Gå til innhold

Flyteringtreff 2010


Morten M

Anbefalte innlegg

  • Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Det sosiale

Det vi legger vekt på der kun det sosiale. Fiske kommer i neste rekke, men det er greit med en rosisn i pølsa.

I forhold til mange flyteringer. Nei, det blir det definitivt ikke. Fordi vatnet er for stort til det.

Men blir vi 25-30 stykker vasser vi i plass. Det samme opp til 50 stykker. 50 stykker høres helt sykt ut, men vi legger kun vekt på det sosiale, ikke fiske. Men mulighetene er der :) Dette treffet er kun for at vi fluefiskere skal kunne treffes sammen noen ganger i året. Det er jo bedre å fiske i sammen en å stå i en idrettshall og kaste.

Ja, og dette er veldig bra Morten :) Det sosiale vil nok telle mest for min egen del, har jeg fri den helga så tar jeg turen :) Er også egentlig enig i at vannet tåler mange flyteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tight lines Micke.

Stor røyestammen i Vassjø er finito :'(

Vi har prøvd så godt vi kan å få den opp igjen, men etter hardt isfiske mitt på nittitallet. Ble det tomt. Dette har faktisk Isfiskerenes skyld at denne stammen gikk nedenom og hjem. Men som sakt vi jobber med det. Under flyteringtreffene er det kun tatt ei Røye på 1,5 kilo. Samt det er tatt ei røye i 2009. Jeg har i den forbindelse anbefalt at røya totalfredes fro en del år frem i tid. Noen mener at man må rense gyteplassene. Men ja det kan hjelpe for de få ryene som er igjen. Men det koster mye penger og ressurser. Så jeg vil nok tru at det ikke vil skje.

Men jeg tror at hvis man freder røya i 10 år, kan kanskje røyestammen komme opp litt igjen.  Men ved flyteringtreffet, har vi muligheter til å sette fokus på dette, og det gjør vi. Derfor er det viktig at så mange som mulig blir med.

Hei Ørreten!

Det blir det sosiale som sakt vi kommer til å prioritere. ”mat, vin, øl og mye prat”.  Samt en del fiske. Jeg snakket med John i dag. Og det blir to griller der ned. Så alle må ta med grill kull og godt humør.

Morten M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Folkens jeg sa litt feil i denne teksten:

Flyteringtreffet til våren er ikke i fra 21. til 23. mai. Men lørdag 22. til mandag 24. mai

Hei folkens på fluefiskesiden!

Våren treffet vil vare i tre dager grunnet Pinsen fredag 21. til fredag 23. mai.

Et tema som kommer opp hvert år. Det er pris.

For de som ønsker å bli med kun på et treff, betaler 100 %, for neste treff 75 % Og for det siste treffet betaler dere 50 % av prisen + fiskekort.

Ellers er  det slik at overnatting er telt – og vi har grill. Men alle må ta med en pose grill kull. 

For mer info: Ta kontakt med John Hornslien johhor@start.no eller Morten Minde morten.minde@ssw.no – Eller her på fluefiskesiden.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kim Schjerva

Da tar vi nok de "store" før de andre kommer opp:) Rune; Du kan sikkert få testet streamstix 10fot klase tre av meg der oppe på treffen:)

Kim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kult.

Jeg kommer til å være i hytta hele tiden.

Jeg komme muligens til å ha to båter der til transport også, hvis det er noen som skal ligge i hjørnet. Fant et kanon sted rett bortenfor Morten, som er bra å ligge. Det er der dere tok de siste fiskene i fjord. Ellers så kommer Bøkkeren til å bli flittig i bruk, så vi ikke behøver å bære så mye:)

Morten M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg sa for en stund siden, er ikke fisket det som står øverst under disse dagene, men det sosiale. Og at vi kan treffes i et bra fiskeområde, del finansiert av tidligere flyeringtreff.  Hadde det ikke vært for flyteringtreffene, hadde ikke dette vannet vært slik i dag. Derfor kan jeg ha gleden av å få lov til å ha tre treff i året, igjennom en av grunneierne der ”John”.  Vi håper det vil bli en tradisjon. 

Tidligere statisikk:

Jeg har statistikk på vekst, nevne jeg lengre opp i denne tråden. Men i 2007 nå jeg begynte med å arrangere disse treffene, hadde vi et sluttfiske i et vann i nærheten.  Der jeg rapporterte dette den  13. mai 2007. Rapportert 22 fisker tatt. Snitt 1,3 kilo! - største 1,7 kilo - streamer - tørt 1,5 kilo. .

