Gå til innhold

Flyteringtreff 2010


Morten M

Anbefalte innlegg

Hei folkens på fluefiskesiden!

Da har vi fått satt i flyteringtreffet til sommeren 2010. Som jeg lovet blir det tre treff som er organisert nesten i fra nesten A til Å.

Våren treffet vil vare i tre dager grunnet Pinsen fredag 21. til fredag 23. mai.

Sommertreffet blir den 12. og 13. Juni. Det er i den tiden Vulgata fluene klekker.

Siste treffet er den: 28. til 29. august.  Da er det mengder av stor vårfluer.

Ut i fra dette tror jeg dere vil ha mulighet til å ha et bra eller optimalt stillevannsfiske under hele sesongen.

Målet mitt har vært å hjelpe til på best mulig måte, slik at dere har mulighet til å treffes på de aller beste tidene. Der dere kan fiske og ha det hyggelig.

Et tema som kommer opp hvert år. Det er pris.

For de som ønsker å bli med kun på et treff, betaler 100 %, for neste treff 75 % Og for det siste treffet betaler dere 50 % av prisen + fiskekort.

Ellers er  det slik at overnatting er telt – og vi har grill. Men alle må ta med en pose grill kull. 

For mer info: Ta kontakt med John Hornslien johhor@start.no eller Morten Minde morten.minde@ssw.no – Eller her på fluefiskesiden.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 2 måneder senere...

Ja, det er åpent for alle som fisker med flue.

Sted: Hadeland.

Det er ordnet teltpalsser etc. Men jeg vil anbefale folk å ta med lavvo for de som er i grupper.

For dere som ikke har bil og bor i Oslo har jeg plass til 5 personer med pikkpakk. Så det vil bli muligheter til å få skyss opp.

Morten M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir hyggelig. Det vil komme er info etter vært.

Gleder meg selv også til fiske. Som sakt jeg håper vi kan ta fisk over1,5. Samt håper jeg selv kan lure opp en og annen stor en:)

Men det blir også mye grilling og noe attot på kvelden trur jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det andre vattnet er det ikke fisk under 2,8. Men Vassjø kommer til å bli like bra hvis alt går etter planene:)

Dvs. vi har 2 år igjen til å ta de på 2,8. Men prognosen min er i år. dette med uttak på 40 % hvert år. Men det er langt i overkant av det som jeg trur det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh faen!!

Da veit jeg at du må ta meg med dit en gang igjen 8)!!!!

Syns den gangen at det var sykt å se fisk på 1,3-1,6 kg gå side om side beitende på fjærmygg...

Tør nesten ikke tenke på det samme synet,bare at det er fisk på 2,8 og oppover :o....

Må si dere/dem er heldige som har disse sinnsykt næringsrike vannene i armkroken  :D!!!!

Sorry for at det sklei ut litt her nå...Anbefaler alle som har mulighet om å ta turen til Hadeland,for det blir garantert kjempetrivelig ;)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den gangen at det var sykt å se fisk på 1,3-1,6 kg gå side om side beitende på fjærmygg...

Tør nesten ikke tenke på det samme synet,bare at det er fisk på 2,8 og oppover :o....

Må si dere/dem er heldige som har disse sinnsykt næringsrike vannene i armkroken  :D!!!!

Vel vel, de vokser ikke på trær, og det er ikke bare å plukke dem  ;) Er da ikke noe bedre på hadeland enn f.eks. i nordmarka. Et godt vann er et godt vann uansett hvor det er, gjelder bare å finne det vannet der man trives. Og for å finne det trenger man å gjøre litt research sjøl og lete. Jeg for min del liker nok bedre de litt mer intime vanna. Syntes egentlig dette vannet hvor det er flyteringstreff er litt i største laget, pluss at det fort kan bli litt tett mellom flyteringene, men skal ikke se bort i fra at jeg kansje tar turen på flyteringstreffet, men mest for det sosiale.  Hvis jeg ikke er i nordmarka da, er jo midt i go´tia. :)

Gresset er grønnere på den andre siden av gjerdet eller hva det heter  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DeHopp ikke iver gjerdet!

Det er ikke grønnere på andre siden av gjerdet. Men i 2007 var det nesten 0 i Vassjø. Nå er det en bra ørretstamme som vokser meget bra. Det vil si dem som er igjen etter utsettet. for vært år.

Men Ja det er mange gode vatten i Nordmarka. Som er mer intime en Vassjø som er stort og vanskelig. Det er heller ikke bare å plukke dem som i en hønse går:)

Det sosiale

Det vi legger vekt på der kun det sosiale. Fiske kommer i neste rekke, men det er greit med en rosisn i pølsa.

I forhold til mange flyteringer. Nei, det blir det definitivt ikke. Fordi vatnet er for stort til det.

Men blir vi 25-30 stykker vasser vi i plass. Det samme opp til 50 stykker. 50 stykker høres helt sykt ut, men vi legger kun vekt på det sosiale, ikke fiske. Men mulighetene er der :) Dette treffet er kun for at vi fluefiskere skal kunne treffes sammen noen ganger i året. Det er jo bedre å fiske i sammen en å stå i en idrettshall og kaste.

Jeg legger ved noen bilder i fra begynnelsen til i 2009.

Håper det blir morro i 2010...

post-554-1394987328875_thumb.jpg

post-554-13949873289346_thumb.jpg

post-554-13949873290555_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...