikke et sekund,

kommer til å være med så lenge Morten gidder å arrangere.

Jeg synes du gjør en kjempe jobb Morten, gleder meg til treffet :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på myggen her(det er fordi jeg fisker med han hele sesongen :P).

For dere som ikke helt får bestemt dere,så anbefales det å ta turen,for her får man jo i pose og sekk i form av mulighet til å fiske på finfin fisk og treffe trivelige fluefiskere..Må jo ikke glemme grunneier John heller,som er en kjernekar ;)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som bare ønsker å kødde: Kutt ut det.

Det må da gå ann å arrangere et fisketreff som koster noen kroner uten å måtte bli stilt til veggen for det??

Hvis man ikke har råd til å delta så er det med dette som alt annet: Dropp det og hold kjeft.

Ikke bruk masse energi på konstruere motiver for treffet.

Pleier dere å løpe bygda rundt sutrende fordi dere ikke har råd til å kjøre i slalombakken også?

Ikke svar på noe av det. Hold dere til temaet, og ikke gjør en trivelig sak utrivelig.

Har slettet endel tullpreik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisket hører jo lovende ut  ;D og det å utvide bekjenskapskretsen er jo altid hyggelig.

Snakket med min faste fiskekompis  som også synes dette hørtes spennende ut, vi må bare koordinere med øvrigheta så går nok turen i orden.

Er det noe øvre begrensning av antall deltakere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...