Jeg vil forundre meg at vi får et dårligere fiske en dette i år. Men det vil komme an på dere som er med, og at  værgudene er med oss. Men fiske ellers om årene har vært bra, og bedre for år for år :D. Pga. dere som har vært med på treffene. Takk til dere. Men som sakt… Fiske er nr. 2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, jeg regner med at den er rundt der. Da vi ikke teller med utsett fisk i fra 2009. De er alltid utelukket:)

Da blir det dette som fortalt tidligere som er å fiske på:

Ellers så har jeg luket ut en fisk jeg skal prøve å få i år... Den er stor. Jeg vet eksakt hvor han står hen... Jeg kalte en gang en fisk Merkspsieren. Denne står på bunden å svømmer til dypet nå han ser deg... Stooor fisk:) 3 +++ muligens:) mer:)

post-554-13949874158734_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei Folkens.

Da begynner det å bli varmere :)

Og det er en del som lurer på om det blir folksomt på flyteringtreffet. Til dere der. Det blir mye plass for å fiske. Det blir ikke køfiske. Men sosialt.

Felles grill

Vi har et spørsmål til dere der ute. Skal vi lage en felles grillfest med mye god mat på Lørdag! Fikk et spørsmål om dette. Det er jo noen som er kun på campen for å få den i orden. Det vil koste rundt 150 til 200 kroner ekstra. Men da kommer vi inn til dekket bord med mye god mat:) 

Morten M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Påmelding til  Vårflyteringtreffet  22. til 24. mai

Hei fiskere :)

Våren kommer hurtig og det er kun 2 mnd,er til flyteringtreffet i mai.

Og det er 3 uker til Villmarksmessen der vi kommer til å markedsføre flyteringtreffet. Derfor kommer jeg med en oppfordring til dere som er her på fluefiskesiden å si i fra om dere skal være med.

Det vil bli bindende påmelding etter 7. april.

Dere kan enten sende meg en personlig melding eller sende en mail til John som er grunneier på john.hornslien@gmail.com. OBS. han har fått ny mail.

Ellers så har vi ordnet overnattings plass til dere som vil bli der igjennom hele Pinsen med bålplass etc.

For dere som ønsker vil vi komme til å stille opp med grillmat på lørdag og søndag med ekstra i prisen.  Men vi stiller opp med grill for de som vil ha med selv. Men alle må ta med grillkull.

Til slutt så vil dere se plakater på flyteringtreffene i flere butikker i og omegn av Oslo.  Er det noen som ønsker plakater til å henge opp så send meg en personlig mail eller mer info.

Jeg fikk en beskjed at det var mye skrive feil på mine internett sider. Beklager dette med det er pga. jeg har dysleksi.  Der er det mer info om treffene.

Jeg vil oppfordre dere til å bli med, det vil bli hyggelig. For dere som er redd at det kan bli for mange fiskere så er begrensningen 50 til 75 personer. Og det er nål i en høystakk :) Men vi hat aldri vært mer en 26 personer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En samle mail som gikk ut i år.

Hei folkens!

Nå er sommeren på vei og ny fiske sesong i annmars. I den forbindelse er vi på vei til det 4. Vår flyteringtreff på Hadeland. Der man har muligheter til et kanonfiske i fra første stund. Takket være de som har vært med de tidligere år – som har sponset oss fisk.

Vi kan i år tilby ett meget gjennomtenkt fiskeopplegg i tre dager, dvs. hele pinsen.

Grillmat: Vi kommer  til å tilby grillmat for de som ønsker det servert (rundt 3 til 400 kroner for to måltider Lørdag og Søndag) i mellom fiskeøktene, bålbenning, grill for de som har med egen mat, og mye kos.

Kursing: De som er ferske på flyteringfiske, vil jeg kunne tilby noen grupper på 4 personer av 4 timer personlig guiding og kursing i 4 timer. Dette vil koste 400 kroner per person.

Overnatting: Ellers så er det ordnet onkelige teltplasser som er mer gjennomtenkt enn før og utedo.   

Vi håper dette kommer til å bli meget bra  :) Det er opp til de som er med at det blir bra.

Mottoet mitt er: 1) Hygge og kos, 2) fiske og 3) Jeg håper vi greier nye rekker i år over 2 kilo og bedre fiske et 1 året på Roko…. Til dere som var med der tror jeg vi er på samme nivå nå hvis ikke bedre :)

Det vil er og blir bindene påmelding – med forhåndsbetaling på konto. For de som melder seg på Villmarksmessen vil kunne betale med kort.

Vi håper det vil komme 25 til 30 stykker på vår treffet. Taket er rundt 50.

Til slutt vil vi ha tre treff i 2010. Et vår treff, et Vulgata treff og et høst treff.

Til dere som ønsker å fiske med flytering ellers i Vassjø er dette forbudt!

---

OBS : til dere som har vært med før, vil bli foretrukket fremfor nye. Men dere må si i fra.

Mvh:

Morten Minde – God Påske

post-554-13949876295393_thumb.jpg

post-554-13949876296028_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar M

Artig med mange treff da. Pomptongtreffet er gratis da men, hvor mye koster det bare å fiske her? Se bort fra grillpølser, teltplass (bor i bilen), guide som vel ikke er nødvendig på et vann skulle man tro og det sosiale generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...