Gå til innhold

Sjøørret fiske, en oppfordring.


obbs

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Få laksen på land er eneste løsningen. Et annet problem er maten til oppdrettslaksen. Må si jeg som nordmann skammer meg på vegne av O-næringen som tømmer havet utenfor Afrika for fisk når fiskekvotene i Norge er oppbrukt. Tenker bl.a på Sør-Sahara som er okkupert av Marokko, og som ulovlig har mistet råderetten over sine egne fiskeressurser. O-næringa gir jo faen i miljøet her som alle andre plasser, så det blir selvfølgelig ikke fisk til overs til de som bor der. Og dette godtar norske politikere som til alle døgnets tider og utider nedsabler oss med at nå må vi alle ta ansvar for miljøet. Laksepolitikken er en god indikator på hvor politikerne står mht miljøvern. Jeg hadde ikke tørka meg i ræva med trynet deres!! Nå er det på tide å skylle ned oppdrettsnæringa der hvor den hører hjemme - i dass!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil jo kunne redde en viss minister fra planken!! Her har hun en gylden mulighet til å redde villaksstammen og sitt eget skinn. Jeg frykter dessverre at hun er en marionettefigur for oppdrettsnæringen, og kun har som agenda å fremme vilkårene for sin egen næring. Problemet er fremdeles at oppdrettslaksen fremdeles spiser mat som er fanget i havet, og havet er snart tomt. Dette er i aller høyeste en ikke bærekraftig næring.

Jeg håper virkelig at det kommer noe ut av dette.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

kjøp også monomaster til å surre inn fortomsbiter, senestumper osv.. gjerne også de man finner som idioter slenger fra seg!!

mhm, igår satt lasse m fast i en hel fluefortom..... det er noen fot med sene.....

er ikke så ille når mennesker setter seg fast, de kan jo komme seg løst .. har funnet fugler som sitter fast, og da blir jeg forbanna!! sikkert andre dyr som også har gått en smertefull død i møte pga sener som surrer seg fast i føtter osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp også monomaster til å surre inn fortomsbiter, senestumper osv.. gjerne også de man finner som idioter slenger fra seg!!

mhm, igår satt lasse m fast i en hel fluefortom..... det er noen fot med sene.....

er ikke så ille når mennesker setter seg fast, de kan jo komme seg løst .. har funnet fugler som sitter fast, og da blir jeg forbanna!! sikkert andre dyr som også har gått en smertefull død i møte pga sener som surrer seg fast i føtter osv...

vi og, i nidelva. den anda fikk livet i gave fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Sitter og ser på ''bunnen er nådd'' på NRK2, og blir skremt av det jeg ser. 70-90% av fisken i verdenshavene er borte. Mange, mange fiskebestander er så nedfisket at de ikke greier å ta seg inn igjen. 

I Nordsjøen fiskes iflg programmet 50% av fiskebestanden hvert år. Nå må politikerne ta ansvar og lytte til forskerne før det er for sent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og ser på ''bunnen er nådd'' på NRK2, og blir skremt av det jeg ser. 70-90% av fisken i verdenshavene er borte. Mange, mange fiskebestander er så nedfisket at de ikke greier å ta seg inn igjen. 

I Nordsjøen fiskes iflg programmet 50% av fiskebestanden hvert år. Nå må politikerne ta ansvar og lytte til forskerne før det er for sent!

Så samme program selv. . At noe må gjøres er helt klart. Og det snarest :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som de gir blanke f.....!

Verdens fiskeindustri blir subsidiert med tilsvarende beløp det ville kostet å opprette tilstrekkelig med fredningssoner i havet, slik at fisket kunne blitt bærekraftig.

Og hvorfor i all verden skal EU og Norge tømme havet utenfor Afrika for fisk? Sulter ikke folk der nede nok som det er?

Slik som vi forvalter ressursene våre, tviler jeg på at villaksebestanden eksisterer om 50 år  :'(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Når d snakkes om oppdrettsanlegg å en viss fiskeriminister inne på forum eller andre plasser blir jeg så forbanna, skulle gjort hva som helst for å bli kvitrt både fiskeriministeren og oppdretts anlegga, En ting jeg kom over en gang på nyhetene var at det var en kar som hadde kommet opp med lukkede o anlegg, som kildesorterte ut alt avfallet??  Men fiskeriministeren mente dette var for dyrt å pålegge oppdrettsnæringa, noen andre som synes dette hørres litt sygt ut,!! at politikerne er korrupte er det f..... ke tvil om, de på denne ameli saken også, korrupsjon korrupsjon korrupsjon. Vi må slå oss i sammen me oddekalven å få gjort noe me denne  KORRUPTE fiskeriministeren!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når d snakkes om oppdrettsanlegg å en viss fiskeriminister inne på forum eller andre plasser blir jeg så forbanna, skulle gjort hva som helst for å bli kvitrt både fiskeriministeren og oppdretts anlegga, En ting jeg kom over en gang på nyhetene var at det var en kar som hadde kommet opp med lukkede o anlegg, som kildesorterte ut alt avfallet??  Men fiskeriministeren mente dette var for dyrt å pålegge oppdrettsnæringa, noen andre som synes dette hørres litt sygt ut,!! at politikerne er korrupte er det f..... ke tvil om, de på denne ameli saken også, korrupsjon korrupsjon korrupsjon. Vi må slå oss i sammen me oddekalven å få gjort noe me denne  KORRUPTE fiskeriministeren!!

kunne ikke sagt det bedre selv!! Når hun selv driver med oppdrett tenker hun kun på seg selv og sine økonimiske subsidier.. og det er jo klart at hun ikke bevilger noe sånt når det går på bekostning av seg selv vettu!! tenk i det hele tatt å ha en fiskeriminister som driver oppdrett!!! er jo smule selvmotsigende det der!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når d snakkes om oppdrettsanlegg å en viss fiskeriminister inne på forum eller andre plasser blir jeg så forbanna, skulle gjort hva som helst for å bli kvitrt både fiskeriministeren og oppdretts anlegga, En ting jeg kom over en gang på nyhetene var at det var en kar som hadde kommet opp med lukkede o anlegg, som kildesorterte ut alt avfallet??  Men fiskeriministeren mente dette var for dyrt å pålegge oppdrettsnæringa, noen andre som synes dette hørres litt sygt ut,!! at politikerne er korrupte er det f..... ke tvil om, de på denne ameli saken også, korrupsjon korrupsjon korrupsjon. Vi må slå oss i sammen me oddekalven å få gjort noe me denne  KORRUPTE fiskeriministeren!!

http://www.tv2nyhetene.no/magasinet/kan-ha-loesningen-paa-laksekrisen-3045336.html

Er vel denne du snakker om?? vært posta her inne før den linken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stemme norumen!

Men det så e litt skremmande egentli, e at det blir så små reaksjoner når hun konsekvent bare FEIER dette av bordet å rett så slett gir blanke f.. i heile tundraen i sjøen i tillegg til laksen og andre levende organismer!!! Å jah det e absolute selvmotsigende å ha en "oppdrettshai" som fiskeriminister!! Og "legge" ned olje boring i barentshavet til foirdel for lakseoppdrett!!! Olje boring er det minimal forurensing og i tillegg så lager plattformer kunstige rev, men oppdretts anleggen totalt ødelegger hele fjorder!!

blir litt engasjert når jeg skriver om dette temaet!! blir forbanna når jeg skriver og sko gjerne hatt en samtale med vår kjære fiskeriminister. lenge leve lisbeth berg hansen (ironi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Godt og høre at det er flere som er beviste på kultivering av ørret i sjøen! Se på våre gode naboer!

(Danskene) de er flinke til og ta vare på gyte bekkene! De største bekkene på Bornholm er jo ikke større en en stanglengde! Men avler opp så mye sjø ørret at dere ikke vil tro det!

Det er rart med Torsken! Den får jeg heller ikke så Mye av lenger! Før kunne jeg få 14 torsk og en ørret på en tur! spesielt den timen det ble mørt!

Tror ikke det nødvendigvis har blitt mindre Torsk! men at den kanskje bare har flyttet på seg! nå prater jeg for indre Oslofjorden!

For det er visse plasser som det er mere Torsk en andre steder.

Steder jeg fikk masse Torsk før, får jeg det ikke lenger! veldig rart!

I følge de som har gjort noen undersøkelser skal det være bra med Torsk i fjorden! får bare ikke så mye av den som før på mine faste sjø ørret plasser! og det syntes jeg er bra for de bare ødelegger fluene mine! haha

(Fleip) Er torsken truet hadde det vært krise! lurer bare på om den er det! kanskje det er noe som får ørreten til og flytte på seg nede i west? vet ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer torsk i fjrden enn på lenge Jan-Erik, det trenger du ikke å bekymre deg så my for tror jeg :) Når det gjelder fangsten, eller mangel på sådan, kan det skyldes at du har endret inntrekkene dine? Satt opp hastigheten kanskje? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å nei du du! hastigheten er den samme! fra Nesøya og innover får jeg bra med torsk! men utover  har det blitt merkbart dårligere Med Torsken! i år har jeg fått en del små Torsk men mest ørret! Da jeg startet og fiske sjø ørret aktivt med flue for ca 10-11 år siden! fikk jeg så mye Torsk jeg bare ville! som nevnt før, i skumringen på kvelden.

Får jo en og annen! Men ikke 10-15 Torsk mellom 1-3kg.

var helt vanlig!

Nesøya,Brønnøya,;Langåra. Haldenb, Kalvøya, Rund om kring Snarøya! Kråka! huk, er plasser Det er Masse Torsk.

Men lengre ut av fjorden har det blitt mindre Torsk.

Det må jo være flere som har lagt merke til det samme som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...